![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 25 Pomógł: 2 Dołączył: 17.02.2013 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hej,
zaczęło mnie zastanawiać jak zbudowane są takie gry i chodzi mi tutaj konkretnie o wszelkiego rodzaju odliczanie. To, że jeżeli ktoś buduje budynek i wtedy idzie powiedzmy do bazy zapytanie wpisujące godzinę końca, a potem przy wyświetlaniu strony JS sobie odlicza i przeładowuje stronę i potem idzie wpis do bazy, jest dla mnie w miarę logiczne (nie wiem czy tak jest w prawdziwych grach ale takie rozwiązanie wpadło mi do głowy). Natomiast jak to się ma do surowców? Mamy w bazie ileś tam okularów. Produkcja to 3600 okularów na godzinę. I co teraz w przypadku gier, które dynamicznie pokazują ilość surowców (wydaje mi się, że w Ogame chyba tak było)? Jak to się odbywa? Zwykły licznik JS i...? No bo zapytania do bazy co sekunde wpisujące kolejne ilości zarżnęły by serwer... Wie ktoś jak to jest zorganizowane? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 355 Pomógł: 533 Dołączył: 15.01.2010 Skąd: Bydgoszcz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Trudna nie jest, a wręcz banalna, ale wyobrażasz sobie stronę, która w 1 sekundzie, musi wysłać do serwera zapytanie o czas, wyświetlić go i jeszcze sprawdzić czy jest aktualny? Przy 300 użytkownikach online, musisz to jeszcze pomnożyć razy 300. Jak wydasz 1000zł miesięcznie na jakiś dobry serwer dedykowany, wtedy można myśleć o takim rozwiązaniu (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Nikt nie zmienia sobie co godzinę czasu w komputerze, więc nie jest to żaden problem przecież. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 298 Pomógł: 447 Dołączył: 16.11.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Trudna nie jest, a wręcz banalna, ale wyobrażasz sobie stronę, która w 1 sekundzie, musi wysłać do serwera zapytanie o czas, wyświetlić go i jeszcze sprawdzić czy jest aktualny? Przy 300 użytkownikach online, musisz to jeszcze pomnożyć razy 300. Jak wydasz 1000zł miesięcznie na jakiś dobry serwer dedykowany, wtedy można myśleć o takim rozwiązaniu (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Chyba ze zastosuje websockets, wtedy czas jest pobierany tylko z serwera i każdy ma ten sam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 15.10.2025 - 21:29 |