![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 Pomógł: 0 Dołączył: 30.05.2013 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witajcie,
piszę do Was gdyż często odwiedzam to forum. Znajdują się tu ludzie znający rzemiosło. Zainteresowałem się czymś czego od kilku dni nie mogę rozgryźć. Chcę zaplanować projekt gry działającej w czasie rzeczywistym - gracz kontra gracz. Fora, portale, a nawet gry turowe są o niebo łatwiejsze. Będzie przy tym sporo pracy, ale nie tego boje się najbardziej. Chciałbym zaprojektować zgrabny silnik gry. Z uwagi na to, ze jeden z kanałów w którym będzie możliwa rozgrywka to via www, więc postanowiłem od tego zacząć. Podstawa to logika rozgrywki, którj nie potrafię rozwiązać. Jak mniej więcej zaprojektować relacje, akcje, schemat walki itd. Założenia: - gracze mogą zadać cios w każdej chwili - można się obronić - różne rodzaje broni - różne rodzaje ataku - to wszystko w czasie rzeczywistym - modyfikatory, zbroje, jakieś punkty itd. itd. Dodatkowo jakie do tego środowisko webowe wybrać? PHP mogłoby być trochę męczące, może jakiś serwlet? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 332 Pomógł: 294 Dołączył: 12.10.2008 Skąd: Olkusz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dodatkowo jakie do tego środowisko webowe wybrać? PHP mogłoby być trochę męczące, może jakiś serwlet? poniższy tekst dotyczy się tematu o ile 1 osoba pisze cały projekt... rozwinę temat inaczej i chyba nie potrzebnie choć powinieneś z tego skorzystać... jesteś programistą z pasji (no i jak szeroką masz wiedzę ogólną skoro pytasz się o porady - w sumie kto pyta nie błądzi, może ktoś coś sensownego podpowie nawet jak się wie co i jak i jak prawie jest się zdecydowanym)(IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) bo jeśli tak to nie ma problemu kombinować z różnymi językami programowania... jeśli po prostu język jest dla Ciebie narzędziem (musiałbyś mieć szeroką wiedzę i wcześniej pisać coś w różnych językach) pomijając biblioteki to też nie robi różnicy co będzie po stronie klienta a co serwera... jednak jeśli język jest bardziej sposobem myślenia to dobrze by było ograniczyć się do jednego... do 1 to do wyboru dla web masz java (po stronie klienta mogą być aplety), oraz JavaScript (współczesne przeglądarki dosyć szybko wykonują kod) gdzie po stronie serwera co prawda w JS masz tylko 1 wątek ale dzięki silnikowi V8 np. node.js skrypt jest skompilowany, w sumie chodzi o obsługę połączenia optymalnie, a zawsze możesz uruchomić następny proces... z node.js prawie się nie bawiłem ale patrząc pod kontem jednego języka można by wspomnieć o bibliotece do komunikacji client side i serwer side Socket.IO jeśli stosujesz co najmniej 2 języki to masz szeroki wachlarz ale i musisz posiadać większą wiedzę... co do PHP i obsługi socketów optymalnie a co za tym idzie pisaniem serwera to musiałbyś na prawdę być pasjonatem (fakt są inne opcje ale przy grze czasu rzeczywistego jeśli projekt się powiedzie szybko zostanie zajechany serwer lub będą niezłe koszty)... można i w PHP socket w 1 wątku też optymalnie obsłużyć ale jak pisałem raczej to dla pasjonatów... Guru - Multiplexing - przedsmak do optymalizacji ;] ,ale i tak to raczej sztuka dla sztuki i w sumie pasuje mieć podobne podejście jak przy programowaniu C++ C++ - by łatwiej było to albo biblioteka Qt albo Asio lub Boost::Asio... no fakt jeśli zwracasz HTML to jeszcze coś w stylu POCO... w sumie dalej i tak chyba nie ma sensu się rozpisywać ;] - wątpię bym pomógł ;] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 7.10.2025 - 02:55 |