Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Integracja php z node.js
foxbond
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tworzę obecnie grę przez przeglądarkę. Zdecydowałem się na php+mysql po stronie serwera (z gotowym miejscem na implementację memcache) i html+css+js po stronie przeglądarki (bez uroków html5). Dodatkowo do gry równolegle powstaje klient w c#.


Nie przewiduję 100k graczy on-line, raczej coś koło tysiąca więc uznałem, że w/w technologie wystarczą, wręcz mają jeszcze zapas.

Przemieszczanie się po mapie jest real-time względem innych graczy, a sama walka jest w zamyśle turowa. (dopiero biorę się za jej tworzenie).

komunikacja klient<->serwer
mapa:
klient odpytuje serwer co 1s lub gdy wykona dowolną akcję (poruszy się, zmieni eq)

walka:
W planie było tak samo.

Komunikacja odbywa się za pomocą API (a nie każde zapytanie ma inną strukturę, każdy POST inny schemat). Dzięki temu możliwe jest tworzenie klienta w C# przez inną osobę.

Uznałem jednak, że jest to dość niewygodne rozwiązanie. Nie chcę skazywać na zapomnienie silnika napisanego w php. Nie jest on ukończony, ale pochłonął wystarczająco dużo godzin, aby go uznać za 'cenny'.


Wydumałem sobie, aby połączyć node.js z php. Czyli komunikacja by wyglądała mniej więcej w ten sposób:

Kod
klient<->node<->php
           |     |
            mysql


klient - widok;node - kontroler;php - część wykonawcza


Prosiłbym o rady w jaki sposób mogę wykonać integrację node z php, w jaki sposób wykonać skrypty php przez node. W tym wypadu klient nie musiałby odpytywac serwera co 1s, tylko node (socket.io) sam wykonywałby skrypt php i wysyłał dane do klienta.


Z góry dziękuję



Jeśli ktoś jest zainteresowany samym projektem mogę wysłać linki na pw, nie chcę, aby temat wyglądał na reklamę.

Ten post edytował foxbond 15.09.2013, 10:18:09
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
foxbond
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Będę dążył do przepisania tego co mam w php, ale ważniejsze jest napisanie tego, co jeszcze nie jest gotowe.

Pokażę na pseudokodzie o co mi mniej więcej chodzi. (Jeśli chodzi o javascript to znam bdb, ale w node funkcjonuje on troszkę inaczej)

Kod
var app = require('http').createServer(handler)
  , io = require('socket.io').listen(app)
  , fs = require('fs')

var php = require('phpHandler');

app.listen(80);

function handler (req, res) {
//gra ma tylko jeden plik index, reszta wszystko już dynamicznie
  php.execute("index.php");
}

io.sockets.on('connection', function (socket) {
  socket.emit('init', { initData: '<initData>' });
  socket.on('walk', function (data, fn) {
     //w jakiś sposób trzeba przekazać te parametry do php
    var result = php.execute("extAPI.php", "a=walk&d="+data);
    fn(result)
  });
  socket.on('innaFunc', function(data, fn){
    //inna funkcja już napisana w js
    /**





    **/
    fn(result);
  });
});


Oczywiście jest to schemat bardzo uproszczony. Zgłębiam się w tę technologię dla tego projektu, wcześniej nie miałem z nią do czynienia.

Może polecicie też wygodne IDE dla node? (win/linux)


Jeśli nie jest to możliwe będę musiał od razu napisać wszystko od nowa. Nic tak nie zdenerwuje ludzi jak oczekiwanie na nową wersję.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 5.10.2025 - 22:55