Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Php Battle vol.3, step 1: Zbieramy pomysły.
ActivePlayer
post
Post #1





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 1 224
Pomógł: 40
Dołączył: 6.07.2004
Skąd: Wuppertal

Ostrzeżenie: (0%)
-----


php.PL Battle vol.3

Po poprzednim nieudanym starciu (nikt walczyć nie miał ochoty?) na edytor graficzny proponuje jeszcze raz się zmierzyć...

Zaczynamy jak zwykle od zebrania pomysłów.

Moja propozycja (proponował ktos w poprzednim battlu)

Gra w php.

Daje dosc duze pole do popisu (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Czekam na inne propozycje (głosować nie bedziemy tka jak poprzednio, jest to niewypał - głosują ludzie którzy potem i tak nie biorą udziału w battlu).

Czekam na Wasze pomysły...
Go to the top of the page
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
NuLL
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 262
Pomógł: 21
Dołączył: 3.05.2004
Skąd: Sopot, Krakow, W-wa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Podpinam.

Co do tematu - gra w php (?) - mam to pisać miesiąc ?
Zastanówcie się nad...- wciąż jestesm za swoim pomysłem z poprzedniej bitwy - czyi jakimś funkcjonalnym skrpytem który ktoś może wykorzystać i nie będe go pisał miesiąc.
Go to the top of the page
+Quote Post
ActivePlayer
post
Post #3





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 1 224
Pomógł: 40
Dołączył: 6.07.2004
Skąd: Wuppertal

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ale kto powiedzial ze to ma byc rozbudowana gra RPG.... pomysl głową, napisz cos grywalnego, przyjemnego i nie koniecznie pochłaniającego 'miesiąc' czasu (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) ...

Co do funkcjonalnego skryptu... tak - to jest jakis pomysł... tylko warto cos konkretniej o tym powiedziec (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) jakis przyklad ?
Go to the top of the page
+Quote Post
NuLL
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 262
Pomógł: 21
Dołączył: 3.05.2004
Skąd: Sopot, Krakow, W-wa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


System newsów chociażby - można by ograniczyć rozmiar skryptu do jakieś wielkości - np. 15 kilobajtów i zobaczyć kto co wykombinuje.
Go to the top of the page
+Quote Post
strife
post
Post #5





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 2 605
Pomógł: 96
Dołączył: 22.10.2004
Skąd: UK

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(ActivePlayer @ 2005-06-13 12:58:24)
Moja propozycja (proponował ktos w poprzednim battlu)

Gra w php.

Ta... ciekawe kto (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif)

@NuLL - ale to już było, chce Ci się pisać kolejny system newsów, nie lepiej zrobić coś bardziej "orginalnego"..?

IMHO: Wiadomo, że skrypt newsów będzie miał jedno zadanie, jednak ustanawiając battle na grę w php możliwości są większe, bo nie wiadomo czym nas ktoś zaskoczy...

Nie mówię że nie można zaskakiwać pod względem optymalizacji skryptu, albo jakiś nowych ukrytych funkcji w nim, ale po prostu gra wydaje mi się lepszym pomysłem z większym polem do popisu i zainteresowaniem ludzi.

Pozdrawiam!
Go to the top of the page
+Quote Post
Vengeance
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 657
Pomógł: 2
Dołączył: 15.08.2003
Skąd: Łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Gra może być... ale dowolna (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/snitch.gif)
Dlaczego? Mam już troszke kodu swojej pewnej giery... jak bym to może troche poprawił to mógłbym wziąć udział w Battle.
Go to the top of the page
+Quote Post
wporzo
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2
Pomógł: 0
Dołączył: 13.06.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(emilio @ 2005-06-13 16:36:50)
Kółko - krzyżyk
Który skrypt okaże się najmocniejszy wygrywa. Jeżeli będzie remis, to dogrywka np. na szybkość (mierząc, przykładowo, za pomocą ab ilość żądań przetworzonych na sekundę), proste, prawda ?

Hm.. kolko i krzyzyk bez problemu mozna rozwiazac za pomoca algorytmu MiniMax, znanemu wiekszosci studentow informatyki juz na drugim roku. Algorytm ten ma to do siebie, ze w kolko i krzyzyk z nim nie wygrasz (a co najwyzej zremisujesz). Z tego co wiem algorytm jest dosyc wydajny i jak juz wspomnialem bardzo dobrze znany.. wiec chyba ta walka mogla by sie zakonczyc remisem (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
hwao
post
Post #8


Developer


Grupa: Moderatorzy
Postów: 2 844
Pomógł: 20
Dołączył: 25.11.2003
Skąd: Olkusz




Cytat(wporzo @ 2005-06-13 23:59:33)
Hm.. kolko i krzyzyk bez problemu mozna rozwiazac za pomoca algorytmu MiniMax, znanemu wiekszosci studentow informatyki juz na drugim roku. Algorytm ten ma to do siebie, ze w kolko i krzyzyk z nim nie wygrasz (a co najwyzej zremisujesz). Z tego co wiem algorytm jest dosyc wydajny i jak juz wspomnialem bardzo dobrze znany.. wiec chyba ta walka mogla by sie zakonczyc remisem (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)

Ale ten algorytm nadaje sie tylko dla malych plansz a kto powiedzial ze w kolko i krzyzyk trzeba grac na planszy 3x3 ?

Mozna by wprowadzic ustalana tarcze do gry i ile trzeb zebrac w "lini"
Go to the top of the page
+Quote Post
k.k
post
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 15
Pomógł: 0
Dołączył: 11.06.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ja bym proponował np Galerię zdjęć
Go to the top of the page
+Quote Post
sobstel
post
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 853
Pomógł: 25
Dołączył: 27.08.2003
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(hwao @ 2005-06-14 07:47:20)
Ale ten algorytm nadaje sie tylko dla malych plansz a kto powiedzial ze w kolko i krzyzyk trzeba grac na planszy 3x3 ?
Mozna by wprowadzic ustalana tarcze do gry i ile trzeb zebrac w "lini"

i to jest moim zdaniem bardzo dobry pomysl
Go to the top of the page
+Quote Post
kubatron
post
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 581
Pomógł: 0
Dołączył: 21.07.2003
Skąd: Jasło

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ja się wypowiem tak, że zamiast pisać kółko i krzyżyk, wzielibyście się np. za napisanie jakiejś pożadnej biblioteki, przykład: VerifyForm.
(IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Go to the top of the page
+Quote Post
ActivePlayer
post
Post #12





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 1 224
Pomógł: 40
Dołączył: 6.07.2004
Skąd: Wuppertal

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Battle.php powinno tez byc moim zdaniem swego rodzaju 'oderwaniem' się od nudnych projektów, które piszemy na codzień... Powinno przynieść nam trochę radości i doswiadczenia to co napiszemy... Nie chciałbym też, aby było to cos bardzo pracochłonnego ew. cos, co mozna napisac 'gorzej' ale mniejszym nakładem pracy - patrz. Edytor Graficzny (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/sad.gif) . Gra jako ogolny temat (bez zaznaczania co to ma konkrenie być) daje nam jakio takie pole do popisu, możemy wybrać Kółko i krzyżyk, szachy, rozbudowanego 'RPG' - wszystko na co mamy ochotę...

VerifyForm - tak, było by naprawdę przydatne - ale pomyślmy - chce sie cos takiego komukolwiek pisac tak 'poza pracą' - zakladam ze większosc z Was ( a moze nawet nas:) ) ma jakies projekty do wykonania i nie wiem czy chciało by się komuś nad czyms takim usiąść 'po pracy'... Oczywiscie decyzja co to będzie - i czy w ogole będzie - należy do Was... jednak prosze wziąść pod uwagę ilu osobom będzie się chciało napisac cos takiego... Wracając pamięcią wstecz wysnuwa się wniosek - zainteresowanie jest małymi battlami - jak np. Shoutbox (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) - bardziej ambitne ( Edytor Graficzny ) - były kompletnymi niewypałami - poza 'rezerwacją nazw'.

Tak więc zapraszam do dalszej dyskusji...
Go to the top of the page
+Quote Post
DavidPL
post
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 66
Pomógł: 1
Dołączył: 27.04.2004
Skąd: Rzeszów

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Mam propozycję.
Nie wiem czy zostanę dobrze zrozumiany ale spróbuję.

Projektem miała by być klasa symulująca przeglądarkę z obsługą modelu DOM.
Zasada działania:
Tworzymy obiekcik klasy. Ustawiamy parametry (np obsługa ciach, identyfikacja jako IE itp). Ładujemy stronę i dostajemy się do różnych obiektów analogicznie jak jest to rozwiązane w JavaScript.

Co sądzicie o takim projekciku?
Go to the top of the page
+Quote Post
dasko
post
Post #14





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 179
Pomógł: 0
Dołączył: 9.11.2004

Ostrzeżenie: (0%)
-----


@DavidPL: Raczej głupi pomysł. Proponuje napisanie czegoś przydatnego, nie ma sensu po raz n-ty wynajdywać koła.

Zgadzam się z ActivePlayerem - battle powinno być oderwaniem się od codzienności(no może nie całkiem :]) - rzeczywiscie skrypt winien być niewielkich rozmiarów, aby nie skończyło się tylko na chęciach, aby nie wystąpiły nieoczekiwane komplikacje.
Go to the top of the page
+Quote Post
NuLL
post
Post #15





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 262
Pomógł: 21
Dołączył: 3.05.2004
Skąd: Sopot, Krakow, W-wa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


http://sourceforge.net/projects/snoopy/ (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/questionmark.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
hawk
post
Post #16





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 521
Pomógł: 0
Dołączył: 3.11.2003
Skąd: 3city

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Hmm, skrypt php grający w więźnia? Zasady takiej gry są proste: dwóch więźniów siedzi. Jeżeli sypniesz kolegę, a on ciebie nie, wychodzisz na wolność. Jeżeli będzie na odwrót, dostajesz X lat. Jeżel obaj sypniecie, dostajecie wyrok. Jeżeli obaj nie sypiecie, wychodzicie. Kiedyś widziałem dokładne wartości typowej gry (tzn. ile dostaje się lat za co).

Pojedyncza gra nie jest problemem. Chodzi o to, żeby np. 2 skrypty zagrały ze sobą 100 razy, przy czym mogą one przechowywać informacje pomiędzy wywołaniami. W ten sposób skrypt może uczyć się zachowania rywala - czy warto z nim współpracować, jaką strategię obrać, itd.

Implementacja bardzo prosta, złożoność problemu tak naprawdę ogromna. Takie gry są domeną sztucznej inteligencji - programy grające w więźnia tworzy się za pomocą algorytmów genetycznych i naprawdę robi się zawody (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) .
Go to the top of the page
+Quote Post
NuLL
post
Post #17





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 262
Pomógł: 21
Dołączył: 3.05.2004
Skąd: Sopot, Krakow, W-wa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Pomysł skryptów jest fajny. Można by zrobić piłkarzyki (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
ActivePlayer
post
Post #18





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 1 224
Pomógł: 40
Dołączył: 6.07.2004
Skąd: Wuppertal

Ostrzeżenie: (0%)
-----


hawk: Very nice once idea.

I skrypty musza dzialac tak, zeby dostac mniejszy wyrok od przeciwnika tak?

Cytat
eżeli sypniesz kolegę, a on ciebie nie, wychodzisz na wolność. Jeżeli będzie na odwrót, dostajesz X lat. Jeżel obaj sypniecie, dostajecie wyrok


czym sie rozni 'X lat' od 'dostajecie wyrok' ?
Go to the top of the page
+Quote Post
sobstel
post
Post #19





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 853
Pomógł: 25
Dołączył: 27.08.2003
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(ActivePlayer @ 2005-06-15 19:36:44)
Cytat
eżeli sypniesz kolegę, a on ciebie nie, wychodzisz na wolność. Jeżeli będzie na odwrót, dostajesz X lat. Jeżel obaj sypniecie, dostajecie wyrok


czym sie rozni 'X lat' od 'dostajecie wyrok' ?


np. jak sypniecie razm to po roku, a jak tylko ty to ty ugoda, a drugi dostje 3 lata

Ten post edytował sopel 15.06.2005, 21:52:12
Go to the top of the page
+Quote Post
DavidPL
post
Post #20





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 66
Pomógł: 1
Dołączył: 27.04.2004
Skąd: Rzeszów

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(dasko @ 2005-06-15 14:56:58)
@DavidPL: Raczej głupi pomysł. Proponuje napisanie czegoś przydatnego, nie ma sensu po raz n-ty wynajdywać koła.

Rzuciłem hasło bo szukałem czegoś takiego kiedyś i nie znalazłem.
Ale widzę że niechcący rozwiązałeś mój problem. THX
Go to the top of the page
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 17.09.2025 - 07:38