![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 11 Dołączył: 1.01.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
chciałem zadać pytanie osobom studiującym informatykę (głównie coś związanego z programowaniem). 1. Jakie uczelnie byście mi polecili? 2. Na jakich uczelniach (kierunkach) kształcicie się i jak oceniacie stopnień zaawansowania (nie wiedziałem jakiego słowa użyć (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) ) swej uczelni. 3. Co polecielibyście zdawać? 4. Duży był nabór na Wasz kierunek? 5. Ile punktów mieliście i które miejsce zajęliście "w kolejce"? Zainteresowała mnie oferta UJ: https://www.erk.uj.edu.pl/studia/karta/2401 i https://www.erk.uj.edu.pl/studia/karta/2402 - co o tym myślicie? Pozdrawiam (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Ten post edytował sweter 6.01.2011, 19:55:58 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 429 Pomógł: 195 Dołączył: 6.10.2008 Skąd: Kraków/Tomaszów Lubelski Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mam podobny dylemat co ty, toteż mam takie pytanie do Ciebie, jak się uczysz? Jak wyniki z próbnej matury? Jak wiesz wszystko od tego zależy...
Ja zastanawiam się nad AGH kierunek informatyka (Kraków), kolega się tam wybiera a uczelnia jest w czołówce w PL. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 11 Dołączył: 1.01.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jak mi matury poszły??
W zaokrągleniu: Matem. podst. - 80% Matem. rozsz. - 30% Ang. podst. - 75% a polskiego nie będę pisał (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) . |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 267 Pomógł: 36 Dołączył: 8.08.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dołączam się do tematu (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Moje wyniki: Mata pp: 78% Mata pr: 84% (szkolna, łatwa) Ang pp: 64% Pol pp: 31% (fuck yeah! zdane!) Co zdawać ? Jeśli nie wiesz jeszcze gdzie chcesz iść, i masz zamiar podjąć decyzję "last minute", to fizyka(pr/pp)/ang(pr)/mata(pr) P.S. J. polski powinien być dodatkowy (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 11 Dołączył: 1.01.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Co zdawać ? Jeśli nie wiesz jeszcze gdzie chcesz iść, i masz zamiar podjąć decyzję "last minute", to fizyka(pr/pp)/ang(pr)/mata(pr) no i informatyka (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 35 Pomógł: 4 Dołączył: 18.05.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
zależy gdzie się uczysz. Jak LO to lepiej zdawać matematyka na pr niż informatyke pp. Jeżeli technikum informatyczne, to informatyka pr
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 429 Pomógł: 195 Dołączył: 6.10.2008 Skąd: Kraków/Tomaszów Lubelski Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
sweter mam praktycznie identyczne wyniki jak ty (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Ang 75%, mat podst (88 i 82%), mat rozsz (19%) (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) :D Stać mnie było na więcej no ale... dobra nie ważne, jak chcesz infe to szukaj na stronie uczelni co oni tam na kierunku informatyka mają. Znajdź ranking uczelni i patrz po kolei. Sam założyłem przed chwilą podobny temat o mieszkaniu na studiach no i sam szukam uczelni, więc sam podpisuję się pod pytaniami autora.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 673 Pomógł: 106 Dołączył: 31.12.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
jeszcze nie studiuje, ale małe info o informatyce (w PG):
- poznasz masę różnych języków, ale po trochu każdy - największy nacisk na c/c++ (tu około 30 zadanek na semestr typu - znajdź najkrótszą trasę między miastem AB, ustal max przepływ danych dla danego grafu) - twoją zmorą będą całki (co rusz to tylko o całkach słyszę) - nie musisz zdawać infy, ang podst. wystarczy btw. niestety jestem w stanie podać info tylko z pierwszego roku (z tego właśnie roku studiów pochodzi moje źródło wiedzy (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) ) ogólnie też zamierzałem iść na infę, ale jakoś mnie zniechęcił 1. punkt (dobitnie to głupie) |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 589 Pomógł: 91 Dołączył: 22.05.2008 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 267 Pomógł: 36 Dołączył: 8.08.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat W ogóle, ludzie, matura to jeden wielki bullshit. Haha (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) dobre... rozwiń myśl (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 575 Pomógł: 299 Dołączył: 26.03.2009 Ostrzeżenie: (20%) ![]() ![]() |
Haha (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) dobre... rozwiń myśl (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Przydała Ci się matura z polskiego do czegoś w życiu ? Bo ja nadal nie rozumiem po co komu wiersze, powieści i inne teksty sprzed 100 lat ? Jak ktoś się tym interesuję, lubi takie rzeczy czytać to niech czyta. Ale na siłę w szkołach nie powinni tego wprowadzać.. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 267 Pomógł: 36 Dołączył: 8.08.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wicepsik, zgadzam się w 100%, pisałem powyżej: "J. polski powinien być dodatkowy". Ale weź to powiedz poloniście (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 575 Pomógł: 299 Dołączył: 26.03.2009 Ostrzeżenie: (20%) ![]() ![]() |
Wicepsik, zgadzam się w 100%, pisałem powyżej: "J. polski powinien być dodatkowy". Ale weź to powiedz poloniście (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) Jasne.. ja za rok liczę na skromne 30% z języka polskiego (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Ten post edytował Wicepsik 7.01.2011, 14:48:50 |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 673 Pomógł: 106 Dołączył: 31.12.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
teraz przynajmniej sprawiedliwie - humany męczą się matmą, my męczymy się polskim (IMG:style_emoticons/default/worriedsmiley.gif)
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 182 Pomógł: 115 Dołączył: 4.03.2009 Skąd: Myszków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Generalnie to cała edukacja w Polsce to jeden wielki bullshit.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 11 Dołączył: 1.01.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wracając do tematu, moglibyście umieszczać tu odpowiedzi na moje pytania?
Ja rozumiem, że Hydepark, no ale otrzymałem tylko jedną odpowiedź. Pozdrawiam Ten post edytował sweter 7.01.2011, 15:57:26 |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 592 Pomógł: 62 Dołączył: 3.08.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
sam zamierzam pójść na PG, why?
uczelnia w miarę dobra (znam kilka osób i brat jest na fizyce techniczej), no i blisko, a i tak nikt z Ciebie wyjadacza nie zrobi tylko liczy się Twoja praca, a jesli ta jest na wysokim poziomie to i uczelnia nie ma wiekszego znaczenia, takie moje zdanie PS. BTW popieram @Mephistofelesa Ten post edytował rzymek01 7.01.2011, 18:39:37 |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 387 Pomógł: 273 Dołączył: 18.02.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A tak przy okazji, jakie progi były ostatnio na informatykę w PG? Szukam szukam i znajduję tylko jakiegoś rozwalonego PDF'a...
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 045 Pomógł: 141 Dołączył: 19.09.2006 Skąd: B-tów Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
co prawda studiuje informatykę niestacjonarnie(a jak się domyślam temat tyczy się stacjonarnych) ale może komuś się przyda
1)matura to ściema, biorą wszystkich, a po pierwszym roku i tak 75% rezygnuje - głównie za sprawą wspomnianej dalej analizy 2)olejcie uniwerki na dzień doby, to nie uczelnia techniczna 3)wspomniane całki to tak zwana analiza matematyczna, coś strasznego i wyjątkowo niepotrzebnego - jestem na piątym semestrze z ośmiu i koledzy dalej chodzą analizę zaliczać (mi się fuksło ale za to metody probabilistyczne mam w plecy (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) ) 4)myślisz że na studiach czegoś się nauczysz (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) oszukuj się dalej (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) ja jestem na wydziale elektrycznym więc mam całą mase elektroniki, tak jak bym potrzebował wiedzieć jak jest zbudowana bramka logiczna not ttl (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) ale żeby było ciekawiej to koledzy(również informatyka) na wydziale mechanicznym uczą się programować sygnalizację świetlną (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) 5)z tego co za uwarzyłem na uczelniach publicznych najpopularniejszym językiem programowania jest c++(w którym będziecie pisać wspaniałe programy do obliczeń na liczbach urojonych, działań macierzowych i inne tego typu) natomiast na niepublicznych króluje java(pisze się w niej równie kretyńskie programy) 6)przy wyborze uczelni warto sprawdzić czy jest na niej specjalizacja która nas interesuje a tak dla zainteresowanych spis przedmiotów na moim wydziale http://ectslabel.p.lodz.pl/?l=pl&s=pro...p=2874&sp=3 no chyba wsio (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 429 Pomógł: 195 Dołączył: 6.10.2008 Skąd: Kraków/Tomaszów Lubelski Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tylko teraz tak: informatyka to dość ogólne pojęcie, na agh jest np. informatyka na kilku wydziałach i np. informatyka lub informatyka stosowana (w tej drugiej to jest jakieś coś z informatyką w medycynie i bio-cośtam). Chciałem na to iść ale nienawidzę wszystkiego co kojarzy się z biologią więc już sam nie wiem... Po co pchać do informatyki medycynę?
|
|
|
![]()
Post
#21
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 592 Pomógł: 62 Dołączył: 3.08.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Po co pchać do informatyki medycynę? IMO od programistów rezonansów, jakiś testerów czy np. jakiś algorytmy wyszukiwania podobieństw w kodzie DNA wymagana jest pewna wiedza medyczno-biologiczna (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) ale oczywiście tylko na takim kierunku/specjalizacji żebyśmy się dborze rozumieli Cytat wspomniane całki to tak zwana analiza matematyczna, coś strasznego i wyjątkowo niepotrzebnego dla niektórych faktycznie niepotrzebna, ale nie przesadzajcie, że to coś wyjątkowo trudnego, nie mówię tutaj o jakiś potrójnych całkach, ważne żeby wiedzieć jak to zapisać, uprosić, a komputer policzy (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) mimo, że jestem w liceum podstawowe całki i pochodne się przydają głównie na fizyce Cytat A tak przy okazji, jakie progi były ostatnio na informatykę w PG? Jeszcze niedawno mieli obszerną stronę, a teraz w co nie klikniesz jakiś wyuzdany PDF się otwiera (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) Pamiętaj, że w obecnej rekrutacji na PG ważny jest tylko jeden przedmiot (nie podaje się już 2) Ten post edytował rzymek01 7.01.2011, 23:47:16 |
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 589 Pomógł: 91 Dołączył: 22.05.2008 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat W ogóle, ludzie, matura to jeden wielki bullshit. Haha (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) dobre... rozwiń myśl (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Mogę podać kilka argumentów. W maturze z matematyki drodzy Państwo istnieje coś takiego jak zbytnie ułatwienie zadania, za bardzo sobie uprościsz, policzysz dobrze i masz 0 punktów. Fajnie nie? ;> Na tegorocznej próbnej maturze z operonu było zadanie, tak z głowy podam, podane 3 punkty na układzie współrzędnych ale dość spore odległości między nimi (typy A =[0, 4], B =[30, 2], C = [15, 6]), owe punkty tworzyły trójkąt i trzeba było wyliczyć długość odcinaka z punktu A do punktu który przecina wysokość, jakoś tak. Rozwiązałem geometrycznie - rysunek z dobrze obraną skalą + 4 linijki i dopisek drukowanymi literami, że rozwiązanie geometryczne i nigdzie nie ma napisane, że tak nie można. Natomiast takie rozwiązanie jest nie do przyjęcie bo trzeba liczyć równania prostych, na lekcji osoba rozwiązująca zapisała ze 3 tablice (oczywiście nie jakimś maczkiem tylko dość sporym drukiem, żeby nie było że przesadzam (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) ). Czego to dowodzi? Że nie jesteśmy uczeni robienia czegoś najmniejszym nakładem sił, nie jesteśmy uczeni uproszczania pewnych rzeczy, a wręcz karani za takie ułatwienia. Co do polskiego. To w ogóle ta matura jest idiotyczna, chodzi mi o wypracowanie/analizę wierszy, bo należy się trzymać opracowanego już wcześniej klucza. Przykłady pisania matury przez Panią Wisławę Szymborską, która ze swoich wierszy ledwo ją zdała oraz dwojga profesorów z których jeden oblał a drugi ledwo zdał daje nam jasny przekaz. Matura ta jest dla osób przeciętnych którzy coś na lekcji usłyszeli i przepisują to na maturze. Natomiast ludzie którzy mają trochę oleju w głowie sami interpretują sytuacje przedstawioną w powieści, a na tym polega literatura, głównie wiersze, ale tak samo można inaczej interpretować zachowania i przesłanki jakimi kierował się bohater w prozie. Dowodzi to tego, że uczeń nie jest uczony samodzielnie myśleć, ma coś przyjąć do wiadomości bo jakiś profesor tak powiedział i to autor miał na myśli. Natomiast własna interpretacja jest karana i brak jakiejkolwiek dyskusji na ten temat. Przypomina mi się sytuacja mojej, innej, interpretacji zgubienia czapki przez Jasia w "Weselu"... Ogólnie szkolnictwo nie jest przyjazne osobą które umieją się sprzeciwić, myślą inaczej, są "cwane" i chcą robić coś jak najprościej się tylko da. Bardzo dobry przykład: Cytat Sir Ernest Rutherford, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki i przewodniczący Royal Academy, opowiedział kiedyś następującą historię: Pewnego dnia zatelefonował do mnie pewien kolega. Właśnie miał oblać jednego ze swoich studentów za błędną odpowiedź na pytanie z fizyki, lecz tamten upierał się, że powinien dostać maksymalną ilość punktów. Obydwaj zgodzili się, aby tę kwestię rozstrzygnął niezależny sędzia i wybrano do tego celu mnie. Czytam więc pytanie egzaminacyjne: „Wykaż, w jaki sposób można określić wysokość budynku za pomocą barometru.” Student odpowiedział: „Bierzemy barometr na szczyt budynku, przywiązujemy barometr do liny, opuszczamy go na ulicę, zwijamy z powrotem i mierzymy długość wykorzystanej liny. Jej długość odpowiada wysokości budynku.” Faktycznie, jego żądanie dotyczące maksymalnej ilości punktów było w pełni uzasadnione, gdyż jego odpowiedź była jak najbardziej prawidłowa! Z drugiej strony, oznaczałoby to przyznanie mu najwyższej oceny z fizyki, podczas gdy jego odpowiedź nie potwierdzała takiej wiedzy. Zasugerowałem, aby spróbował jeszcze raz. Dałem mu sześć minut na zastanowienie się, ale zastrzegłem, że odpowiedź powinna zawierać jakiś element wiedzy z fizyki. Po pięciu minutach zauważyłem, że nie napisał nic. Zapytałem więc, czy chce się poddać, ale odpowiedział, że zna wiele rozwiązań i zastanawia się nad najlepszym. Przeprosiłem go zatem i kazałem kontynuować. Po kolejnej minucie odpowiedź była gotowa: „Bierzemy barometr na szczyt budynku i wychylamy się poza krawędź dachu. Upuszczamy barometr na ziemię, mierząc czas jego lotu stoperem. Następnie za pomocą wzoru x=0.5*a*t^2 obliczamy wysokość budynku.” W tym momencie zapytałem mojego kolegę, czy chce się poddać. Pokiwał głową na tak i przyznał studentowi niemal najwyższą ocenę. Kiedy wychodziłem, zawołałem do siebie jeszcze raz studenta i spytałem go o te pozostałe odpowiedzi, nad którymi się zastanawiał. - Cóż – odpowiedział – jest wiele sposobów na określenie wysokości budynku za pomocą barometru. W słoneczny dzień można np. zmierzyć jego wysokość, następnie wysokość cieni jego i budynku i z prostej proporcji określić wysokość samego budynku. - No dobra, a co z tymi pozostałymi metodami? - Jeśli pan chce, można obliczyć to podstawową metodą mierzenia wysokości. Bierzemy barometr i zaczynamy iść po schodach budynku. Podczas tej wspinaczki odmierzamy na ścianie długości barometru i docierając na samą górę znamy jego wysokość w długościach barometru. - Dosyć bezpośrednia metoda. - W rzeczy samej. Jeśli chciałby pan coś bardziej wyszukanego, możemy przywiązać barometr do końca sznurka i użyć go jak wahadła. Mierzymy wtedy siłę grawitacji na wysokości ulicy, a później na szczycie budynku. Z różnicy tych wyników można łatwo obliczyć jego wysokość. Na tej samej zasadzie możemy przywiązać barometr do liny i opuścić go do poziomu ulicy i wtedy z okresów wahadłowego ruchu obliczyć samą wysokość. No i w końcu prawdopodobnie najlepsza metoda. Bierzemy barometr, idziemy do piwnicy i pukamy nim w drzwi kierownika. Kiedy nam otworzy, mówimy: „Panie Kierowniku, mam tutaj świetny barometr. Jeśli powie mi pan, jaka jest wysokość tego budynku, barometr jest pański.” W tym momencie zapytałem owego studenta, czy zna konwencjonalną odpowiedź na to pytanie. Przyznał że owszem, zna ją, ale miał dość mówienia mu przez szkołę, nauczycieli i kolegów tego, w jaki sposób ma myśleć. Student nazywał się… Niels Bohr Został laureatem Nagrody Nobla w dziedzinie fizyki z 1922 roku. Co do studiów informatycznych, wiele osób które ma naprawdę sporo wiedzą w tym kierunku same stwierdzają, że studia jedynie mogą pokazać pewne rzeczy, którymi potem można się ew. zainteresować. Pokazują czego szukać etc. Tak naprawdę najwięcej w tej dziedzinie uczymy się samemu. Jeśli już wybiorę się na studia (nie no, kiedyś pewno zrobię (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) to raczej myślę o kierunku e-biznes http://www.ue.wroc.pl/wydzial_zif/3509/e_biznes_i.html |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 673 Pomógł: 106 Dołączył: 31.12.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
lekko zbocze z tematu, ale jako tako będzie się trzymać kupy
ostatnio moja siostra szła zanieść projekt (harmonogram zatrudnienia na budowie). wszystko ładnie pięknie, 16 pracowników pracuje przez miesiąc - świetnie jest. poszła zanieść a tu zgon - za dużo robotników. "ale oni wtedy to będą robić wieczność", odp. "mogą to robić nawet 150 dni, ważne żeby wykres wyszedł odp." (chodziło o to, aby przez cały czas budowy na placu była stała liczba robotników każdego dnia). a wiecie o co się rozchodziło? o 250m drogi + fundamenty do małego magazynu. 150 dni?! (się dziwić, że potem drogi tyle budują...) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 9.10.2025 - 20:00 |