![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 8 Dołączył: 28.10.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hej (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Zastanawiam się w jaki sposób napisać system zadań, który zminimalizowałby edycję kodu gry. Tzn. dodawanie nowego zadania nie wiązałoby sie z edycją plików - nie mówie tutaj o zupełnym braku edycji, ale wolałbym, żeby ingerencja była jak najmniejsza. Pewnie trzeba zrobić w bazie tabele z zadaniami i Npc'tami. Ale co dalej? Dzięki z góry za pomoc. Nie oczekuje kodu, wystarczy tylko teoria. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 4 Dołączył: 30.04.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hmm. Tak na szybko.
Łatwa weryfikacja, żeby user nie przeskoczył jakiegoś etapu. Przy rozmowie z NPC sprawdza czy ma daną ilość lub dany przedmiot i myślę że fsio. Nie uwzględniłem tutaj tego, że user ten SWORD musi mieć od NPC2. Bo może inaczej też może zdobyć (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) ? dialogi:
Tabela Zadania(id, mission, min_lvl, nagroda) Tabela Dialogi(id, id questa, id_etapu, start, weryfikacja, koniec) Tabela z npc (id, imie, lokalizacja) Tabela zadania userow(id user id zadania częsc zadania) Budujesz klasę odpowiedzialną za to co user ma zrobić. Obsługującą np. GET, COLLECT, ESCORT, TALK. GET_SWORD007 COLLECT_WOOD_20 ESCORT_NPC5 TALK_NPC5 Ten post edytował ensei 25.11.2012, 13:42:36 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 4.10.2025 - 10:16 |