Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Może ktoś pamięta jak kiedyś przedstawiałem w tym dziale grę a dokładniej jej początki. Można wtedy było jedynie poruszać się, była interakcja z innymi osobami oraz questy. Projekt od tego czasu się już trochę rozwinął i chciałbym, żebyście ocenili co do tej pory jest skończone.
Npc może zlecić nam zadanie, kupić oraz sprzedać przedmioty oraz jak mamy mało życia wyleczyć. Można walczyć z potworkami (tutaj jeszcze bardzo prosty mechanizm bo dopiero co go wprowadzamy). Questy możemy podzielić na wielozadaniowe oraz typowe przedmioty do znalezienia w skrzynkach. Na małych monitorach zalecam poruszanie się numlockami (jeśli występuje scroll), ponieważ poruszanie strzałkami przewija stronę. Jest bardzo dużo niedociągnięć, możliwe że są błędy ale niestety bawię się tym tylko ja oraz okresowo brat., wszystko postaram się szybko poprawiać Otwarty jestem na wszelkie propozycję dotyczące poprawy UI lub grywalności (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Aha, gra działa na Facebooku, wiem że niektórym może to nie podchodzić ale wydaje mi się że gra będzie wymagała więcej współpracy, przynajmniej w przyszłości. (IMG:http://epicknight.com/templates/epicknight/clientImages/logo.png) PS. Nie rozsyłamy spamu na Facebooka ani nic takiego, po prostu lepiej jak jest już to zintegrowane od początku z nim. Pozdrawiam, Michał Hernas. Edycja: Poza Facebookiem Adres do rejestracji: http://epicknight.com/Epicknight-registerForm/ Adres do logowania: http://epicknight.com/Epicknight-loginForm/ Ten post edytował bim2 30.06.2010, 15:05:55 |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 6 072 Pomógł: 861 Dołączył: 10.12.2003 Skąd: Dąbrowa Górnicza |
Aha, gra działa na Facebooku, wiem że niektórym może to nie podchodzić ale wydaje mi się że gra będzie wymagała więcej współpracy, przynajmniej w przyszłości. No ale mógłbyś ją wystawić też gdzieś indziej, szczególnie jeśli dajesz ją na forum do oceny. Cytat Zarejestruj się na Facebooku, aby korzystać z aplikacji EpicKnight. Nie mam tam konta, rejestrować się nie mam zamiaru, a szkoda, bo z tego co pamiętam (z filmików) to gierka zapowiadała się bardzo ciekawie. |
|
|
|
Post
#3
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
No to w takim razie dopisze jakies zew. logowanie.
Poza Facebookiem Adres do rejestracji: http://epicknight.com/Epicknight-registerForm/ Adres do logowania: http://epicknight.com/Epicknight-loginForm/ Ten post edytował bim2 30.06.2010, 15:05:40 |
|
|
|
Post
#4
|
|
|
Grupa: Nieautoryzowani Postów: 2 249 Pomógł: 305 Dołączył: 2.10.2006 Ostrzeżenie: (0%)
|
No to w takim razie dopisze jakies zew. logowanie. Dopisz, dopisz bo też chętnie zobaczę! (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Moim zdaniem, tworzenie czegoś co jest zależne od posiadania konta na jakimś portalu nie jest najlepszym rozwiązaniem, musi być możliwość zakładania konta poza tym serwisem. |
|
|
|
Post
#5
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Tak, tylko że w grze występować będzie system sprzymierzeńców, taka auto reklama. Zaproś n przyjaciół to masz bonusy. Widocznie dla pozafacebookowych konta będziemy musieli dopisać jakąś wysyłkę emaili (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
|
|
|
|
Post
#6
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 869 Pomógł: 53 Dołączył: 20.10.2003 Skąd: Przeworsk Ostrzeżenie: (0%)
|
Połączenie gry z fb jest chyba najlepszym wejściem na start, ale jeszcze dużo pracy, żeby gra stała się użyteczna. Na razie cieszy jako ciekawostka, interesuje (głównie programistów), ale nie jest atrakcyjna dla gracza.
Denerwuje malutki świat (wymiary dobre na komórkę), powolne działanie i wczytywanie się mapy podczas przemieszczania się. Brakuje płynnych animacji. Szkoda, że dymki z czata nie pojawiają się obok postaci, a w osobnym boxie, który zasłania ekran świata. Boję się, czy serwer wytrzyma naporu większej ilości użytkowników online. Jeżeli gra stanie się bardziej użyteczna i atrakcyjna to z pewnością będzie to miły dodatek do fb. (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Powodzenia! PS Myślałeś nad zastosowaniem canvas-a? |
|
|
|
Post
#7
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Tak, dużo jeszcze pracy przede mną, ale dużo także powstała od ostatniej wersji (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Świat malutki, ale z możliwością rozbudowy. Wgrana mapa jest tylko pokazową, quest, npc i potworki także. Edytor mapy jest gotowy, questów w skrzynkach także, edytor npc i zadań właśnie się pisze. :] Czy wytrzyma? Nie mam pojęcia. Całość działa przy użyciu memcache także mam nadzieję, że jakoś się uda. Zresztą mamy nadzieję może rozbić to na kilka podświatów jakby. Tzn, mapa jest ciągła, nie trzeba klikać żeby gdzieś przejść (nie reloaduje strony z nową mapka tylko w biegu je czyta). Jeśli okaże się że serwer wytrzyma tylko powiedzmy 100 graczy, stworzymy takie "portale" które faktycznie przeniosą nas na inny serwer z inną mapą ale dla nas będzie to wyglądało jak zmiana lokacji. Co do chatu świetny pomysł i postaram się go jak najszybciej wprowadzić (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Czemu powolne działanie? I gdzie zauważyłeś brak płynnych animacji? (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Mapka ma preloadery zrobione, także zanim gdzieś wejdziesz powinno się to wczytać. oO PS. Co do canvas. Gra jest już na takim etapie, ze praktycznie musiałbym ją przepisać od nowa na co nie mam czasu i sił. Ten post edytował bim2 30.06.2010, 21:34:13 |
|
|
|
Post
#8
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 869 Pomógł: 53 Dołączył: 20.10.2003 Skąd: Przeworsk Ostrzeżenie: (0%)
|
Czemu powolne działanie? I gdzie zauważyłeś brak płynnych animacji? (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Mapka ma preloadery zrobione, także zanim gdzieś wejdziesz powinno się to wczytać. oO Często podczas przemieszczania się postać staje na kilka milisekund. Głównie chodzi o brak dynamiki. Bohaterowie chodzą IMHO w żółwim tempie.PS. Co do canvas. Gra jest już na takim etapie, ze praktycznie musiałbym ją przepisać od nowa na co nie mam czasu i sił. Rozumiem, ale w przyszłości możesz natrafić jeszcze na wiele problemów, a ten nowy obiekt daje wiele możliwości. (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
|
|
|
|
Post
#9
|
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 202 Pomógł: 117 Dołączył: 13.04.2007 Skąd: 127.0.0.1 Ostrzeżenie: (0%)
|
@bim2 jesteś mega Świr (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Zajebista!
|
|
|
|
Post
#10
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
@bim2 jesteś mega Świr (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Zajebista! Dziękować. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Co do chatu, zastanawiam się, bo zależy mi żeby wszyscy na całym świecie mogli ze sobą gadać. Nie tylko ci co są obok. Można oczywiście rozdzielić w takim razie to na Chat Globalny oraz input do rozmowy z bliskimi osobami (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Edycja: Zwiększyłem prędkość chodzenia, jest lepiej ale za to mogą pojawić się lagi w widzeniu innych graczy. Co do Canvas, na razie mnie nie przekonuje: http://srodek.info/blog/328/obsluga-klawia...raz-licznik-fps Przykład z tego wpisu na FF generuje mi 10fps (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) Ten post edytował bim2 30.06.2010, 23:24:45 |
|
|
|
Post
#11
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 450 Pomógł: 84 Dołączył: 27.11.2008 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%)
|
jestem pod wrażeniem, gratuluje (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) gierka może być konkretna (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
|
|
|
|
Post
#12
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 162 Pomógł: 12 Dołączył: 20.12.2009 Skąd: Siedlce Ostrzeżenie: (0%)
|
Popraw kolizje bo mi na google chrome potworki wchodzą jeden na drugiego.
Gra bardzo mi się podoba, chciałem zrobić coś podobnego ale to ponad moje umiejętności (IMG:style_emoticons/default/dry.gif) |
|
|
|
Post
#13
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 589 Pomógł: 91 Dołączył: 22.05.2008 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%)
|
Ładne, fajne, zajebiste (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Zastanawia mnie, że zdarzyło mi się iść i przez chwilę zamiast mapy mam wszystko takie brązowe, oczywiście jakieś lagi na necie/serwie i nie zdążyło mi wczytać mapy. Tylko zastanawia mnie dlaczego wszystko miałem brązowe. Widzę, że mapa normalna - kafelkowa, więc takie niewczytanie mapy jest możliwe na krańcach w tą stronę gdzie się poruszamy, prawda? Bo resztę obrazków mamy już w cache`u... Zamień jQuery na najnowszą wersje, zawsze to jakiś zastrzyk szybkości, niewielkiej ale zawsze (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Cytat Co do Canvas, na razie mnie nie przekonuje: http://srodek.info/blog/328/obsluga-klawia...raz-licznik-fps Przykład z tego wpisu na FF generuje mi 10fps Ja mam średnio ~60fps. Również jestem za canvasem, będzie prościej pisać. Edit Bo teraz zauważyłem, że można klikać. Na canvas`ie tego nie wykonasz lub będzie to trudne. Z tego też powodu zrezygnowałem z canvas`a w mojej gierce. Ten post edytował #luq 1.07.2010, 10:09:25 |
|
|
|
Post
#14
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 389 Pomógł: 69 Dołączył: 26.04.2010 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%)
|
Gra super, jesli ja poprawisz i bedzie gralo sporo osob, to i ja wejde od czasu do czasu pograc.
Popraw skrzynki, z ktorych dostaje sie darmowe itemy, bo jak narazie to mozna w nie klikac i klikac i za kazdym razem mam item (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) No i doczepil bym sie jeszcze do systemu walki, a konkretnie do sposobu w jaki "wypadaja" itemy z przeciwnika - fajnie by bylo gdybys to zrobil tak jak w WOWie, ze po smierci potworaka otwiera sie cialo, w ktorym sa przedmioty, albo sposob mniej wymagajacy - przedmioty spadaja na ziemie (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Poza tym jak klikam na jedna ze skrzynek mam napis "Quest Error" - komunikat malo konkretny, bo nie wiadomo czy cos sie sypnelo i jest jakis blad, czy moze poprostu nie mam zaczetego danego questa. Jak dla mnie gra fajna, jesli poprawisz to co napisalem + to co inni napisali i do tego przyspieszysz ja nieco to bedzie SUPER. Gratuluje pomyslu i wykonania. EDIT: Dodam jeszcze ze jestem mile zaskoczony zurzuciem zasobow dla tej gierki, przy niektorych flash'owkach wentylator w moim laptopie szaleje, a tutaj cisza (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) EDIT2: Jak narazie nie spotkalem zywej duszy, a szkoda, bo jestem ciekaw jak wyglada sprawa lagow (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Ten post edytował kapuch 1.07.2010, 10:42:02 |
|
|
|
Post
#15
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 575 Pomógł: 299 Dołączył: 26.03.2009 Ostrzeżenie: (20%)
|
Popraw kolizje bo mi na google chrome potworki wchodzą jeden na drugiego. Na firefox też tak mam. Gra fajnie Ci wyszła (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Czy atakowanie potwora, który jest od ciebie kilka kratek dalej nie jest błędem ? |
|
|
|
Post
#16
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Cytat Czy atakowanie potwora, który jest od ciebie kilka kratek dalej nie jest błędem ? Tak to błąd. Nie wykrywam jeszcze odległości od potworka bo zastanawiam się jak to rozwiązać. Sprawa wygląda tak, że serwer losuje gdzie ma wrzucić potworki na mapie, ale chodzenie załatwia już js. Więc w js dam ograniczenie a praktycznie to wystarczy wejść na obszar respa i wywołać daną akcję (otworzyć url). Co do kolizji, nie pomyślałem o tym, żeby potworki nie mogły na siebie wchodzić, poprawi się. Co do wczytywania mapy. Mapa jest robiona jako background np. url(map11-12.gif); Jedna mapa to kilka kratek, nie ma tak ze doczytuje te kratki z boków bo przeglądarka nie wyrabiała kiedy dla osobnych divów wczytywałem kratki. To była masakra. Spróbuję wymusić cache na przeglądarkach, bo narazie liczyłem na samodzielność ich. Cytat Poza tym jak klikam na jedna ze skrzynek mam napis "Quest Error" - komunikat malo konkretny, bo nie wiadomo czy cos sie sypnelo i jest jakis blad, czy moze poprostu nie mam zaczetego danego questa. Quest Error znaczy, że skrzynka questowa stoi na mapie (id ustawiane w confingach lub jaku uniqueId na mapie) a nie ma przypisanego questa. W sumie to wystarczy jak będę pisał tutaj nie ma niczego lub coś w tym stylu. Co do zaczynania questów, u mnie działa to na zasadzie eventów. Otwierasz skrzynke z questem o id 2 to dostajesz event 22 (1 cyfra to identyfikator). Npc ma w bazie pole jakie eventy potrzeba żeby móc wybrać daną rozmowę. Dlatego można iść zerwać gałązkę życia a później rozmawiać z npc. Niedługo pojawi się Quest Book (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Edycja: http://epicknight.com/awe-editor.rar - jeśli ktoś chce zobaczyć edytor map (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Edycja 2: Questy poprawione, po informacji że wykonałeś questa brakło return; (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Dziś wyjeżdżam ale jak tylko mi podłączą internet na wsi to zabiorę się za poprawę tego co pisaliście i sugestie dotyczącą chata wystosowanaprzez kildyta (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Dzięki za miłe słowa. Ten post edytował bim2 1.07.2010, 11:31:02 |
|
|
|
Post
#17
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%)
|
Gra super, jesli ja poprawisz i bedzie gralo sporo osob, to i ja wejde od czasu do czasu pograc. Popraw skrzynki, z ktorych dostaje sie darmowe itemy, bo jak narazie to mozna w nie klikac i klikac i za kazdym razem mam item (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) No i doczepil bym sie jeszcze do systemu walki, a konkretnie do sposobu w jaki "wypadaja" itemy z przeciwnika - fajnie by bylo gdybys to zrobil tak jak w WOWie, ze po smierci potworaka otwiera sie cialo, w ktorym sa przedmioty, albo sposob mniej wymagajacy - przedmioty spadaja na ziemie (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Poza tym jak klikam na jedna ze skrzynek mam napis "Quest Error" - komunikat malo konkretny, bo nie wiadomo czy cos sie sypnelo i jest jakis blad, czy moze poprostu nie mam zaczetego danego questa. Jak dla mnie gra fajna, jesli poprawisz to co napisalem + to co inni napisali i do tego przyspieszysz ja nieco to bedzie SUPER. Gratuluje pomyslu i wykonania. EDIT: Dodam jeszcze ze jestem mile zaskoczony zurzuciem zasobow dla tej gierki, przy niektorych flash'owkach wentylator w moim laptopie szaleje, a tutaj cisza (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) EDIT2: Jak narazie nie spotkalem zywej duszy, a szkoda, bo jestem ciekaw jak wyglada sprawa lagow (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Może dlatego że to nie jest we flashu pisane? (IMG:style_emoticons/default/haha.gif) @topic Nawet fajne, poprawisz te błędy i będzie dobrze. Rozmiar - to trzeba zmienić bo źle się gra... Ilość żądań do serwera akurat mnie przeraża... @edit Fajny edytor map ;p wszystko jest bardzo podobne do Tibii - tylko mi się tak wydaje? (IMG:style_emoticons/default/haha.gif) Ten post edytował fifi209 1.07.2010, 11:29:38 |
|
|
|
Post
#18
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Może dlatego że to nie jest we flashu pisane? (IMG:style_emoticons/default/haha.gif) @topic Nawet fajne, poprawisz te błędy i będzie dobrze. Rozmiar - to trzeba zmienić bo źle się gra... Ilość żądań do serwera akurat mnie przeraża... @edit Fajny edytor map ;p wszystko jest bardzo podobne do Tibii - tylko mi się tak wydaje? (IMG:style_emoticons/default/haha.gif) Może przez to, że dużo grałem w Tibię, ale takze dużo czerpie z WoWa (np system sprzedaży przedmiotów albo npckowie). Przyznam się, że sprity są zapożyczone z Tibia Me (dla komórek), dlatego że nie mamy jeszcze grafika. Na szczęście osoba która wspomaga mnie finansowo w tym projekcie obiecała zamówić sprity jak tylko gra będzie już na ukończeniu. Inne osoby można widzieć, zobaczyć można jak się poruszają plus jest prywatny chat (trochę brzydki bo nie miałem czasu). Kiedyś na początku projektu działała wymiana przedmiotów między graczami, niestety już nie działa a kod z tego mam tak zagmatwany (sprzed 2 lat), że od nowa będę pisał. |
|
|
|
Post
#19
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 450 Pomógł: 84 Dołączył: 27.11.2008 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%)
|
co do ilości żądań, ich ilość rzeczywiście szokuje.. jak to widzisz przy większej liczbie graczy ? aktualnie 4 żadąnia ajax-owe /s. na jednego gracza to zabójcza dawka, pomnożyć przez 100 graczy, o których pisałeś.. (IMG:style_emoticons/default/cool.gif)
Ten post edytował Quantum 1.07.2010, 11:49:40 |
|
|
|
Post
#20
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa |
mam ff.3.6.6 :
gdy klikam na kolesia stojącego na drodze pojawia mi się chmurka z linkami , linków nie da się kliknąć bo chmurka lata za kursorem ... gdy dochodzę do skrzyni na wysepce (nie ta pierwsza z zbroją) dostaje info quest error - wiele mi to mówi... |
|
|
|
Post
#21
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 389 Pomógł: 69 Dołączył: 26.04.2010 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%)
|
Może dlatego że to nie jest we flashu pisane? (IMG:style_emoticons/default/haha.gif) Wiem, dlatego pisze ze jestem mile zaskoczony, raz ze nie robi tego we flashu i dwa: spodziewalem sie wiekszego obciazenia - mimo tego ze to nie flash, bo niektore strony nafaszerowane jquery i oglnie js, tez potrafia przyspieszyc moj wentylator, a tutaj cisza, bieg jalowy wentylatora - dla mnie to WIELKI PLUS. Faktycznie podobne do tibii. Ten post edytował kapuch 1.07.2010, 12:05:05 |
|
|
|
Post
#22
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 6 072 Pomógł: 861 Dołączył: 10.12.2003 Skąd: Dąbrowa Górnicza |
Mi udało się wejść na wodę (1 pole w 1 miejscu więc to pikuś). Generalnie bardzo dobra robota, wygląda super. No ale nie ma co się dziwić - Sosnowiec Środula Power (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) hehe.
|
|
|
|
Post
#23
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
@Spawnm
Teraz już nie powinien wyskakiwać quest error. Pisałem o nim pare postów wcześniej. Co do wody, czy tam może na tej kratce była końcówka piasku,lodu lub trawy? Chodzi o to, że aby móc chodzić po brzegu kratka borderowa (czyli takie zakończenia trawy itd.) ma walkable=true. Wtedy to może wyglądać tak jakby się dało chodzić po wodzie. Co do takiej ilości zapytań, serwer jest mocny, mamy całą maszynę dla siebie od onededyk.pl (Polecam gorąco!), używam memcache, jak najmniej zasobów staram się zużyć także mam nadzieję, ze wytrzyma. I jak pisałem wcześniej jeśli nie wytrzyma to zrobimy podświaty ;] |
|
|
|
Post
#24
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%)
|
@Spawnm Teraz już nie powinien wyskakiwać quest error. Pisałem o nim pare postów wcześniej. Co do wody, czy tam może na tej kratce była końcówka piasku,lodu lub trawy? Chodzi o to, że aby móc chodzić po brzegu kratka borderowa (czyli takie zakończenia trawy itd.) ma walkable=true. Wtedy to może wyglądać tak jakby się dało chodzić po wodzie. Co do takiej ilości zapytań, serwer jest mocny, mamy całą maszynę dla siebie od onededyk.pl (Polecam gorąco!), używam memcache, jak najmniej zasobów staram się zużyć także mam nadzieję, ze wytrzyma. I jak pisałem wcześniej jeśli nie wytrzyma to zrobimy podświaty ;] A może byś pomyślał o łączach graczy? ;p |
|
|
|
Post
#25
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 163 Pomógł: 10 Dołączył: 9.11.2007 Skąd: Goleniów Ostrzeżenie: (0%)
|
Ogólnie gra super, ma parę błędów ale myślę ze to kwestia czasu, wykorzystanie js to wielki plus tylko bolesna prawda jest taka ze obecnie najlepsza technologia to niestety Flash... jest niesamowita nagonka na flasha ze ta technologia to juz przeżytek ale niestety najlepiej sie spisuje (farmville, mafia wars...) jest jeszcze Silverlight ale dokładnych informacji nie posiadam, a z tego co wiem przy uzyciu Visual Studio Express jest w pełni darmowa.
Moja ocena : 9/10 (Gra sie zacina oraz ma parę błędów ale to kwestia czasu dlatego nie 10 tylko 9) Ps : Tu jest fajny artykuł który opisuje dlaczego YouTube nie wprowadza HTML5 (Klik) Ten post edytował frytek92 1.07.2010, 17:47:13 |
|
|
|
Post
#26
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 589 Pomógł: 91 Dołączył: 22.05.2008 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%)
|
Co do wczytywania mapy. Mapa jest robiona jako background np. url(map11-12.gif); Jedna mapa to kilka kratek, nie ma tak ze doczytuje te kratki z boków bo przeglądarka nie wyrabiała kiedy dla osobnych divów wczytywałem kratki. To była masakra. Spróbuję wymusić cache na przeglądarkach, bo narazie liczyłem na samodzielność ich. Teraz sobie zobaczyłem jak masz zrobione wczytywanie mapy i jestem nieco przerażony. Kilka kratek? Ty tu masz pobierany spory kawał świata (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Spójż co daje: http://epicknight.com/Map/41/39/ http://epicknight.com/Map/41/40/ http://epicknight.com/Map/41/41/ na każdym z nich jest więcej niż połowa poprzedniego. Ja bym to inaczej zrobił. Walisz jeden obrazek wszystkich kafelek, zawsze go dołączasz i stosujesz CSS Sprites do rysowania tego, mapę pobierasz w formacie JSON jako numerki identyfikujące poszczególne kafelki/pola. Dodatkowo to jeśli masz powiedzmy na ekranie wyświetlaną mapę 20x20 to mapę pobierasz powiedzmy 60x60 i nową pobierasz dopiero gdy masz wyświetloną na ekranie prawie ostatnią wczytaną kafelkę (trzeba w końcu brać pod uwagę czasu wysłania + przerobienia przez serwer + odebrania odpowiedzi z nową mapą). Powiedzmy 3 od krawędzi. Mapę pobieramy względem bohatera. Pokuszę się o rysunek (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) (IMG:http://wls-team.ovh.org/gfx/map2.jpg) W nowej mapie są pobierane pola na lewo i w dół po to żeby robiąc krok w tą stronę nie spotkać się z końcem mapy i czekać na pobranie kolejnej. (np. 6 kratek od krawędzi) |
|
|
|
Post
#27
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Mam już internet na wsi na szczęście więc wracam do świata online. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
@up Mam podobnie tylko na mniejszą skalę, bo ograniczenia w gd miałem na starym serwerze. Niedługo będę zmieniał jak znajdę czas na lepszy systme wczytywania tych map. Brat już kiedyś zaczął pisać i teraz dokończyliśmy własnego MapEditora. Bo zapomniałem napisać, ten co pokazywałem napisał mi kolega i był on bardzo prosty z racji tego ze tylko do pierwszej mapy go w sumie potrzebowalem oraz ze kolega mial malo czasu. http://epicknight.com/MapEditor.zip (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Potrzebna Java. Wszystko napisane samodzielnie, bez korzystania z jakiś gotowców czy WYSIWYG edytorków (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Powiem szczerze, że jestem dumny, bo system dorysowywania krawędzi do podłoża jest też nasz własny. Pozdrawiam, Michał. Edycja: Zepsułem zapisywanie troche, przy wiekszych mapach siada, chyba do ramu laduje plik xml a nie do pliku od razu (IMG:style_emoticons/default/sad.gif) Jutro to poprawie, ale radze nie bawic sie w tworzenie jakiejs swietnej mapki (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif) Ten post edytował bim2 6.07.2010, 01:37:10 |
|
|
|
Post
#28
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 697 Pomógł: 47 Dołączył: 19.12.2003 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%)
|
Lagii są u mnie i to spore. Dziwne przy 2mbit/s Podczas chodzenia po mapie zmienia mi się tło na szare. Strasznie to denerwuje...
|
|
|
|
Post
#29
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Tak, wczytywanie mapy będę musiał poprawić. Nie wiem czemu tak się dzieje, ale FF mi ładnie preloaduje kawałki i nie mam nigdy szarego pola (IMG:style_emoticons/default/sad.gif)
Lagi? Tzn, grę przycina czy jak? Aha i czy masz włączonego firebuga lub coś podobnego? Ten post edytował bim2 6.07.2010, 16:08:24 |
|
|
|
Post
#30
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 697 Pomógł: 47 Dołączył: 19.12.2003 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%)
|
Mam Chrome bez żadnych wtyczek. Postać chodzi po prostu tak drżąc. Nie wiem jak to opisać.
Mogę Ci screencast nagrać jak chcesz (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Ten post edytował SHiP 6.07.2010, 16:32:17 |
|
|
|
Post
#31
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 589 Pomógł: 91 Dołączył: 22.05.2008 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%)
|
Mam podobnie tylko na mniejszą skalę, bo ograniczenia w gd miałem na starym serwerze. Niedługo będę zmieniał jak znajdę czas na lepszy systme wczytywania tych map. No właśnie wczytywanie obrazka jest błędem. Tak, btw. rozumiem, że pod adresami: Kod http://epicknight.com/Map/41/39/ masz tylko obrazki, a nie skrypt generujący je w GD, tak? Właściwie pod wpływem tego tematu zacząłem pisać swój system "chodzenia po mapie". Zajrzyj TUTAJ (a tutaj jest edytor map). Ja pobieram mapę w wersji JSON. Odbieram 4.5 KB, Ty natomiast odbierasz obrazek 144.4 KB. Ja odbieram 32 razy! mniej niż Ty. Po prostu myślę, że w taki sposób jak to masz zrobione zabijesz serwer. |
|
|
|
Post
#32
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Jeśli mapa jest prosta to tak. Ale w późniejszym etapie na 1 kratce może być i 5 przedmiotów. Dodatkowo doliczmy błąd ludzki, kiedy osoby robią mapkę i zostawiają śmieci pod np trawą. Ogólnie rzecz biorąc twój system jest mniej transferożerny, ale obciąża przeglądarkę, a tego się boje.
Dzięki za pomoc i napisanie tego (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Potestuje różne opcje i zobaczymy. Co do map editora, u mnie całkowicie odpada w przeglądarce map editor, bo dużo jest od liczenia i rysowania podczas ruszania myszką. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Zresztą zobacz sam: http://epicknight.com/MapEditor.zip :] |
|
|
|
Post
#33
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 589 Pomógł: 91 Dołączył: 22.05.2008 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%)
|
Jeśli mapa jest prosta to tak. Ale w późniejszym etapie na 1 kratce może być i 5 przedmiotów. Teoretycznie można by tworzyć nowy sprite z tymi 5 przedmiotami, no ale tak jeśli jest dużo takich pól to to jest bez sensu. W sumie nie widzę problemu aby u mnie coś takiego napisać: z [ctrl] wybierasz kolejne sprity i jeśli go wstawiasz to tworzy się automatycznie nowy sprit, jeśli takiego nie ma (przy pomocy GD, nakładając obrazki składowe na siebie), no trochę pisania by było ale problemu nie widzę. Dodatkowo doliczmy błąd ludzki, kiedy osoby robią mapkę i zostawiają śmieci pod np trawą. Eee... nie rozumiem. U mnie można mieć tylko jeden sprit naraz w jedym polu na mapie. Więc jeśli w komórce jest trawa a Ty tam wstawiasz drzewo to odpowiedni rekord w bazie jest edytowany i żadnych śmieci nie ma ;] Cytat Ogólnie rzecz biorąc twój system jest mniej transferożerny, ale obciąża przeglądarkę, a tego się boje. Dlaczego obciąża przeglądarkę, mówisz o rysowaniu na canvasie? No jak to JS - obciąża klienta, ale ja nie widzę u mnie jakichś skoków użycia procka. Co do MapEditora. Podoba mi się to nakładanie krawędzi. Super (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) A co do edytora via www to przecież ostatecznie to na localu będę trzymał + wersja net na hasło jeśli się jest poza domem np. |
|
|
|
Post
#34
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 697 Pomógł: 47 Dołączył: 19.12.2003 Skąd: Lublin Ostrzeżenie: (0%)
|
Metoda luq jest lepsza. Robię podobnie. Mapa jest generowana tylko raz, później zachowuje się jak wykły obrazek. Tak w końcu działa canvas. Zresztą taką mapę można generować w locie, tylko tyle ile jest potrzeba bez generowania kolejnych odwołań do serwera.
|
|
|
|
Post
#35
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
U mnie może być n spritów, chyba ograniczałem to do 8 na kratkę. Wyświetla się tylko 8 największych. Ale wiecie co, pomyśle nad tym canvas (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Może i będzie lepsze.
Mapeditor będę rozbudowywał, dodam dodawanie itemków czterokratkowych lub dwu (tak jak u ciebie drzewa) i inne bajery (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Pozostaje mi poprawa samej gry. |
|
|
|
Post
#36
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 148 Pomógł: 230 Dołączył: 26.03.2008 Ostrzeżenie: (0%)
|
Hehe gierka fajna (jak na początek). Przyznam, że trochę się wzruszyłem, bo gra mi przypomniała jak się w wieku 8 lat grało na GameBoy'u w Zeldę itp.
|
|
|
|
Post
#37
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Tak troche mnie Spawn naprowadził na pomysł pokazania programu do edycji mapy dla gry swoim komentarzemw Hydeparku (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Jest to dopiero wstępna wersja, ale ma to co najważniejsze. Czyli możliwość łatwej edycji map. Itemów jest bardzo mało bo (w końcu!) przerzuciliśmy się na nowe sprity (podziękowania dla Trava) i nie wszystkie zostały dodane do bazy. Najbardziej dumny jestem z systemu borderów, czyli automatycznego dołączania krawędzi na podłożach. (IMG:http://hernas.pl/images/apps/epicknightdev.png) Download Cytat Jesli ktośnie radzi sobie z uruchomieniem: Trzeba wypakować pliki a następnie wywołać komendę "java -jar EpicKnightDev.jar" (w folderze w którym lezy plik .jar, albo podać dokładną ścieżkę) Jeśli ktoś użytkuje MacOs prosiłbym o wysłanie mi na michal@hernas.pl zdjęcia z programu. Z Gnome i Windowsa już widziałem, a chciałbym zobaczyć jak to się na różnych systemach prezentuje (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Ten post edytował bim2 13.09.2010, 20:01:07 |
|
|
|
Post
#38
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa |
Brak mi warstw , trawę, góry i kwiaty dajesz na jednej warstwie co utrudnia pracę gdy np. po zabawie górkami chcę coś poprawić trawką , góry pod trawą?
+ wprowadzasz ograniczenia do gry nie dając warstw. Po wejściu w items dostaje pustą zakładkę. |
|
|
|
Post
#39
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Hmmm, warstwy powiadasz? Na tym etapie chyba narazie nie powstaną, za dużo roboty. Co do items, dopiero powstaje, zapomniałem tego schować bo na razie nic tam nie ma.
|
|
|
|
Post
#40
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 872 Pomógł: 94 Dołączył: 31.03.2010 Ostrzeżenie: (0%)
|
dla mnie bomba, napisalem ostatnio cos na takim samym schemacie dzialania, ale 100 razy prostrze. Najbardziej doskwiera brak minimapy
|
|
|
|
Post
#41
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Teraz się zastanawiam, minimapkę robićpodobną jak w Tibi, czy może zmniejszać poprostu sprity?
|
|
|
|
Post
#42
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 675 Pomógł: 286 Dołączył: 15.06.2009 Skąd: Wieliczka Ostrzeżenie: (0%)
|
chyba najprościej zczytywać czy po polu można chodzić czy nie i pokazywać odpowiedni kolor dla minimapy, po co zmiejszać sprity itd., im prościej tym lepiej, mini mapa ma być przecież czytelna (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Ten post edytował Pawel_W 17.09.2010, 13:42:16 |
|
|
|
Post
#43
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Niby tak, ale lepiej moim zdaniem wyglądałaby w tym wypadku tak, że góry są szare, trawa zielona, piasek żółty, woda niebieska, ziemia brązowa, a to po czym nie można chodzić poprostu czerwone (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Pobawie się powoli (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
|
Post
#44
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa |
daj jak w starcrafcie/warcrafcie/might&magic :-)
|
|
|
|
Post
#45
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 675 Pomógł: 286 Dołączył: 15.06.2009 Skąd: Wieliczka Ostrzeżenie: (0%)
|
Niby tak, ale lepiej moim zdaniem wyglądałaby w tym wypadku tak, że góry są szare, trawa zielona, piasek żółty, woda niebieska, ziemia brązowa, a to po czym nie można chodzić poprostu czerwone (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Pobawie się powoli (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) no o to mi chodziło (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) tylko nie chciałem, żebyś przesadzał, robiąc z tego drugą mapę z takimi samymi teksturami, tyle że mniejszą (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
|
Post
#46
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Ok, dodałem minimapę(IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Jest po kliknieciu w "kompas" w prawym górnym rogu ekranu góry (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 28.12.2025 - 03:04 |