Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Integracja php z node.js
foxbond
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tworzę obecnie grę przez przeglądarkę. Zdecydowałem się na php+mysql po stronie serwera (z gotowym miejscem na implementację memcache) i html+css+js po stronie przeglądarki (bez uroków html5). Dodatkowo do gry równolegle powstaje klient w c#.


Nie przewiduję 100k graczy on-line, raczej coś koło tysiąca więc uznałem, że w/w technologie wystarczą, wręcz mają jeszcze zapas.

Przemieszczanie się po mapie jest real-time względem innych graczy, a sama walka jest w zamyśle turowa. (dopiero biorę się za jej tworzenie).

komunikacja klient<->serwer
mapa:
klient odpytuje serwer co 1s lub gdy wykona dowolną akcję (poruszy się, zmieni eq)

walka:
W planie było tak samo.

Komunikacja odbywa się za pomocą API (a nie każde zapytanie ma inną strukturę, każdy POST inny schemat). Dzięki temu możliwe jest tworzenie klienta w C# przez inną osobę.

Uznałem jednak, że jest to dość niewygodne rozwiązanie. Nie chcę skazywać na zapomnienie silnika napisanego w php. Nie jest on ukończony, ale pochłonął wystarczająco dużo godzin, aby go uznać za 'cenny'.


Wydumałem sobie, aby połączyć node.js z php. Czyli komunikacja by wyglądała mniej więcej w ten sposób:

Kod
klient<->node<->php
           |     |
            mysql


klient - widok;node - kontroler;php - część wykonawcza


Prosiłbym o rady w jaki sposób mogę wykonać integrację node z php, w jaki sposób wykonać skrypty php przez node. W tym wypadu klient nie musiałby odpytywac serwera co 1s, tylko node (socket.io) sam wykonywałby skrypt php i wysyłał dane do klienta.


Z góry dziękuję



Jeśli ktoś jest zainteresowany samym projektem mogę wysłać linki na pw, nie chcę, aby temat wyglądał na reklamę.

Ten post edytował foxbond 15.09.2013, 10:18:09
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Sephirus
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 527
Pomógł: 438
Dołączył: 28.06.2011
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie będę się wypowiadał na temat samej gry i rozwiązań jako takich = bo szczerze dawno takich rzeczy nie robiłem a nieco się pozmieniało jeśli chodzi o techniki i technologie od czasu gdy ostatni raz coś działałem w takim temacie.

Znam nieco (no może nieco bardziej) natomiast node.js - z tego co ogólnie wiadomo jest on wręcz stworzony do takich zastosowań - mam jednak obawy co do połączenia PHP z NJS... Czemu chcesz to łączyć? NJS sam w sobie do obsługi warstwy API/komunikacji jest w pełni wystarczający - potrafi przetwarzać dane i wykorzystywać MC i MySQL - po co tu pchasz PHP, który wprowadzi IMO opóźnienia (bo będzie wywoływany pośrednio).

Mogę być w błędzie bo nigdy tego nie porównywałem ale moim zdaniem struktura:

API -> NodeJS / strona statyczna -> PHP

będzie lepsza/szybsza/wydajniejsza od:

API -> NodeJS -> PHP / strona statyczna -> PHP

(przez stronę statyczną rozumiem generowanie HTML)

A może źle to zrozumiałem?
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 11.10.2025 - 10:38