Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Dependency Injection a wydajność
Kuzry
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 28
Pomógł: 4
Dołączył: 30.05.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Aktualnie pracuję z Zend Frameowrkiem. Dokumentacja ZF zaleca aby tworzyć kontrolery poprzez DI fabrykę i przez konstruktor dodawać wszystkie zależności. Aktualnie mam w jednym kontrolerze 5 zależności i obiekty tych klas tworzone są przy tworzeniu obiektu kontrolera. Wszystkie te obiekty potrzebne mi są dopiero jak przesłane jest zapytanie typu POST. Jeżeli przesyłane jest zapytanie typu GET to właściwie nic nie dzieje się na stronie ale obiekty mimo to są tworzone.

Teraz moje pytanie czy nie jest to trochę niepotrzebne? Może nie powinienem tak przesyłać obiektów?
Szukam porady (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 4)
Pyton_000
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 8 068
Pomógł: 1414
Dołączył: 26.10.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Rozumiem że przejmujesz się tym bo twoja aplikacja wykonuje 20k wywołań obiektów oraz ładuje się 10s?
Go to the top of the page
+Quote Post
com
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3 034
Pomógł: 366
Dołączył: 24.05.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


zawsze możesz zrobić sobie lazy objects (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
Kuzry
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 28
Pomógł: 4
Dołączył: 30.05.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Pyton_000 @ 24.07.2016, 17:13:51 ) *
Rozumiem że przejmujesz się tym bo twoja aplikacja wykonuje 20k wywołań obiektów oraz ładuje się 10s?


Nawet nie ćwierć z tego. A więc zdecydowanie nie powinienem przejmować się wydajnością?
Go to the top of the page
+Quote Post
mlawnik
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 455
Pomógł: 49
Dołączył: 12.04.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Są dwa podejścia:

Albo od począku zakładasz że twoja aplikacja rozrośnie się nie wiadomo jak (a'la snapchat) i od razu projektujesz specjalne rozwiązania.

Albo projektujesz coś normalnego co wytrzyma 5-10k użytkowników i można do tego dołożyć doraźnie sprzętu jakby miało problemy z wydajnością.

Zdecydowanie polecam drugie wyjście, wychodzi taniej, a jak już zdobędziesz popularność, to i fundusze na optymalizację/rewrite się znajdą.

https://blog.codinghorror.com/hardware-is-c...-are-expensive/
(Autor to jeden z twórców StackOverflow)
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 23.12.2025 - 00:06