Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 33 Pomógł: 6 Dołączył: 30.06.2008 Skąd: Bytom Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam,
Tworzę sobie silniczek gry (2D) i stanąłem na pewnym problemie - co z ruchem gracza w trakcie skoku? W rzeczywistości nie możemy w trakcie ruchu się poruszać, ale w różnego typu platformówkach możemy taki ruch wykonać. Do podskakiwania wykorzystuje zwykły rzut pionowy - wszystko ładnie i płynnie wychodzi. Nie korzystam z przyśpieszenia, tarcia, oporu itd. - siła skoku jest określona z góry dla danej postaci, a grawitacja jest taka sama jak na kuli ziemskiej (9.80665). Do ruchu w trakcie skoku najpierw wykorzystałem ruch poziomy - lecz nie mam określonej siły rzutu (podczas skoku jest ona w końcu zerowa), później spróbowałem rzut ukośny - lecz nadal jest to nieralistczne. Proszę o jakieś podpowiedzi co do wzorów lub sposobu wykonania takiego skoku. Pozdrawiam Kemsan |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%)
|
W momencie wykonywania skoku, ustaw sobie jakąś flagę informującą o tym, że obiekt, jest w powietrzu. Następnie w fragmencie kodu odpowiedzialnym za obsługę ruchu dodaj warunek, który w przypadku gdy obiekt jest w trakcie skoku zignoruje wszelkie informacje n/t ruchu.
|
|
|
|
Kemsan Fizyka gracza - podskakiwanie i ruch w trakcie niego 17.11.2012, 23:48:58
Kemsan Nie chodzi mi o zablokowanie ruchu w trakcie wysko... 18.11.2012, 01:15:09
Crozin Jeżeli chodzi o odwzorowywanie fizyki na potrzeby ... 18.11.2012, 01:20:32
CuteOne http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_balistyczna
M... 18.11.2012, 13:58:41 ![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 23.12.2025 - 22:58 |