![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 320 Pomógł: 2 Dołączył: 17.03.2006 Skąd: Siemianowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Mam pewien problem z osobą wdrażającą grafikę do sklepu www. Sam projekt był dosyć skomplikowany. Jednak wykonawca po dłuższych i mozolnych pracach w końcu uporał się z wdrożeniem. Nie mniej jednak po wdrożeniu grafiki okazuje się, że sklep nie może być aktualizowany ponieważ pliki sklepu zostały zmodyfikowane. Wykonawca twierdzi, ze w inny sposób nie można było wdrożyć tak skomplikowanej grafiki. Twierdzi, że zwykle tak się dzieje przy wdrażaniu skomplikowanych grafik i jest to normalne. Myślę jednak, ze powinien o tym fakcie poinformować przed rozpoczęciem prac. Mieliście taką sytuację kiedyś? Może to ja o czymś nie wiem, albo wykonawca chce się wymigać od odpowiedzialności... Proszę o opinię... |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 100 Pomógł: 7 Dołączył: 5.11.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tutaj nie masz czarno-bialej sytuacji i najprawdopodbniej wina za zaistnialy stan rzeczy lezy po obu stronach. Z mojego doswiadczenia 90% takich spraw mozna rozwiazac bez powolywania sie na pisemne umowy czy przeprowadzanie zewnetrznych audytow (po czym zazwyczaj musisz formalnie dochodzic kosztow audytu od drugiej strony). To co pomoze to:
1. Spojrz na sytuacje od strony grafika. Czy otrzymal wynagrodzenie rynkowe, ponad stawke rynkowa czy ponizej (sam jestem w trakcie zamawiania grafiki i stawki roznia sie o okolo 500%)? Jesli zaoszczedziles na grafiku placac ponizej stawek rynkowych to nieuczciwie byloby oczekiwac efektow pracy takich samych jak od firm z wyzszej polki. Z drugiej strony jesli cena byla wyzsza, to firma dbajac o swoja reputacje powinna sama zaproponowac jakies rozwiazanie problemu. Czy przed rozpoczeciem prac dyskutowales z grafikiem potrzebe aktualizacji w przyszlosci, czy to wyszlo juz po zakonczeniu prac? Czy w projekcie bylo duzo punktow, ktore wydawaly sie proste na poczatku a nastreczyly problemow? Jak generalnie oceniasz prace grafika (czy jestes zadowolony z grafiki tylko bys chcial miec mozliwosc updateow, czy cos bys zmienil w samej grafice albo w sposobie pracy / komunikacji z grafikiem)? 2. Postaraj sie, zeby grafik spojrzal na sytuacje z twojej strony. Zapytaj go, czy bedac w twojej sytuacji i placac za grafike dla sklepu bylby zadowolony z tak wykonanej pracy? 3. Popros o wskazanie miejsc, w ktorych grafik musial nadpisac oryginalny kod. Sprawdz, czy faktycznie nie dalo sie tego obejsc. Jesli sie nie da, to mozesz ustalic z grafikiem powtorzenie tych prac na nowej wersji sklepu, jesli obejscie jest mozliwe, to albo mozesz obecnego grafika "wyedukowac", albo jesli nie chcesz kontynuowac wspolpracy zlecic zadanie kolejnemu. 4. Pamietaj, ze w tej sytuacji jestescie razem i stawianie sprawy on kontra ty nie rozwiaze problemu. Mozecie sie nawzajem obciazac wina, mozecie zwrocic sie z prosba o arbitraz do osob postronnych (lub sadu) i nawet mozecie ustalic, po czyjej stronie jest wina. Tylko czy twoim celem jest znalezienie winnego czy posiadanie grafiki pod nowa wersje sklepu? Mam nadzieje, ze to pomoze ci w rozstrzygnieciu sporu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 6.10.2025 - 03:23 |