Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [JavaScript]dodawanie co 10s
alvin94
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 8
Pomógł: 0
Dołączył: 5.10.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


witam was
dopiero zaczynam się uczyć java script
pisze gre viawww i chciał bym dodać tam taki bajer aby w oknie surowce narastały one o jakąś liczbe (pobieraną z bazy danych) co 10s ,bez zapisywania tego do bazy danych bo to mam inaczej rozwiązane za pomocą time z php i odświerznia przez gracza strony. i by naliczane ciągle co 10s a nie tylko raz .a i wartość z bazy aby pobrało tylko raz i do niej ciągle dodawało.
I czy to dobre rozwiązanie czy obciąży zbyt mocno przeglądarke ?
nie wiem czy ktoś mnie zrozumiał
prosze o linki do artykułów które mogą mi się przydać lub jakiegoś gotowca.
Albo spis funkcji jakie musze wykożystać (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
z góry dziękuje
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 6)
RiE
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 97
Pomógł: 45
Dołączył: 5.05.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Chcesz aby co 10 sekund zwiększała się ilość surowców i NIE zapisywała do bazy danych?
Jaki to ma sens? Zdajesz sobie sprawę że po odświeżeniu okna przeglądarki stan surowców wróci do bazowej wartości?
Lepszym rozwiązaniem byłoby dodawanie tych surowców z poziomu serwera, albo za pomocą AJAXa jeżeli koniecznie chcesz aby wartość zwiększała się bez odświeżania strony.

Przeczytałem jeszcze raz temat i widzę że jednak dodajesz do bazy z poziomu serwera, ale to i tak nie wiele zmienia bo czas wykonywania skryptu na serwerze będzie różnił się od dodawania co 10s w js.
Ale wracając do tematu to poczytaj o SetInterval
  1. setInterval(function(){
  2. //kod funkcji
  3. }, 10000);
  4. //czas w milisekundach
  5.  


Ten post edytował RiE 5.10.2012, 08:36:50
Go to the top of the page
+Quote Post
alvin94
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 8
Pomógł: 0
Dołączył: 5.10.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


ale jak będe robić upad co 10s to mi transfer strony zajedzie to ?
dziękiza pomoc dotychczasową
o ile może się różnić czas wykonania js a czasem serwera ?

Go to the top of the page
+Quote Post
RiE
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 97
Pomógł: 45
Dołączył: 5.05.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Skoro robisz grę to nie powinieś się martwić o transfer, bo serwer powinien być z górnej półki.
Jeżeli robisz grę tak o- dla siebie, dla poprawy swoich umiejętności to również nie powinieneś się martwić o transfer bo on będzie znikomy.

Może dojść do takiej sytuacji gdzie na ekranie użytkownika pokaże się wartość o 1xsurowiec(tyle ile dodajesz w ciągu tych 10s) mniejsza niż w rzeczywistości.

Ten post edytował RiE 5.10.2012, 08:59:25
Go to the top of the page
+Quote Post
alvin94
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 8
Pomógł: 0
Dołączył: 5.10.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


ok dziękuje pięknie
(IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
leci plusik
Go to the top of the page
+Quote Post
markonix
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 707
Pomógł: 290
Dołączył: 16.12.2008
Skąd: Śląsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Surowce powinny być dodawane tylko czystym JSem nawet i co sekundę.
W momencie przejścia do zakładki gdzie surowce są wyświetlane powinno następować obliczenie surowców na podstawie lastTime i aktualnym czasie.
Ajax to niepotrzebne rozwiązanie, jeżeli chodzi o różnice pomiędzy tym co wyświetlać będzie kod JS, a PHP będą znikome (maks 2-3 jednostki czasu).
Go to the top of the page
+Quote Post
alvin94
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 8
Pomógł: 0
Dołączył: 5.10.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


a to mi nie zarżnie serwera ? co 1 sekunde upad?
dzięki za odpowiedzi jak coś to się odezwe
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 23.08.2025 - 00:06