![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 10 Pomógł: 0 Dołączył: 11.07.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam serdecznie.
Mam pewien problem i siedzę już od jakiegoś czasu zastanawiając się nad tym. Ciężko to wytłumaczyć, także zrobiłem "szkic" w paincie. Wybaczcie za niechlujność, ale o tej porze na touchpadzie dzieła sztuki nie wychodzą ^^ (IMG:http://i.imgur.com/TdIDU1o.png) Teraz po kolei omówię o co mi chodzi. Imiona uczestników ma pobierać z bazy danych z tabeli `czlonkowie`. Nazwy spotkan (1 spotkanie, 2 spotkanie etc.) ma pobierac z bazy danych z tabeli `spotkania`. Te koślawe kwadraty to checkbox'y. Być może już ktoś się domyśla o co chodzi. Mianowicie - chcę stworzyć w bazie danych spotkanie, a potem uruchomić to i masowo ustawić kto na którym spotkaniu był i móc zobaczyć kto jakie zebranie opuścił. Ale ciągle nie mam pojęcia jak to zrobić. Nie wiem od czego zacząć przy budowaniu tabeli. Która pętla ma być w której, aby wszystkie checkbox'y się zgadzały. Myślałem też nad sposobem zapisywania. Kombinowałem coś ze zrobieniem osobnej tabeli w której jeden rekord odwoływałby się do jednego spotkania jednej osoby. Myślałem też nad zrobieniem ogólnej tablicy dla każdego czlonka osobno i zapisywania jej serializowanej postaci w bazie danych. Ale nie wiem co tu najlepiej będzie pasować. Siedzę z tym od godziny 17:00, jeśli mój zegarek dobrze działa to mamy 00:35, ciągle nie potrafię znaleźć metody rozwiązania. Liczę na waszą pomoc, dzięki z góry (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 335 Pomógł: 34 Dołączył: 9.11.2005 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Zacznij od stworzenia bazy, proponuję coś takiego:
czlonkowie: id|fistName|lastName|innePolaOpisujaceUzytkownikaNpAdresZameldowania|meetings spotkania: id|nameOfMeeting I teraz w polu meetings tabeli czlonkowie będziesz przechowywał ID spotkanie po przecinku (np. 2,3,6,11,14 - w takiej formie). Taką formę łatwo później poprzez explode rozdzielić. A jak dodawać pewnie spytasz, po prostu pobierasz meetings danego użytkownika i dopisujesz przecinek i ID spotkania. Oczywiście, gdy tworzysz taką tabelkę, a nie pojedynczo edytujesz każdy rekord musisz sobie dobrze nazwać checkboxy, a potem po odpowiednich nazwach będziesz mógł prowadzić operacje (przykładowa nazwa checkboxa: 4_5 - co oznacza użytkownika o ID 4 i spotkanie o ID 5). Dalej to już kwestia popracowania nad tym i voil?. @edit: tabelka podana przez nospor'a też jest bardzo dobra. Ba, a nawet lepsza, bo możesz później wprowadzić system zarządzania użytkownikami, o tych danych spotkania (jakieś adnotacje, system premiowany czy coś takiego) - będzie na pewno łatwiej. Ten post edytował in5ane 27.09.2013, 08:41:21 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 17:36 |