![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 Pomógł: 0 Dołączył: 24.11.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
mam około dwudziestu instrukcji warunkowych dotyczących różnych sposobów animacji zdjęć. Każda animacja z względu na jej złożoność realizowana jest w pętli for, która to generuje ustaloną ilość elementów, które są potrzebne do wykonania danego efektu wizualnego na zdjęciu. Większość tych efektów jest bardzo podobna do siebie, tzn, np w jednych efekcie używam opacity, a w innym operuje na width lub height. Jaki sposób jest bardziej optymalny: 1. czy lepiej każdemu efektowi przypisać nową pętlę, która będzie realizowała daną animację (minusem jest powielanie kilkunastu linijek kodu) 2. A może lepiej utworzyć jedną pętlę i za pomocą instrukcji warunkowych tworzyć wyjątki (różnice dla aktualnie wylosowanej animacji). Proszę o wasze opinie na ten temat. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 350 Pomógł: 512 Dołączył: 4.01.2009 Skąd: Wrocław / Świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zrób if-y lub switch i dodatkowo każdy efekt wrzuć do funkcji, dzięki temu będziesz miał większy porządek w kodzie.
I wklej tu ze dwa efekty to może da się wymyślić coś lepszego. Cytat co jest lepsze: Nic nie jest lepsze. W tym przypadku bardziej bym się skupił na estetyce kodu, żebyś w przyszłości mógł szybko coś poprawić. 20 cykli to nic( chyba, ze w środku masz skomplikowane operacje, ale wtedy należy optymalizować te operacje. ) Tak samo sprawdzenie warunku if długo nie trwa. Jeżeli masz tego naprawdę dużo to użyj switch, ale różnica będzie niezauważalna dla zwykłego człowieka. --edit-- Cytat Cytat Problem jest w tym, że czasami podmieniam jakąś wartość a innym razem dodaje lub odejmuje jakieś wartości odpowiedzialne za daną animację. Możesz dorzucić drugi parametr określający jaką operację należy zrobić (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Ten post edytował kamil4u 24.11.2012, 20:57:53 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 11.10.2025 - 00:24 |