![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 0 Dołączył: 29.11.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Piszę swoją pierwszą klasę do walki user kontra boot
Proszę o radę czy idę w dobrym kierunku czy dobrze rozumiem ideę programowania obiektowego. Czy zmienne sesyjne powinny być może poza klasą.
Ten post edytował Nortonek 7.04.2013, 19:18:50 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 717 Pomógł: 120 Dołączył: 18.04.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
a po co te prefixy?
$this->WALKA_tura $this->WALKA_czas_start ... to wygląda jakbyś potrzebował kolejnej oddzielnej klasy Walka. $this->PLAYER_atak; $this->PLAYER_obrona; tu tak samo. Zarówno Player, jak i NPC mógłby być osobną klasą. A to:
raczej pasowałoby do konstruktora klasy Player. Trochę nielogiczne, żeby znajdowało się to w klasie PLAYERvsNPC. Wyobraź sobie Adama Gołotę. Rodzi się od razu z życiem, sam ćwiczy swój atak, sam ćwiczy swoją obronę i już tak uformowany staje do walki GOŁOTAvsNPC A u Ciebie to trochę jakby klasa walki tworzyła magicznie graczy. Jakby Gołota nie istniał, a dopiero Walka GOŁOTAvsNPC, stworzyłaby Gołotę. Klasa walki jest więc zbyt rozbudowana, i w sumie cała obiektowość znika. I powstaje tzw. God Object: Cytat In object-oriented programming, a god object is an object that knows too much or does too much. The god object is an example of an anti-pattern. http://en.wikipedia.org/wiki/God_object Ten post edytował PrinceOfPersia 7.04.2013, 19:32:26 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 17.10.2025 - 21:07 |