Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Bezpieczny zapis danych JS do bazy na serwerze
ciembor
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 42
Pomógł: 3
Dołączył: 10.02.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Sprawa wygląda tak. Chciałbym sobie zrobić grę w javascripcie, z wykorzystaniem <canvas>. Rzecz w tym, że gra ma robić ranking wyników na podstawie (między innymi) zdobytych punktów. I tutaj trudne pytanie, nad którym już dość długo się głowię. Jak to zrobić, żeby użytkownik nie mógł oszukiwać i wysyłać fałszywych wyników? Mam wrażenie, że jest to wręcz niewykonalne (już szczególnie kiedy dostępne są narzędzia takie jak Firebug dry.gif ). Jednak na pewno można jakoś zminimalizować szansę oszustwa do granicy opłacalności. Interesuje mnie każdy pomysł, sam do niczego nie mogę dojść, a taka burza mózgów dobrze robi. Liczę na was;).

Ten post edytował ciembor 6.11.2010, 01:18:54


--------------------
Blog Macieja Ciemborowicza
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 5)
sebekzosw
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 437
Pomógł: 42
Dołączył: 16.04.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


jako taki nie ma rozwiązania na takie coś - nic skutecznego... możesz sprawdzać referer, potem czy został skrypt wykonany przez ajax... i nic mi do głowy nie przychodzi...
Go to the top of the page
+Quote Post
ciembor
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 42
Pomógł: 3
Dołączył: 10.02.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


A jak porazdził sobie z tym Adobe we Flashu? Poza tym, że flash daje binarkęwinksmiley.jpg.


--------------------
Blog Macieja Ciemborowicza
Go to the top of the page
+Quote Post
flashdev
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 812
Pomógł: 117
Dołączył: 2.12.2008

Ostrzeżenie: (10%)
X----


Cytat(ciembor @ 6.11.2010, 23:49:51 ) *
A jak porazdził sobie z tym Adobe we Flashu? Poza tym, że flash daje binarkęwinksmiley.jpg.


Przecież flash`a też łatwo zdekompilować.
Jeśli chcesz maksymalnie utrudnić życie potencjalnemu manipulatorowi to polecam obfuskacja kodu w czasie rzeczywistym (za każdym razem inny kod js generowany przez php) + szyfrowanie przesyłanych danych.


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
kamil4u
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 350
Pomógł: 512
Dołączył: 4.01.2009
Skąd: Wrocław / Świdnica

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wysyłać po jakimś czasie/jakieś ilości ruchów/po iluś punktach, zapytanie do PHP, które porówna wynik z poprzednim zapytaniem do serwera PHP, dzięki temu będziesz mógł się dowiedzieć, czy użytkownik dochodził do swojego wyniku w sposób naturalny - krok po kroku.

@down: Właśnie o tym napisałem smile.gif

Ten post edytował kamil4u 7.11.2010, 13:11:33


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
ciembor
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 42
Pomógł: 3
Dołączył: 10.02.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wpadł mi do głowy właśnie taki pomysł. Stworzyć sesję, przechowywać po stronie serwera czas jej powstania i w momencie przesłania wyników sprawdzić, czy w takim czasie gry możliwe jest zdobycie takiej liczby punktów. Chyba najlepiej by było połączyć wszystkie pomysły do kupy:).


--------------------
Blog Macieja Ciemborowicza
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 22.08.2025 - 07:53