Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Naliczanie punktów w grze typu MMOSG
andrew747
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 13
Pomógł: 0
Dołączył: 4.05.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,
Ostatnio zabrałem się za tworzenie gry MMOSG(np. travian)... Całkiem sprawnie mi to idzie, ale natrafiłem na mały problem... Otóż w grze potrzebuję zamieścić skrypt, który naliczałby liczbę surowców na godzinę(np. Drewno 33 na godzinę) nawet jeśli przeglądarka byłaby wyłączona... Może ktoś wie jak to zrobić (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/questionmark.gif) Bardzo proszę o odpowiedź...
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 8)
Moli
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 662
Pomógł: 45
Dołączył: 26.03.2007
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Możesz zrobić to na dwa sposoby. Pierwszy to cron (poczytaj w necie jak nie wiesz co to), drugi sposó to zapisywanie daty ostatniego logowania i przy wejściu pobieranie ilość godzin jaka mineła od ostatniego logowania i mnożenie przez liczbę surowców.
Go to the top of the page
+Quote Post
andrew747
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 13
Pomógł: 0
Dołączył: 4.05.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


No dobra... zaraz poszukam... Wielkie dzięki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
Synapsa
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 28
Pomógł: 3
Dołączył: 15.06.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


CRON NIE!!Obciąża serwer a można zrobić to w prosty sposób.
W tabeli z surowcami trzeba sobie zrobić pare pól więcej,tj.
surowiecH - czyli dany surowiec na godzinę,robisz tyle ile masz surowców.
lastUpdate - czas kiedy ostatnio gracz widział swoje surowce.
I teraz uaktualnianie odbywa się w następujący sposób.
Muszisz od czasu aktualnego odjąć czas z pola "lastUpdate",masz ileś tam sekund.
Teraz surowiecH dzielisz na 3600,żeby powstał surowiec na sekunde.
No i teraz mnożysz ilość danego surowca na sekunde przez ilość sekund.

Ofc przy każdej akcji na stronie muszisz updatować pole "lastUpdate"

Ten post edytował Synapsa 4.05.2008, 08:16:43
Go to the top of the page
+Quote Post
andrew747
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 13
Pomógł: 0
Dołączył: 4.05.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ooo... (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) No to biore sie do roboty... (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/haha.gif) Jeszcze raz wielkie dzięki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
franki01
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 508
Pomógł: 75
Dołączył: 2.11.2005
Skąd: Bydgoszcz

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tylko pola z aktualnymi ilosciami surowcow powinny byc typu dziesietnego (DOUBLE, itp), zeby dokladnie dodawac ilosc surowcow. Gdyby to bylo INTEGER, to przy zaokrąglaniu ktos moglby dostawac wiecej/mniej surowcow na godzine niz powinien, a przy DOUBLE są duzo mniejsze niedokladnosci. Na stronie oczywiscie te liczby powinny zostac zaokrąglone.

EDIT:
A czas najlepiej jakby byl przechowywany w milisekundach, zeby jeszcze bardziej tą dokladnosc zwiekszyc. Kiedys robilem taka grę i wiem, że czasami naprawde duze są te odchylenia od zakladanego godzinnego wydobycia.

Ten post edytował franki01 4.05.2008, 08:34:14
Go to the top of the page
+Quote Post
andrew747
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 13
Pomógł: 0
Dołączył: 4.05.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Mam pytanko.... a mógłbyś udostępnić fragment tej gry z surowcami ? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
franki01
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 508
Pomógł: 75
Dołączył: 2.11.2005
Skąd: Bydgoszcz

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Za opłatą mogę (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Też kiedyś się męczyłem, ale doszedłem do optymalnego rozwiązania. Pole z czasem w mikrosekundach niech bedzie typu VARCHAR(50) (nazwane potem `last_update`), a z surowcami DOUBLE (`pole_z_surowcami`) i powinny tam byc trzymane surowe wartosci z funkcji microtime" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual. Zeby z tego zrobić coś użytecznego należy odpowiednio tym się posłużyć. Może pomóc taka funkcja:

  1. <?php
  2. function convert_microtime($str)
  3. {
  4. $e = explode(' ', $str);
  5. $time = $e[0] + $e[1];
  6. return $time;
  7. }
  8. ?>

Potem należy zrobić coś takiego:

  1. <?php
  2. $czas_od_ostatniego_odswiezenia = convert_microtime(microtime()) - convert_microtime($wartosc_microtime_z_bazy_danych);
  3. $ilosc_godzin = $czas_od_ostatniego_odswiezenia / 3600;
  4. $nowa_ilosc_surowcow = $stara_ilosc + $ilosc_godzin * $godzinne_wydobycie;
  5. ?>

Po takim czyms już wiadomo ile surowców bedzie. Do bazy należy zapisać to mniej więcej tak:

  1. UPDATE `tabela_userow` SET `last_update`='microtime()', `pole_z_surowcami`='round($nowa_ilosc_surowcow, 2)' WHERE `user_id`='$id'


I tak dość dużo napisałem, więc chyba nie będziesz miał problemów. Pisane z palca, ale raczej nie ma błędów.
Go to the top of the page
+Quote Post
SMYS
post
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2
Pomógł: 0
Dołączył: 15.05.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(andrew747 @ 4.05.2008, 09:23:08 ) *


Nie jest to niestety takie oczywiste, pisząc podobną gre (cos jak OGame) pojawiło się więcej problemów, na przykładzie:

Wersja optymistyczna:
12:00 - włączam grę, widze swoje surowce, zamykam i ide na miasto
18:00 - wracam z miasta, włączam gre, update'ują się surowce i widze nowy stan i jest super

Wersja pesymistyczna:
12:00 - włączam gre, widze stan surowców, klikam update'jt farmy do 2lvl, który potrwa do 15:00 czyli od 15:00 surowców co minute bedzie przybywać o 1/3 więcej niż przed 15:00, ide na miasto (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
14:00 - nie ma mnie przy kompie a tu mnie napadli, zabrali 1/2 surowców, czyli te co miałem o 12:00 + te co narosły w 2h
15:00 - farma zaczyna produkować więcej surowców
17:00 - znowu mnie napadli i zabrali 1/2 tego co mi zostało po 14:00 z tym, że od 15:00 narastało więcej, a więc międz 14:00 - 15:00 narosło X, między 15:00 - 17:00 narosło Y
18:00 - wracam do domu, włączam gre i widze...

i jak pomyślę, że jutro napadną mnie 20 razy to odechciewa mi się grać (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 18.09.2025 - 16:04