Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Fizyka gracza - podskakiwanie i ruch w trakcie niego
Kemsan
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 33
Pomógł: 6
Dołączył: 30.06.2008
Skąd: Bytom

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,

Tworzę sobie silniczek gry (2D) i stanąłem na pewnym problemie - co z ruchem gracza w trakcie skoku? W rzeczywistości nie możemy w trakcie ruchu się poruszać, ale w różnego typu platformówkach możemy taki ruch wykonać. Do podskakiwania wykorzystuje zwykły rzut pionowy - wszystko ładnie i płynnie wychodzi. Nie korzystam z przyśpieszenia, tarcia, oporu itd. - siła skoku jest określona z góry dla danej postaci, a grawitacja jest taka sama jak na kuli ziemskiej (9.80665). Do ruchu w trakcie skoku najpierw wykorzystałem ruch poziomy - lecz nie mam określonej siły rzutu (podczas skoku jest ona w końcu zerowa), później spróbowałem rzut ukośny - lecz nadal jest to nieralistczne. Proszę o jakieś podpowiedzi co do wzorów lub sposobu wykonania takiego skoku.

Pozdrawiam
Kemsan
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi
Crozin
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


W momencie wykonywania skoku, ustaw sobie jakąś flagę informującą o tym, że obiekt, jest w powietrzu. Następnie w fragmencie kodu odpowiedzialnym za obsługę ruchu dodaj warunek, który w przypadku gdy obiekt jest w trakcie skoku zignoruje wszelkie informacje n/t ruchu.
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 23.12.2025 - 22:58