Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 162 Pomógł: 12 Dołączył: 20.12.2009 Skąd: Siedlce Ostrzeżenie: (0%)
|
Tworzę obecnie grę przez przeglądarkę. Zdecydowałem się na php+mysql po stronie serwera (z gotowym miejscem na implementację memcache) i html+css+js po stronie przeglądarki (bez uroków html5). Dodatkowo do gry równolegle powstaje klient w c#.
Nie przewiduję 100k graczy on-line, raczej coś koło tysiąca więc uznałem, że w/w technologie wystarczą, wręcz mają jeszcze zapas. Przemieszczanie się po mapie jest real-time względem innych graczy, a sama walka jest w zamyśle turowa. (dopiero biorę się za jej tworzenie). komunikacja klient<->serwer mapa: klient odpytuje serwer co 1s lub gdy wykona dowolną akcję (poruszy się, zmieni eq) walka: W planie było tak samo. Komunikacja odbywa się za pomocą API (a nie każde zapytanie ma inną strukturę, każdy POST inny schemat). Dzięki temu możliwe jest tworzenie klienta w C# przez inną osobę. Uznałem jednak, że jest to dość niewygodne rozwiązanie. Nie chcę skazywać na zapomnienie silnika napisanego w php. Nie jest on ukończony, ale pochłonął wystarczająco dużo godzin, aby go uznać za 'cenny'. Wydumałem sobie, aby połączyć node.js z php. Czyli komunikacja by wyglądała mniej więcej w ten sposób: Kod klient<->node<->php | | mysql klient - widok;node - kontroler;php - część wykonawcza Prosiłbym o rady w jaki sposób mogę wykonać integrację node z php, w jaki sposób wykonać skrypty php przez node. W tym wypadu klient nie musiałby odpytywac serwera co 1s, tylko node (socket.io) sam wykonywałby skrypt php i wysyłał dane do klienta. Z góry dziękuję Jeśli ktoś jest zainteresowany samym projektem mogę wysłać linki na pw, nie chcę, aby temat wyglądał na reklamę. Ten post edytował foxbond 15.09.2013, 10:18:09 |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 144 Pomógł: 12 Dołączył: 16.03.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam, trochę mało informacji zawarłeś żęby dokładniej Ci odpowiedzieć.
Jak rozumiem kolega tworzy klienta w C# a ty tylko chcesz tak naprawdę postawić serwer REST do synchronizacji danych między graczami ? Jeśli tak to nodejs będzie zdecydowanie lepszy bo zużyje ci mniej pamięci i ogólnie jest lżejszy (bo do phpa musisz postawić serwer www), jak czytam: Cytat dopiero biorę się za jej tworzenie to przeniesienie kodu z php na nodejs nie będzie problemem. Bardziej mnie martwi wasze podejście: * użycie mysqla do odpytywania serwer co 1s tutaj polecam na dane, ktore mają się często zmieniąc jak pozycja gracza lub mapka gry użyć memcache lub nawet zwykłej zmiennej w nodejs (bo dopóki aplikacja odpalona na serwerze wtedy zmiena jest w pamięci i dostępna co requesty dla klienta) * odpytywanie co 1s beznadziejny pomysł, w sensie wykonuj requesty wtedy kiedy są potrzebne bo tylko zarżniesz serwer np wykonujesz ruch wtedy klient wykonuje request do serwera, przeciwnik ruszy się po planszy wykonaj request z serwera do klienta któremu pokarzesz że przeciwnik się rusza * Klient w c# i websockety ? LOL Websockety są stardartem w przeglądrakach do ciągłej komunikacji i powstały jako rozwinięcie koncepcji long polling, użyj zwykłych socketów mniej danych między pakietami będzie leciało => lepsze latency |
|
|
|
foxbond Integracja php z node.js 15.09.2013, 10:14:48
foxbond Już lepiej tłumaczę i wraz z propozycjami zmieniam... 16.09.2013, 07:34:06
Sephirus Nie będę się wypowiadał na temat samej gry i rozwi... 16.09.2013, 09:00:49
foxbond Będę dążył do przepisania tego co mam w php, ale w... 16.09.2013, 14:10:00
Crozin 1. Architektura, gdzie przy każdej, najmniejszej a... 16.09.2013, 14:28:54
arrtxp Ehe, musisz przemyśleć to jeszcze raz...
Node.js.... 16.09.2013, 15:00:47
foxbond Jakie Danarroth, jakie Danarroth
Zobaczymy co z ... 16.09.2013, 15:31:41
arrtxp Serwerujesz na własnym kompię ?
Wiesz, niema prob... 16.09.2013, 15:36:35
R4D3K Nie ma dedykowanego IDE dla nodejs, polecam poszuk... 16.09.2013, 18:44:07
foxbond Projekt zwie się Borderless Engine, a gra na nim p... 16.09.2013, 19:14:03 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 28.12.2025 - 09:38 |