Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Zaawansowany system reklamowy
Michael2318
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 651
Pomógł: 116
Dołączył: 3.06.2012
Skąd: Lędziny

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam!

Mam zamiar wziąć się za tworzenie zaawansowanego systemu reklamowego na swojej stronie. Chodzi o to, że użytkownik będzie mógł wykupić na stronie dowolną formę reklamy (albo XX wyświetleń albo XX dni wyświetlania jego bannera). Do tego chciałbym stworzyć panel, gdzie użytkownik będzie mógł sobie podglądać skuteczność jego reklamy, czyli po prostu panel z takimi danymi jak ilość kliknięć w reklamę oraz ilość wyświetleń w danym dniu.
No i teraz pytanie - jak zliczać wyświetlenia tej reklamy? Co odświeżenie pakować:

  1. $sql = "UPDATE `adverts` SET count = count+1 WHERE id = X";


?

Nie wiem zbytnio jak to jest zrobione na innych stronach, jeśli wykupuje się powiedzmy 1000 wyświetleń za ileś tam zł. Chodz o wyświetlenia unikalne czy też nie?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Michael2318
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 651
Pomógł: 116
Dołączył: 3.06.2012
Skąd: Lędziny

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Zgadza się, IP samo w sobie też nie jest sprawiedliwe, ale jest to najlepszy punkt zaczepienia z możliwych.
IP zmienia się chyba co jakiś czas lub po restarcie routera (czyli co jakiś okres czasu), więc na te 12 czy tam 24h to nie będzie miało znów tak wielkiego znaczenia bo i tak wtedy wszystkie dane "znikną".

Teraz jest kolejny problem bo jeśli ta tabela ma być czyszczona co 24h to muszę jakoś zapisywać te dane równocześnie to innej tabeli, żeby mieć jak tworzyć statystyki (mieć na czym bazować, tworząc je).
Kolejna tabela, ze schematem:

advert_id | unique_views

i przed czyszczeniem tabeli, aktualizacja w ten sposób? Wada tego będzie taka, że statystyki z dnia obecnego poznam dopiero następnego dnia, czyli tak naprawde nigdy nie bede w stanie sprawdzić statystyk danej reklamy z danej chwili/dnia bo zapiszę je do tabeli dopiero na początku nastepnego dnia (po północy).
Ah i kolejna wada - jeśli chcę, aby reklama była emitowana do 1000 wyświetleń i przykładowo dnia poprzedniego reklama miała 930 wyświetleń to może się okazać, że po aktualizacji dnia następnego będzie miała już 1211, czyli przekroczy limit czego bym nie chciał.

Ten post edytował Michael2318 28.11.2013, 15:49:41
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 10.10.2025 - 06:23