![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 285 Pomógł: 18 Dołączył: 30.01.2014 Skąd: <?=$_GET['city']?> Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ostatni temat jaki przeczytałem to ten:
http://forum.php.pl/index.php?showtopic=143153 A kilka już przeszukałem (wraz z sub-tematami) jednak nie znalazłem nic co spełni mój problem (bądź za słabo JS umiem bo nadal jestem w nauce podstaw). Chce zmieniać język strony zależnie od wybranego: Jednak nie wiem jak zrobić funkcję JS która by pobierała obecny adres, i jeśli niema lang to doda domyślny czyli ?lang=en. A jeśli jest to zamieni na wybrany, proszę o wskazówki (zastosuję switch). Ten post edytował ZaXaZ 6.09.2014, 17:12:20 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Nieautoryzowani Postów: 2 249 Pomógł: 305 Dołączył: 2.10.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Chcesz aby podczas nawigacji po stronie cały czas trzymać w URL język? Ma to niebanalne znaczenie z punktu widzenia SEO i użyteczności. Ale w przypadku bez wersji językowej w URL możesz po prostu ustawiać język domyślny strony. Ewentualnie rozwiązaniem jest badanie $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'] i wedle tego ustawianie języka, kiedy nie jest jawnie podany. Lepiej język domyślny niech będzie w URLu. Co w przypadku robotów indeksujących? Ma zaindeksować tylko jeden język? @OP Ale dlaczego Ty sobie tego nie sprawdzisz po stronie backendu? To jest jakiś CMS czy coś własnego? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 807 Pomógł: 1828 Dołączył: 11.03.2014 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ma to niebanalne znaczenie z punktu widzenia SEO i użyteczności. Tak, ale nie w takiej postaci, tzn. parametru w URL. Zalecane przez Google sposoby to: trzymanie podstron pod osobnymi domenami narodowymi, subdomeny językowe, albo trzymanie w ścieżce URL, np.: domena.pl/en/ No i rzecz ważna, meta language. Lepiej język domyślny niech będzie w URLu. Co w przypadku robotów indeksujących? Ma zaindeksować tylko jeden język? I tak gdzieś na stronie, jak domniemam, będzie przełącznik języków. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Nieautoryzowani Postów: 2 249 Pomógł: 305 Dołączył: 2.10.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tak, ale nie w takiej postaci, tzn. parametru w URL. Zalecane przez Google sposoby to: trzymanie podstron pod osobnymi domenami narodowymi, subdomeny językowe, albo trzymanie w ścieżce URL, np.: domena.pl/en/ Te /en/ z URL to jest właśnie jego parametr i mnie właśnie o to chodziło. Ja nie mówiłem o $_GET (bo z tym Ci się to zapewne pomyliło). I tak gdzieś na stronie, jak domniemam, będzie przełącznik języków. A jak nie? I w dodatku zapomni ustawić link: ? Jeśli różne wersje językowa mają korzystać z tej samej domeny, to zdecydowanie lepiej jest trzymać język w URLu niż jakieś dziwne wynalazki jakie zaproponowałeś (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 807 Pomógł: 1828 Dołączył: 11.03.2014 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Te /en/ z URL to jest właśnie jego parametr i mnie właśnie o to chodziło. Ja nie mówiłem o $_GET (bo z tym Ci się to zapewne pomyliło). Nie pomyliło mi się. Przykład kolegi ZaXaZ'a dotyczy parametru w query string. (Gwoli ścisłości /en/ również może się znaleźć w $_GET) A jak nie? Nie za bardzo wyobrażam sobie taką sytuację. Jakby wtedy wyglądała budowa wewnętrznych linków, zawsze z domyślnym językiem w URL? Jak się wtedy dostać na stronę z innym językiem, tylko z linków propagowanych poza stroną? Jeśli różne wersje językowa mają korzystać z tej samej domeny, to zdecydowanie lepiej jest trzymać język w URLu niż jakieś dziwne wynalazki jakie zaproponowałeś (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Proponuję Ci się zapoznać z wytycznymi Google: https://support.google.com/webmasters/answer/182192?hl=en#1 Ten post edytował trueblue 6.09.2014, 18:31:00 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 16:10 |