![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 42 Pomógł: 3 Dołączył: 10.02.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Sprawa wygląda tak. Chciałbym sobie zrobić grę w javascripcie, z wykorzystaniem <canvas>. Rzecz w tym, że gra ma robić ranking wyników na podstawie (między innymi) zdobytych punktów. I tutaj trudne pytanie, nad którym już dość długo się głowię. Jak to zrobić, żeby użytkownik nie mógł oszukiwać i wysyłać fałszywych wyników? Mam wrażenie, że jest to wręcz niewykonalne (już szczególnie kiedy dostępne są narzędzia takie jak Firebug
![]() Ten post edytował ciembor 6.11.2010, 01:18:54 -------------------- Blog Macieja Ciemborowicza
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 437 Pomógł: 42 Dołączył: 16.04.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
jako taki nie ma rozwiązania na takie coś - nic skutecznego... możesz sprawdzać referer, potem czy został skrypt wykonany przez ajax... i nic mi do głowy nie przychodzi...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 42 Pomógł: 3 Dołączył: 10.02.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A jak porazdził sobie z tym Adobe we Flashu? Poza tym, że flash daje binarkę
![]() -------------------- Blog Macieja Ciemborowicza
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 812 Pomógł: 117 Dołączył: 2.12.2008 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
A jak porazdził sobie z tym Adobe we Flashu? Poza tym, że flash daje binarkę ![]() Przecież flash`a też łatwo zdekompilować. Jeśli chcesz maksymalnie utrudnić życie potencjalnemu manipulatorowi to polecam obfuskacja kodu w czasie rzeczywistym (za każdym razem inny kod js generowany przez php) + szyfrowanie przesyłanych danych. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 350 Pomógł: 512 Dołączył: 4.01.2009 Skąd: Wrocław / Świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wysyłać po jakimś czasie/jakieś ilości ruchów/po iluś punktach, zapytanie do PHP, które porówna wynik z poprzednim zapytaniem do serwera PHP, dzięki temu będziesz mógł się dowiedzieć, czy użytkownik dochodził do swojego wyniku w sposób naturalny - krok po kroku.
@down: Właśnie o tym napisałem ![]() Ten post edytował kamil4u 7.11.2010, 13:11:33 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 42 Pomógł: 3 Dołączył: 10.02.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wpadł mi do głowy właśnie taki pomysł. Stworzyć sesję, przechowywać po stronie serwera czas jej powstania i w momencie przesłania wyników sprawdzić, czy w takim czasie gry możliwe jest zdobycie takiej liczby punktów. Chyba najlepiej by było połączyć wszystkie pomysły do kupy:).
-------------------- Blog Macieja Ciemborowicza
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 07:53 |