Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [inne]Mapa jak w plemiona.pl
--Arek--
post
Post #1





Goście







Witam, jak zrobić mapę jak w grze plemiona.pl czy innych podobnych grach. Od czego zacząć?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 8)
Kshyhoo
post
Post #2





Grupa: Opiekunowie
Postów: 3 855
Pomógł: 317
Dołączył: 4.01.2005
Skąd: że




Od zapytania Google.
Go to the top of the page
+Quote Post
Scalak
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 63
Pomógł: 16
Dołączył: 21.03.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,
ciekawe pytanie. Nigdy nie robiłem, ale sądzę (nie patrzyłem w kod), że to sprytnie przemycona "pseudo izometria". Na szybko bym to robił tak:
- grafika nr 1 - wypasiona dla gracza
- grafika nr 2 - podkładka w postaci kształtów jakiegoś koloru gdzie nie mogę chodzić (by np wejść za budynek)
- obie grafiki całego świata
- ładowanie wycinka do Canvasów (ukryty z obszarami zasięgu - gfx2) (drawImage)
- ruch na gfx1 kontrola gdzie moge i co mogę na gfx2

ale jestem ciekaw co napiszą inni (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)

Pozdrawiam
Maciej
Go to the top of the page
+Quote Post
markuz
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 240
Pomógł: 278
Dołączył: 11.03.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
sprytnie przemycona "pseudo izometria"

To są zwykłe obrazki 2d (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Kiedyś robiłem podobną mapę (ale już nie mam źródeł bo to było dawno temu). Musisz utworzyć tabelę przechowującą dane o np. wyglądzie danej kratki i jej współrzędnych a następnie wyświetlać określone pola np.

00000
00000
00X00
00000
00000

Gdzie X to współrzędne widoku. Nie chce mi się rozpisywać funkcji - jak Ci bardzo zależy to sb poradzisz (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
binprogrammer
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 249
Pomógł: 8
Dołączył: 10.08.2011
Skąd: Bełchatów

Ostrzeżenie: (10%)
X----


Proszę bardzo, wystarczy poszukać http://blog.klocus.pl/2011/07/poruszanie-sie-po-mapie.html
Go to the top of the page
+Quote Post
Scalak
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 63
Pomógł: 16
Dołączył: 21.03.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


obawiam się, że w plemionach można wejśc za budynek a wtedy to już nie jest tak trywialne jak proponujecie. Skok o oczko wyżej w skomplikowaniu (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) . Myślę, że moja propozycja (kolizja na kolorze) jest całkiem niezła.
Go to the top of the page
+Quote Post
--Arek--
post
Post #7





Goście







Najwygodniejsza wydaje mi się wersja binprogrammera, ale ta z tym nakładaniem koloru też byłoby ok, lecz nie wiem jak się a to zabrać.
Ale wymyśliłem tak.

Robię taką mapkę np. na divach, każdy ma swoje id- współrzędne

(IMG:http://iv.pl/images/00997583970071845455_thumb.jpg)

Oczywiście to wszystko bez kraty i podkładem mapy

(IMG:http://iv.pl/images/46537263625163029035_thumb.jpg)

Po dodaniu naszego pojazdu i naciśnięciu strzałki w dół wykonuje się obliczenie i zapisanie nowych współrzędnych do bazy naszego pojazdu, a następnie jego wyświetlenie w divie o tym samym id.

(IMG:http://iv.pl/images/74117326057617188413_thumb.jpg)
Go to the top of the page
+Quote Post
--Arek--
post
Post #8





Goście







Po pobraniu tamtej mapy lepszym rozwiązaniem okazało się przesuwanie postaci o px, a wiecie może jak zrobić mapę z podglądem obszaru?

(IMG:http://iv.pl/images/70437932630324042948_thumb.jpg)
Go to the top of the page
+Quote Post
-Analka-
post
Post #9





Goście







Robisz całą mapke i dzielisz współrzędne np przez 50 w zależności jakie masz powiększenie.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 23.08.2025 - 17:45