![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 25 Pomógł: 0 Dołączył: 31.05.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam serdecznie.
Wciskam sobie od dłuższego czasu klawisze tworząc pewien projekt (znawcy mogli by go nazwać grą planszową) i doszedłem do momentu, w którym gracz może niekoniecznie kliknąć w cztery wyznaczone linki do sterowania pionkiem. Może np. klikając na obrazku postać poprosić serwer o przesłanie dokładnych informacji o postaci. W tej chwili komunikację z serwerem realizuję poprzez url w postaci: index.php?event=l index.php?event=p index.php?event=d index.php?event=g Gdzie l,p,d,g to polecenia dla klasy obsługującej planszę o przesunięcie o jedno pole w górę, dół, prawo lub lewo. Po odczytaniu polecenia odświeża się strona z nowym wynikiem poprzez wywołanie new plansza(kierunek). Plansza wyświetlana jest w jednym z divów. Dla pozostałych informacji mam przygotowane inne poletka. Teraz konkrety. W jaki sposób zdarzeniem index.php?event=z wywołać konstruktor klasy który wyświetli informacje w innym divie przy założeniu że index.php wygląda tak :
Te dodatkowe informacje chciałbym wyświetlać w div Informacje. Gdzie szukać natchnienia. Pytanie drugie. W czasie gry będę chciał informować gracza o pewnych zdarzeniach. Czy istnieje sposób przekazywania treści do przeglądarki a ta doda na początku lub końcu już istniejącej listy komunikatów nowy. Nie chciałbym przesyłać za każdym razem wszystkich komunikatów, które wystąpiły w grze bo po 20 minutach może tego być zbyt wiele. Bardzo proszę o sugestie jakie wzorce lub gotowe moduły mogły by mnie popchnąć w dalszej pracy. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 199 Pomógł: 31 Dołączył: 22.03.2004 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
z tym div "informacje" mozesz zrobic tak:
-likajac na jakis tam odpowiedni link pzy postaci, user sciaga id postaci w linka ...&id=202020 -w divie informacje, robisz funkcje, ktora jesli nie ma przeslanego id=0 nic nie wyswietla, natomiast jesli w adresie jest id=20002 to sciaga informacje na temat tego usera z bazy -boze nie jest to najlepsze rozwiazanie, ale mnie tam wystarczalo (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/party.gif) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 25 Pomógł: 0 Dołączył: 31.05.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
też się na tym zastanawiałem. Plik labirynt.php wygląda tak :
wywołanie metody LabObrazki jest tymczasowe (pewnie na zawsze) wyświetlające tabelkę z obrazkami planszy, ustawieniem wszystkiego na niej. Teraz musiałbym dorobić ifa, który by reagował na odpowiednie wartości event. Chcę przekazywać bardzo proste polecenia do serwera. Zdarzenie z np. oznacza zbadaj znalezisko ale już na jakich współrzędnych wie baza danych i sesja. Po zbadaniu na planszy ma sie zmienić obrazek a na polu informacja wyświetlić komunikat, że coś się tam stało dobrego lub złego (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Kombinowałem z takim rozwiązaniem z książki PHP5 zaawansowane programowanie:
Tylko, że wtedy jakaś klasa musiałaby zwracać cały wypełniony szablon bo to rozwiązanie we wskazanym miejscu wstawia wartość zwróconą przez daną klasę. Rozwiązaniem jest umieszczenie kilku wywołań klasy na stronie i obwarować to ifami ale czy to jest jeszcze OOP Jeżeli chodzi o komunikaty z gry poradziłem sobie w dość hmmmhmm sposób (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Obsługa klasy jest banalna:
Jeżeli ktoś ma jakieś inne sugestie to proszę o radę gdzie szukać |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 22:36 |