Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Integracja php z node.js
foxbond
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tworzę obecnie grę przez przeglądarkę. Zdecydowałem się na php+mysql po stronie serwera (z gotowym miejscem na implementację memcache) i html+css+js po stronie przeglądarki (bez uroków html5). Dodatkowo do gry równolegle powstaje klient w c#.


Nie przewiduję 100k graczy on-line, raczej coś koło tysiąca więc uznałem, że w/w technologie wystarczą, wręcz mają jeszcze zapas.

Przemieszczanie się po mapie jest real-time względem innych graczy, a sama walka jest w zamyśle turowa. (dopiero biorę się za jej tworzenie).

komunikacja klient<->serwer
mapa:
klient odpytuje serwer co 1s lub gdy wykona dowolną akcję (poruszy się, zmieni eq)

walka:
W planie było tak samo.

Komunikacja odbywa się za pomocą API (a nie każde zapytanie ma inną strukturę, każdy POST inny schemat). Dzięki temu możliwe jest tworzenie klienta w C# przez inną osobę.

Uznałem jednak, że jest to dość niewygodne rozwiązanie. Nie chcę skazywać na zapomnienie silnika napisanego w php. Nie jest on ukończony, ale pochłonął wystarczająco dużo godzin, aby go uznać za 'cenny'.


Wydumałem sobie, aby połączyć node.js z php. Czyli komunikacja by wyglądała mniej więcej w ten sposób:

Kod
klient<->node<->php
           |     |
            mysql


klient - widok;node - kontroler;php - część wykonawcza


Prosiłbym o rady w jaki sposób mogę wykonać integrację node z php, w jaki sposób wykonać skrypty php przez node. W tym wypadu klient nie musiałby odpytywac serwera co 1s, tylko node (socket.io) sam wykonywałby skrypt php i wysyłał dane do klienta.


Z góry dziękuję



Jeśli ktoś jest zainteresowany samym projektem mogę wysłać linki na pw, nie chcę, aby temat wyglądał na reklamę.

Ten post edytował foxbond 15.09.2013, 10:18:09
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
R4D3K
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 144
Pomógł: 12
Dołączył: 16.03.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam, trochę mało informacji zawarłeś żęby dokładniej Ci odpowiedzieć.
Jak rozumiem kolega tworzy klienta w C# a ty tylko chcesz tak naprawdę postawić serwer REST do synchronizacji danych między graczami ? Jeśli tak to nodejs będzie zdecydowanie lepszy bo zużyje ci mniej pamięci i ogólnie jest lżejszy (bo do phpa musisz postawić serwer www), jak czytam:
Cytat
dopiero biorę się za jej tworzenie

to przeniesienie kodu z php na nodejs nie będzie problemem. Bardziej mnie martwi wasze podejście:
* użycie mysqla do odpytywania serwer co 1s tutaj polecam na dane, ktore mają się często zmieniąc jak pozycja gracza lub mapka gry użyć memcache lub nawet zwykłej zmiennej w nodejs (bo dopóki aplikacja odpalona na serwerze wtedy zmiena jest w pamięci i dostępna co requesty dla klienta)
* odpytywanie co 1s beznadziejny pomysł, w sensie wykonuj requesty wtedy kiedy są potrzebne bo tylko zarżniesz serwer np wykonujesz ruch wtedy klient wykonuje request do serwera, przeciwnik ruszy się po planszy wykonaj request z serwera do klienta któremu pokarzesz że przeciwnik się rusza
* Klient w c# i websockety ? LOL Websockety są stardartem w przeglądrakach do ciągłej komunikacji i powstały jako rozwinięcie koncepcji long polling, użyj zwykłych socketów mniej danych między pakietami będzie leciało => lepsze latency
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 8.10.2025 - 13:52