Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Bardzo mała szybkość zapytań do SQL
JohnyBB

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

Witam.
Jestem w miarę początkującym i doszedłem do problemu z którym nie mogę sobie poradzić, mianowicie:
jest sobie baza danych SQL, jest skrypt PHP który ma za zadanie wczytanie danych z pliku XML.
Plik XML - dość duży - około 16 tys pozycji.
Skrypt 'leci' po kolei i wczytuje dane z pliku, jeśli tylko wyświetlam te dane to trwa to moment- natomiast gdy robię UPDATE do bazy trwa to bardzo długo i wysypuje się po pewnym czasie.
Prawdopodobnie mam gdzieś błąd który zwalnia całą procedurkę - czy mogę prosić o pomoc forumowiczów ?

CODE

$data = simplexml_load_file(file.xml');

foreach($data -> produkty as $produkty)
{
foreach($produkty -> produkt as $produkt)
{

$id = (string) $produkt['id'];
$cena_netto = (string) $produkt['cena_netto'];
$dostepny = (string) $produkt['dostepny'];

if ($dostepny>0)
{

$query = "
UPDATE produkt SET wyswietlony=1,cena_netto='$cena_netto' WHERE kod_producenta LIKE '$id'
";
$result = mysql_query($query)
or die("Query UPDATE is failed");
}

}
}

Ten post edytował JohnyBB 16.05.2008, 13:52:09
Go to the top of the page
+Quote Post

Start new topic
Odpowiedzi (1 - 16)
kszychu

Grupa: Przyjaciele php.pl

-----

Proszę poprawić bbcode.
+Quote Post
batman

Grupa: Moderatorzy

No cóż. Skoro masz 16 tyś. pozycji to nie ma co się dziwić, że wolno działa, zwłaszcza, że update jest robiony dla większości produktów. Można nieco poprawić wydajność zapytania, jednak i tak nic to nie pomoże, jeśli uruchamiasz skrypt w przeglądarce. Masz dwa wyjścia:
1. Podzielić plik na mniejsze paczki i każdą paczkę z osobna mielić (samo dzielenie pliku może się nie udać z powodu dużego rozmiaru pliku).
2. Uruchomić skrypt w konsoli.
+Quote Post
kitol

-----