Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [inne]Projekt gry gracz vs gracz, jak stworzyc gre g vs g w czasie rzeczywistym
PrzemekZ
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2
Pomógł: 0
Dołączył: 30.05.2013

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witajcie,

piszę do Was gdyż często odwiedzam to forum. Znajdują się tu ludzie znający rzemiosło.

Zainteresowałem się czymś czego od kilku dni nie mogę rozgryźć. Chcę zaplanować projekt gry działającej w czasie rzeczywistym - gracz kontra gracz. Fora, portale, a nawet gry turowe są o niebo łatwiejsze. Będzie przy tym sporo pracy, ale nie tego boje się najbardziej. Chciałbym zaprojektować zgrabny silnik gry. Z uwagi na to, ze jeden z kanałów w którym będzie możliwa rozgrywka to via www, więc postanowiłem od tego zacząć.

Podstawa to logika rozgrywki, którj nie potrafię rozwiązać. Jak mniej więcej zaprojektować relacje, akcje, schemat walki itd.
Założenia:
- gracze mogą zadać cios w każdej chwili
- można się obronić
- różne rodzaje broni
- różne rodzaje ataku
- to wszystko w czasie rzeczywistym
- modyfikatory, zbroje, jakieś punkty itd. itd.

Dodatkowo jakie do tego środowisko webowe wybrać? PHP mogłoby być trochę męczące, może jakiś serwlet?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
PrzemekZ
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2
Pomógł: 0
Dołączył: 30.05.2013

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Plany obejmują większą różnorodność platform niż tylko z gra poziomu przeglądarki, a że programuje trochę w PHP jest to najbliższe memu doświadczeniu platforma na start. Chcę by dostęp do gry był możliwie jak największy, przez co w planach jest też stworzenie własnego klienta gry, mobile, no i via www.

Pomijając przez drobny moment sprawę zaprojektowania klas, zastanawiam się czy w takim razie nie udałoby się - mówiąc ogólnie - stworzyć czegoś na zasadzie:

Core gry i jego fundamentalna obsługa napisana w Java/C#/C++ odpalona na serwerze i obsługująca graczy z każdej platformy za pomocą "interfejsów" i przekładania informacji na potrzeby rozgrywki via przeglądarka, mobile czy tez klient własny? Dobrze rozumuje?

Nie wiem jak rozwiązuje się tego typu gry "sieciowe", ale myślę by każda rozgrywka była rozgrywana za pośrednictwem serwera głównego, tak by można było kontrolować i ewentualnie reagować na jakiś typ oszustwa. Wydaje mi się jednak, że właśnie w ten sposób projektuje się tego typu gry.

Założenie jest takie, że gracze logują się do systemu, powiedzmy kolejkują się do walki, lub po prostu wybierają osobę, z którą chcą walczyć. Po tym wszystkim ładuję się sama walka i stają gracze naprzeciw siebie mając do dyspozycji elementy z założeń napisanych w pierwszym poście.

Jak z grubsza zaprojektować obiekty, relacje, zależności? Klasa gracz, a w niej obsługa przychodzącego ataku, obliczanie mocy ciosu, redukcji (armor) itd. po czym odjęcie hp... czy dać tu jakiś obiekt pośredniczący? Podpowiecie jak to nie spieprzyć na samym początku?
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 14.10.2025 - 00:43