Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Timery w grach przeglądarkowych?
Pulpetto
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 25
Pomógł: 2
Dołączył: 17.02.2013

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Hej,
zaczęło mnie zastanawiać jak zbudowane są takie gry i chodzi mi tutaj konkretnie o wszelkiego rodzaju odliczanie.
To, że jeżeli ktoś buduje budynek i wtedy idzie powiedzmy do bazy zapytanie wpisujące godzinę końca, a potem przy wyświetlaniu strony JS sobie odlicza i przeładowuje stronę i potem idzie wpis do bazy, jest dla mnie w miarę logiczne (nie wiem czy tak jest w prawdziwych grach ale takie rozwiązanie wpadło mi do głowy).
Natomiast jak to się ma do surowców?
Mamy w bazie ileś tam okularów. Produkcja to 3600 okularów na godzinę. I co teraz w przypadku gier, które dynamicznie pokazują ilość surowców (wydaje mi się, że w Ogame chyba tak było)? Jak to się odbywa? Zwykły licznik JS i...? No bo zapytania do bazy co sekunde wpisujące kolejne ilości zarżnęły by serwer...
Wie ktoś jak to jest zorganizowane?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Damonsson
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 355
Pomógł: 533
Dołączył: 15.01.2010
Skąd: Bydgoszcz

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Trudna nie jest, a wręcz banalna, ale wyobrażasz sobie stronę, która w 1 sekundzie, musi wysłać do serwera zapytanie o czas, wyświetlić go i jeszcze sprawdzić czy jest aktualny? Przy 300 użytkownikach online, musisz to jeszcze pomnożyć razy 300. Jak wydasz 1000zł miesięcznie na jakiś dobry serwer dedykowany, wtedy można myśleć o takim rozwiązaniu (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Nikt nie zmienia sobie co godzinę czasu w komputerze, więc nie jest to żaden problem przecież.
Go to the top of the page
+Quote Post
!*!
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Damonsson @ 26.02.2013, 00:41:21 ) *
Trudna nie jest, a wręcz banalna, ale wyobrażasz sobie stronę, która w 1 sekundzie, musi wysłać do serwera zapytanie o czas, wyświetlić go i jeszcze sprawdzić czy jest aktualny? Przy 300 użytkownikach online, musisz to jeszcze pomnożyć razy 300. Jak wydasz 1000zł miesięcznie na jakiś dobry serwer dedykowany, wtedy można myśleć o takim rozwiązaniu (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)


Chyba ze zastosuje websockets, wtedy czas jest pobierany tylko z serwera i każdy ma ten sam.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 15.10.2025 - 21:29