Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [MySQL][PHP]Harmonogram zadań
davsi79

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

Próbuję zrobić harmonogram zadań. Jestem początkujący także proszę o wyrozumiałość.
Mam dwie tabele. Pierwsza tabela zawiera zadania jakie trzeba wykonań na określonej zmianie ( są trzy zmiany ) i druga tabela która zawiera wykonane zadania. Mój problem polega na tym że nie wiem jak zrobić aby pokazywało z bazy jakie zadania sa jeszcze do wykonania, a jeżeli zadanie jest już wykonane to żeby juz nie było pokazane. Nie wiem czy dobrze to przedstawiłem, ale proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuje i pozdrawiam
Go to the top of the page
+Quote Post

Start new topic
Odpowiedzi (1 - 6)
buliq

-----

Z tego co rozumiem to w drugiej tabeli masz kopię tego co w pierwszej, tylko ze statusem wykonane tak?

1. NOT IN

Pokaż strukturę bazy na wszelki wypadek
+Quote Post
davsi79

-----

Pierwsza tabela:

Zadania: id_zadania | zadanie | opis_zadania | jakazmiana

druga tabela:

Wykonane zadania: id_wyk_zadania | id_zadania | kto | kiedy

Oczywiście proszę o wyrozumiałość i jakies sugestie.
+Quote Post
celbarowicz

-----

Potrzebna jest tabela KTO. Z drugiej tabeli można chyba zrezygnować, dopisując do pierwszej id ktosia wykonującego zadanie oraz czas wykonania.
Jeśli w drugiej tabeli umieścisz id ktosia lub czas wykonania to będzie oznaczało, że zadanie zostało wykonane.
+Quote Post
buliq

-----

Tak jak napisał celbarowicz, powinieneś połączyć te tabele w jedną: id_zadania | zadanie | opis_zadania | jakazmiana | kto | kiedy .
Dla pola kto domyślnie ustawiasz 0 lub null (w zależności od typu pola). Następnie wybierasz niewykonane zadania sprawdzając jaką wartość ma pole kto.
Aby wybrać niewykonane:
  1. SELECT * FROM zadania WHERE kto = '0'

@down faktycznie o to chodziło

Ten post edytował buliq 20.11.2011, 18:58:55
+Quote Post
celbarowicz

-----