![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 83 Pomógł: 1 Dołączył: 26.02.2013 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć.
Na początku zaznaczam, że to moje początki OOP, żeby nie było (IMG:style_emoticons/default/facepalmxd.gif) .
Ten post edytował q3trm 10.04.2013, 21:52:39 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 365 Pomógł: 70 Dołączył: 5.04.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Od początku - nazewnictwo jak dla mnie jest trochę "nie tego".
creatPlanet - można już było dać PlanetCreator albo coś innego, bo teraz to wygląda trochę jak createPlanet (a czasownikowa nazwa dla klasy - średnio). Dalej funcPlanet (może BasePlanet)? Poza tym w Twoim przypadku wystarczyłoby wszystko wrzucić do klasy Planet. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 83 Pomógł: 1 Dołączył: 26.02.2013 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie myślałem nad nazewnictwem podczas pisania klas, głównie skupiłem się na koncepcji stworzenia skryptu umożliwiającego łatwe rozwijanie w przyszłości.
Rozumiem, że aktualna struktura = "przerost formy nad treścią". Co w przypadku indywidualnego rozszerzania funkcjonalności planet. Nie lepiej by było je mieć w osobnych klasach, tak jak to jest teraz?. Wydaje mi się to bardziej czytelne. Cały czas w OOP mówi się o zasadzie "pojedynczej odpowiedzialności", czyli klasa pobiera parametry, ale nie ingeruje w nie, tak rozumiem zasadę pojedynczej odpowiedzialności. Mylę się?. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 4.10.2025 - 02:56 |