Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 Pomógł: 0 Dołączył: 20.04.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam
napisałem pewien serwis strukturalnie i strasznie to wygląda nie mogę się w tym teraz połapać, niby działa ale żeby coś poprawić trzeba się nieźle nagłowić. chciałbym to przepisać na OOP znam teoretyczne podstay OOP php5, ale chciałbym poznać metodykę napisania poniższej klasy. interakcja ma wyglądać tak że: -użytkownik zaprasza innego użytkownika, - zapraszany otrzymuje powiadomienie o tym i może odrzucić albo zaakcptować. - po zaakceptowaniu użytkownik zapraszający dostaje powiadomienie po niezaakcepotowaniu też. - na następny etapie użytkownik który wyszedł z inicjatywą zaproszenia ma możliwość zaproszenia do najlepszych znajomych. i tak samo drugi dostaje powiadomienie może odrzucić albo przyjąć. taki schemat etapowy. proszę o pomoc, jakie klasy trzeba napisać, jakie funkcje w tych klasach itp. każda informacja będzie pomocja i może się czegoś nauczę z góry dzięki pozdro:) |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%)
|
@daro2323: Odpowiedź @Fluke była całkiem sensowna jak na początek.
1. Żeby pisać w OOP, trzeba to robić w środowisku OOP, a PHP samo w sobie nie udostępnia absolutnie nic w tej kwestii. Stąd użycie FW, który by to zapewnił jest bardzo dobrym posunięciem. 2. Żeby pisać w OOP, trzeba mieć obiekty, nad którymi się pracuje, a te muszą mieć sensowną budowę z punktu widzenia OOP. Bazy danych takowych nie udostępniają dlatego też będziesz potrzebował ORM-a/ODM-a/innego OxM-a żeby dane z bazy przetworzyć na obiekty. 3. Proces, o którym piszesz jest już dosyć złożony i będzie angażować dziesiątki obiektów (w większości nieinteresujących z Twojego punktu widzenia, udostępnianych przez inne biblioteki - ich zadaniem będzie jedynie umożliwienie wykonania tego zadania przez Ciebie). 4. Żeby odpisać Ci szczegółowo jak takich schemat miałby wyglądać musiałbym wiedzieć w jakim środowisku pracujesz - a i tak zapewne byłby to tylko schemat ogólny. Będziesz potrzebować raptem dwóch obiektów domeny: 1. Użytkownik - id, email/nazwa 2. Zaproszenie - id, użytkownikZapraszający, użytkownikZapraszany, status (oczekuje(null)/przyjęte/odrzucone), rodzaj (zwykłe/najlepszy znajomy) Schemat działania jest prosty - już go właściwie opisałeś. 1. W jakiś sposób wyszukujesz sobie zapraszanegoUżytkownika. 2. Tworzysz obiekt Zaproszenie, z właściwościami początkowymi: użytkownikZapraszający = aktualnie zalogowany użytkownik, użytkownikZapraszany = użytkownik z pkt. 1 3. Zapisujesz to w bazie. Inny użytkownik po zalogowaniu: 1. Pobiera sobie listę zaproszeń gdzie jest on adresatem, a ich status jest "oczekujący" 2. Klikając na jakieś przyciski "zaakceptuj"/"odrzuć" wypełnia formularz, który aktualizuje obiekt zaproszenia (jedynie właściwość status). |
|
|
|
daro2323 Duża ilość instrukcji warunkowych. jak przejść na OOP? 22.08.2013, 16:33:39
Fluke Polecam Ci zapoznać się z jakimś frameworkiem, np:... 23.08.2013, 07:45:49
daro2323 Fluke czytaj ze zrozumieniem, bo utrudniasz.
1. fr... 23.08.2013, 08:16:24 
tczajka Cytat(Crozin @ 23.08.2013, 10:19:58 )... 26.08.2013, 22:10:37
daro2323 o to chodziło dzięki, trochę mi to rozjaśniło, pos... 23.08.2013, 09:47:58
Crozin Tak, miałem na myśli domain model, jednak to nie j... 27.08.2013, 10:16:12
tczajka ok, z tego co doczytałem domain model w praktyce n... 27.08.2013, 14:59:17
Crozin Jak już wspomniałem, zainteresuj się projektami OR... 27.08.2013, 15:36:41 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 24.12.2025 - 16:04 |