![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 44 Pomógł: 0 Dołączył: 18.02.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
chciałbym przeglądnąć i przeanalizować kod aplikacji napisanej w php obiektowym. Wydaje mi się że w ten sposób najlepiej bym zrozumiał cały proces tworzenia aplikacji obiektowych. Chodzi mi o przesyłanie danych wyświetlanie ich obsługę bazy danych. Czy wiecie skąd można by było taką przykładową aplikacje podejrzeć, jak jest zbudowana i zaimplementowana?
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 239 Pomógł: 0 Dołączył: 2.06.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
rozumiem, a zatem zastosowanie metody prepare() rozwiąże problem
wiadomo, że każdy pisze kod inaczej, ale czy wg Ciebie takie sprawdzanie numeru ID jest akceptowalne? wiadomo, że INT pozostawi tylko liczby, w metodzie prepare() w przyszłości dodałbym sprawdzanie, czy rekord o podanym ID istnieje w bazie danych - oczywiście za pomocą PDO, bo czytałem, że to najlepsza klasa do łączenia aplikacji z bazą danych |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 332 Pomógł: 294 Dołączył: 12.10.2008 Skąd: Olkusz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
wiadomo, że każdy pisze kod inaczej, ale czy wg Ciebie takie sprawdzanie numeru ID jest akceptowalne? wiadomo, że INT pozostawi tylko liczby, w metodzie prepare()... raczej nazwy metod coś powinny mówić... wielu stara się robić zmienne chronione bądź prywatne by nie były dostępne z zewnątrz i w celu ich prawidłowego ustawienia tworzy settery i gettery (bardziej by to pod JavaScript pasowało), ale bardziej jawne, czyli z nazwy (wszyscy mówią, by kłaść nacisk na angielski, po polsku ustawId...) "setId($iId)" lub "set_id($id)", w pierwszym przypadku np. przez pierwszą literę podałem typ prosty zmiennej, zwyczajowo nazwy pierwsze litery słowa duża litera lub poprzedzone przez "_", czyli "setId($id)" i "getId($id)" gdyby zmienna zdefiniowana przez Ciebie była chroniona lub prywatna zadziałała by metoda magiczna __set($name, $value), podobnie z __get($name) - ale wtedy zazwyczaj zmienne są jakby w innej przestrzeni nazw (nie traktuj tego dosłownie), po prostu by nie wejść w konflikt ze zmiennymi składowymi klasy zazwyczaj te zmienne są definiowane w tablicy będącą zmienną chroniona/prywatną danej klasy (później obiektu - klasa to stempel obiektu)... rzutować typy proste też można na kilka sposobów, ostatnio to co muszę napisać jakoś częściej piszę w C++ a i też wolę JavaScript nad PHP więc sprawdziłem w konsoli i np. rzutowanie do całkowitej przez podwójną tyldę nie działa, z kolei ten język też jest na tyle dynamiczny, że rzutowanie przez bity działa podobnie jak w JS, oczywiście ten akapit raczej jako ciekawostka gdyż będziesz używał (int) itd...
ps. ale coś wspomniałem o konwencji nazw... to też będzie Ci się zmieniało z czasem lub w zależności z kim będziesz współpracował, np. przyjęte jest, iż w PHP oraz JS zmienne prywatne/chronione mają prefiks "_", mi np. ostatnio bardziej pasuje sufix "_" częściej stosowany w C++, po za tym dłuższe zmienne staraj się nazywać w takiej kolejności by było Ci wygodniej, jako pierwsze słowo to co zazwyczaj pierwsze by Ci przychodziło do głowy jesli chodzi o podpowiadanie nazwy, dla mnie to jest rzeczownik a potem przymiotnik, ale różnie to jest ;] Ten post edytował zegarek84 27.01.2014, 14:28:24 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 16.10.2025 - 23:42 |