![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 224 Pomógł: 0 Dołączył: 31.10.2012 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Witam. Ostatnio słyszy się o organizacji Codecademy, którą wspierają znani programiści m.in. Mark Zuckerberg. Celem całej organizacji jest nauczanie młodych ludzi programowania. Starają się także aby w szkołach był dodatkowy przedmiot programowania. Cóż starsze pokolenie przemija, a nowe trzeba jakoś oderwać od aplikacji, które dotychczas stworzono aby technologia mogła czynić dalsze postępy. Poziom nauczania moim zdaniem jest świetny gdyż znajdą się testy dla dzieciaków z podstawówki, ale także dla starszych osób. Ciekawa oprawa tego wszystkiego i reklama wykonana przez znane osoby przyciągnęła bardzo dużą ilość młodych ludzi którzy z zainteresowaniem wykonują testy oferowane przez organizację. Chciałbym zobaczyć wasze zdanie na ten temat. Pozdrawiam.
Informacje o organizacji znajdziecie na: www.codecademy.com Ten post edytował Generic 4.03.2013, 01:06:23 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
@solificati: rozwój to dobra rzecz, ale niektóre rozwiązania po prostu są dobre i się sprawdzają.Poza tym czasem ciężko coś już bardziej ulepszyć nie chrzaniąc tego w jakiś sposób. Popatrz choćby na Prolog. Spróbuj rozwinąć ten język jakoś sensowniej. Do dziś jest dość popularny, jak na mający jakoś 40 lat (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) W zasadzie zmienia się on nieznacznie.
Inna sprawa to fakt, że nie wiemy czy to co właśnie okrzyknięto wielkim osiągnięciem, nie będzie uznane niedługo za ślepą uliczkę w rozwoju. Rozumiem, że czasem trendy w IT wymagają szybkiej reakcji, ale czasem trzeba zerknąć na coś z pewnej perspektywy czasu by ocenić obiektywnie sens nauczania tego. Dlatego widzę sens w nauczaniu abstrakcji, pewnych podstaw niezależnych od języka czy implementacji. Owszem, powinno się mówić o nowościach, ale tylko na zasadzie takiej, że nowość ułatwia to i tamto kosztem tego i owego, zaś do nas należy wybór czy iść w to, czy nie. Nie można nauczać na siłę czegoś, co nie jest powiedziane, że odniesie jakiś sukces. Wyobrażasz sobie przykładowo wymuszanie na studiach nauki Scali czy Erlanga, skoro popyt na te języki wcale taki duży nie jest? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 26 Pomógł: 10 Dołączył: 17.03.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@solificati: rozwój to dobra rzecz, ale niektóre rozwiązania po prostu są dobre i się sprawdzają.Poza tym czasem ciężko coś już bardziej ulepszyć nie chrzaniąc tego w jakiś sposób. Popatrz choćby na Prolog. Spróbuj rozwinąć ten język jakoś sensowniej. Do dziś jest dość popularny, jak na mający jakoś 40 lat (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) W zasadzie zmienia się on nieznacznie. Nie rozwijajcie narzędzi, rozwijajcie idee. Im mniej narzędzia się zmieniają tym lepiej. Im szybciej rozwijają się idee i są wdrażane do narzędzi tym lepiej. Patrząc na Prolog widzę masę narzędzi, które powstały z tej idei i kilka nowych idei. clojure/core.logic jest świetnym przykładem. Sam Prolog też jest używany do innych problemów, niż został przeznaczony. Cytat Owszem, powinno się mówić o nowościach, ale tylko na zasadzie takiej, że nowość ułatwia to i tamto kosztem tego i owego, zaś do nas należy wybór czy iść w to, czy nie. Nie można nauczać na siłę czegoś, co nie jest powiedziane, że odniesie jakiś sukces. Wyobrażasz sobie przykładowo wymuszanie na studiach nauki Scali czy Erlanga, skoro popyt na te języki wcale taki duży nie jest? Po pierwsze to ja nie rozumiem czemu wymieniasz nowości i Erlanga jednocześnie. No i jeśli Erlang nie odniósł sukcesu to co poza C i Javą odniosło z dzisiejszego mainstreamu? Uczelnia to nie kuźnia programistów. My posuwamy do przodu świat nauki, nie świat "lean disruptive mobile cloud social...". |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 298 Pomógł: 447 Dołączył: 16.11.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie rozwijajcie narzędzi, rozwijajcie idee. Im mniej narzędzia się zmieniają tym lepiej. Im szybciej rozwijają się idee i są wdrażane do narzędzi tym lepiej. .... Uczelnia to nie kuźnia programistów. My posuwamy do przodu świat nauki, nie świat "lean disruptive mobile cloud social...". Brzmi jak przemówienie wójta przed zagrychą. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 18.10.2025 - 10:16 |