![]() |
![]() |
--Arek-- |
![]()
Post
#1
|
Goście ![]() |
Witam, jak zrobić mapę jak w grze plemiona.pl czy innych podobnych grach. Od czego zacząć?
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Opiekunowie Postów: 3 855 Pomógł: 317 Dołączył: 4.01.2005 Skąd: że ![]() |
Od zapytania Google.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 63 Pomógł: 16 Dołączył: 21.03.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
ciekawe pytanie. Nigdy nie robiłem, ale sądzę (nie patrzyłem w kod), że to sprytnie przemycona "pseudo izometria". Na szybko bym to robił tak: - grafika nr 1 - wypasiona dla gracza - grafika nr 2 - podkładka w postaci kształtów jakiegoś koloru gdzie nie mogę chodzić (by np wejść za budynek) - obie grafiki całego świata - ładowanie wycinka do Canvasów (ukryty z obszarami zasięgu - gfx2) (drawImage) - ruch na gfx1 kontrola gdzie moge i co mogę na gfx2 ale jestem ciekaw co napiszą inni (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Pozdrawiam Maciej |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 240 Pomógł: 278 Dołączył: 11.03.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat sprytnie przemycona "pseudo izometria" To są zwykłe obrazki 2d (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Kiedyś robiłem podobną mapę (ale już nie mam źródeł bo to było dawno temu). Musisz utworzyć tabelę przechowującą dane o np. wyglądzie danej kratki i jej współrzędnych a następnie wyświetlać określone pola np. 00000 00000 00X00 00000 00000 Gdzie X to współrzędne widoku. Nie chce mi się rozpisywać funkcji - jak Ci bardzo zależy to sb poradzisz (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 249 Pomógł: 8 Dołączył: 10.08.2011 Skąd: Bełchatów Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Proszę bardzo, wystarczy poszukać http://blog.klocus.pl/2011/07/poruszanie-sie-po-mapie.html
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 63 Pomógł: 16 Dołączył: 21.03.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
obawiam się, że w plemionach można wejśc za budynek a wtedy to już nie jest tak trywialne jak proponujecie. Skok o oczko wyżej w skomplikowaniu (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) . Myślę, że moja propozycja (kolizja na kolorze) jest całkiem niezła.
|
|
|
--Arek-- |
![]()
Post
#7
|
Goście ![]() |
Najwygodniejsza wydaje mi się wersja binprogrammera, ale ta z tym nakładaniem koloru też byłoby ok, lecz nie wiem jak się a to zabrać.
Ale wymyśliłem tak. Robię taką mapkę np. na divach, każdy ma swoje id- współrzędne (IMG:http://iv.pl/images/00997583970071845455_thumb.jpg) Oczywiście to wszystko bez kraty i podkładem mapy (IMG:http://iv.pl/images/46537263625163029035_thumb.jpg) Po dodaniu naszego pojazdu i naciśnięciu strzałki w dół wykonuje się obliczenie i zapisanie nowych współrzędnych do bazy naszego pojazdu, a następnie jego wyświetlenie w divie o tym samym id. (IMG:http://iv.pl/images/74117326057617188413_thumb.jpg) |
|
|
--Arek-- |
![]()
Post
#8
|
Goście ![]() |
Po pobraniu tamtej mapy lepszym rozwiązaniem okazało się przesuwanie postaci o px, a wiecie może jak zrobić mapę z podglądem obszaru?
(IMG:http://iv.pl/images/70437932630324042948_thumb.jpg) |
|
|
-Analka- |
![]()
Post
#9
|
Goście ![]() |
Robisz całą mapke i dzielisz współrzędne np przez 50 w zależności jakie masz powiększenie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 23.08.2025 - 17:45 |