![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 Pomógł: 0 Dołączył: 5.10.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
witam was
dopiero zaczynam się uczyć java script pisze gre viawww i chciał bym dodać tam taki bajer aby w oknie surowce narastały one o jakąś liczbe (pobieraną z bazy danych) co 10s ,bez zapisywania tego do bazy danych bo to mam inaczej rozwiązane za pomocą time z php i odświerznia przez gracza strony. i by naliczane ciągle co 10s a nie tylko raz .a i wartość z bazy aby pobrało tylko raz i do niej ciągle dodawało. I czy to dobre rozwiązanie czy obciąży zbyt mocno przeglądarke ? nie wiem czy ktoś mnie zrozumiał prosze o linki do artykułów które mogą mi się przydać lub jakiegoś gotowca. Albo spis funkcji jakie musze wykożystać (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) z góry dziękuje |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 97 Pomógł: 45 Dołączył: 5.05.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Chcesz aby co 10 sekund zwiększała się ilość surowców i NIE zapisywała do bazy danych?
Jaki to ma sens? Zdajesz sobie sprawę że po odświeżeniu okna przeglądarki stan surowców wróci do bazowej wartości? Lepszym rozwiązaniem byłoby dodawanie tych surowców z poziomu serwera, albo za pomocą AJAXa jeżeli koniecznie chcesz aby wartość zwiększała się bez odświeżania strony. Przeczytałem jeszcze raz temat i widzę że jednak dodajesz do bazy z poziomu serwera, ale to i tak nie wiele zmienia bo czas wykonywania skryptu na serwerze będzie różnił się od dodawania co 10s w js. Ale wracając do tematu to poczytaj o SetInterval
Ten post edytował RiE 5.10.2012, 08:36:50 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 Pomógł: 0 Dołączył: 5.10.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
ale jak będe robić upad co 10s to mi transfer strony zajedzie to ?
dziękiza pomoc dotychczasową o ile może się różnić czas wykonania js a czasem serwera ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 97 Pomógł: 45 Dołączył: 5.05.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Skoro robisz grę to nie powinieś się martwić o transfer, bo serwer powinien być z górnej półki.
Jeżeli robisz grę tak o- dla siebie, dla poprawy swoich umiejętności to również nie powinieneś się martwić o transfer bo on będzie znikomy. Może dojść do takiej sytuacji gdzie na ekranie użytkownika pokaże się wartość o 1xsurowiec(tyle ile dodajesz w ciągu tych 10s) mniejsza niż w rzeczywistości. Ten post edytował RiE 5.10.2012, 08:59:25 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 Pomógł: 0 Dołączył: 5.10.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 707 Pomógł: 290 Dołączył: 16.12.2008 Skąd: Śląsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Surowce powinny być dodawane tylko czystym JSem nawet i co sekundę.
W momencie przejścia do zakładki gdzie surowce są wyświetlane powinno następować obliczenie surowców na podstawie lastTime i aktualnym czasie. Ajax to niepotrzebne rozwiązanie, jeżeli chodzi o różnice pomiędzy tym co wyświetlać będzie kod JS, a PHP będą znikome (maks 2-3 jednostki czasu). |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 8 Pomógł: 0 Dołączył: 5.10.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
a to mi nie zarżnie serwera ? co 1 sekunde upad?
dzięki za odpowiedzi jak coś to się odezwe |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 23.08.2025 - 00:06 |