![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 0 Dołączył: 29.11.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Piszę swoją pierwszą klasę do walki user kontra boot
Proszę o radę czy idę w dobrym kierunku czy dobrze rozumiem ideę programowania obiektowego. Czy zmienne sesyjne powinny być może poza klasą.
Ten post edytował Nortonek 7.04.2013, 19:18:50 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 717 Pomógł: 120 Dołączył: 18.04.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
a po co te prefixy?
$this->WALKA_tura $this->WALKA_czas_start ... to wygląda jakbyś potrzebował kolejnej oddzielnej klasy Walka. $this->PLAYER_atak; $this->PLAYER_obrona; tu tak samo. Zarówno Player, jak i NPC mógłby być osobną klasą. A to:
raczej pasowałoby do konstruktora klasy Player. Trochę nielogiczne, żeby znajdowało się to w klasie PLAYERvsNPC. Wyobraź sobie Adama Gołotę. Rodzi się od razu z życiem, sam ćwiczy swój atak, sam ćwiczy swoją obronę i już tak uformowany staje do walki GOŁOTAvsNPC A u Ciebie to trochę jakby klasa walki tworzyła magicznie graczy. Jakby Gołota nie istniał, a dopiero Walka GOŁOTAvsNPC, stworzyłaby Gołotę. Klasa walki jest więc zbyt rozbudowana, i w sumie cała obiektowość znika. I powstaje tzw. God Object: Cytat In object-oriented programming, a god object is an object that knows too much or does too much. The god object is an example of an anti-pattern. http://en.wikipedia.org/wiki/God_object Ten post edytował PrinceOfPersia 7.04.2013, 19:32:26 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 0 Dołączył: 29.11.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
po przeczytanie God_object wywnioskowałem że
wrzuciłem wszystko do 1 worka a powinienem podzielić to na dodatkowe klasy Player, NPC, Tura, itp/itd czy tak? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 195 Pomógł: 14 Dołączył: 12.01.2006 Skąd: Gotham City Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zasada_jednej_odpowiedzialnosci
Jedna odpowiedzialnośc jedna klasa. Podziel to na klasy o jednej odpowiedzialnosci. Przeczytaj to czysty-kod-podrecznik-dobrego-programisty Pisss joł Ten post edytował emp 7.04.2013, 20:30:21 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 0 Dołączył: 29.11.2003 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
w takim razie zaczynam naukę bo nawyk programowania proceduralnego bierze górę w tym co robię
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 4.10.2025 - 00:10 |