![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 13 Pomógł: 0 Dołączył: 4.05.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Ostatnio zabrałem się za tworzenie gry MMOSG(np. travian)... Całkiem sprawnie mi to idzie, ale natrafiłem na mały problem... Otóż w grze potrzebuję zamieścić skrypt, który naliczałby liczbę surowców na godzinę(np. Drewno 33 na godzinę) nawet jeśli przeglądarka byłaby wyłączona... Może ktoś wie jak to zrobić (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/questionmark.gif) Bardzo proszę o odpowiedź... |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 662 Pomógł: 45 Dołączył: 26.03.2007 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Możesz zrobić to na dwa sposoby. Pierwszy to cron (poczytaj w necie jak nie wiesz co to), drugi sposó to zapisywanie daty ostatniego logowania i przy wejściu pobieranie ilość godzin jaka mineła od ostatniego logowania i mnożenie przez liczbę surowców.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 13 Pomógł: 0 Dołączył: 4.05.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No dobra... zaraz poszukam... Wielkie dzięki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 28 Pomógł: 3 Dołączył: 15.06.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
CRON NIE!!Obciąża serwer a można zrobić to w prosty sposób.
W tabeli z surowcami trzeba sobie zrobić pare pól więcej,tj. surowiecH - czyli dany surowiec na godzinę,robisz tyle ile masz surowców. lastUpdate - czas kiedy ostatnio gracz widział swoje surowce. I teraz uaktualnianie odbywa się w następujący sposób. Muszisz od czasu aktualnego odjąć czas z pola "lastUpdate",masz ileś tam sekund. Teraz surowiecH dzielisz na 3600,żeby powstał surowiec na sekunde. No i teraz mnożysz ilość danego surowca na sekunde przez ilość sekund. Ofc przy każdej akcji na stronie muszisz updatować pole "lastUpdate" Ten post edytował Synapsa 4.05.2008, 08:16:43 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 13 Pomógł: 0 Dołączył: 4.05.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ooo... (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) No to biore sie do roboty... (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/haha.gif) Jeszcze raz wielkie dzięki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 508 Pomógł: 75 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Bydgoszcz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tylko pola z aktualnymi ilosciami surowcow powinny byc typu dziesietnego (DOUBLE, itp), zeby dokladnie dodawac ilosc surowcow. Gdyby to bylo INTEGER, to przy zaokrąglaniu ktos moglby dostawac wiecej/mniej surowcow na godzine niz powinien, a przy DOUBLE są duzo mniejsze niedokladnosci. Na stronie oczywiscie te liczby powinny zostac zaokrąglone.
EDIT: A czas najlepiej jakby byl przechowywany w milisekundach, zeby jeszcze bardziej tą dokladnosc zwiekszyc. Kiedys robilem taka grę i wiem, że czasami naprawde duze są te odchylenia od zakladanego godzinnego wydobycia. Ten post edytował franki01 4.05.2008, 08:34:14 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 13 Pomógł: 0 Dołączył: 4.05.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mam pytanko.... a mógłbyś udostępnić fragment tej gry z surowcami ? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 508 Pomógł: 75 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Bydgoszcz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Za opłatą mogę (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Też kiedyś się męczyłem, ale doszedłem do optymalnego rozwiązania. Pole z czasem w mikrosekundach niech bedzie typu VARCHAR(50) (nazwane potem `last_update`), a z surowcami DOUBLE (`pole_z_surowcami`) i powinny tam byc trzymane surowe wartosci z funkcji microtime" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual. Zeby z tego zrobić coś użytecznego należy odpowiednio tym się posłużyć. Może pomóc taka funkcja:
Potem należy zrobić coś takiego:
Po takim czyms już wiadomo ile surowców bedzie. Do bazy należy zapisać to mniej więcej tak:
I tak dość dużo napisałem, więc chyba nie będziesz miał problemów. Pisane z palca, ale raczej nie ma błędów. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 Pomógł: 0 Dołączył: 15.05.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ooo... (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) No to biore sie do roboty... (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/haha.gif) Jeszcze raz wielkie dzięki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Nie jest to niestety takie oczywiste, pisząc podobną gre (cos jak OGame) pojawiło się więcej problemów, na przykładzie: Wersja optymistyczna: 12:00 - włączam grę, widze swoje surowce, zamykam i ide na miasto 18:00 - wracam z miasta, włączam gre, update'ują się surowce i widze nowy stan i jest super Wersja pesymistyczna: 12:00 - włączam gre, widze stan surowców, klikam update'jt farmy do 2lvl, który potrwa do 15:00 czyli od 15:00 surowców co minute bedzie przybywać o 1/3 więcej niż przed 15:00, ide na miasto (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) 14:00 - nie ma mnie przy kompie a tu mnie napadli, zabrali 1/2 surowców, czyli te co miałem o 12:00 + te co narosły w 2h 15:00 - farma zaczyna produkować więcej surowców 17:00 - znowu mnie napadli i zabrali 1/2 tego co mi zostało po 14:00 z tym, że od 15:00 narastało więcej, a więc międz 14:00 - 15:00 narosło X, między 15:00 - 17:00 narosło Y 18:00 - wracam do domu, włączam gre i widze... i jak pomyślę, że jutro napadną mnie 20 razy to odechciewa mi się grać (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 18.09.2025 - 16:04 |