![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 38 Pomógł: 1 Dołączył: 21.11.2006 Skąd: Ozorków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
zastanawiam się nad stworzeniem gry online, w której na jedną grę przypadać będzie 6 osób(3 vs 3) oraz gracze obserwatorzy. Gra będzie piłkarzykami online, w którym każdy gracz kieruje jedną postacią. Zastanawia mnie jakie są najlepsze/najszybsze rozwiązania, których można użyć do stworzenia takiej aplikacji? W jaki sposób przeprowadzić wymianę danych o położeniu poszczególnych postaci oraz piłki pomiędzy wieloma internautami w czasie rzeczywistym? Jakie języki dadzą największą oszczędność zasobów serwera w stosunku do ilości działań jakie ma wykonać system (różna siła uderzenia, dokładność podań postaci)? Wiem już, że raczej http streaming nie będzie w stanie sobie z tym poradzić, zatem w grę wchodzą zapewne alternatywne protokoły. Będę bardzo wdzięczny za Twoje przemyślenia w tym temacie. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Moim zdaniem Java nada się do tego celu świetnie, weźmy takie portale jak zagraj.pl czy kurnik tam wszystko jest oparte o javę.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Pewnie c/c++ i sockety .
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 226 Pomógł: 25 Dołączył: 4.07.2007 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Na stronie to flash albo java najlepiej (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Autor powiedział że chce grę online , nie powiedział że koniecznie w przeglądarce.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 38 Pomógł: 1 Dołączył: 21.11.2006 Skąd: Ozorków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Faktycznie nie napisałem czy gra ma funkcjonować poprzez przeglądarkę, ale tak, interesują mnie głównie technologie, które mogą obsłużyć przeglądarki.
Jak to jest w przypadku flasha? Da radę podołać prędkością dla kilku graczy jednocześnie? NIe będzie się zacinać podczas przekazywania danych? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 283 Pomógł: 34 Dołączył: 21.03.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To zależy od serwera głównie, we flashu robisz tylko klienta, a serwer np. c++ jak Spawnm napisał za pomocą socketów i hulać powinno aż miło. (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To zależy od serwera głównie, we flashu robisz tylko klienta, a serwer np. c++ jak Spawnm napisał za pomocą socketów i hulać powinno aż miło. (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Prościej napisać w javie jedno i drugie, mniej kombinacji. ;] |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 662 Pomógł: 45 Dołączył: 26.03.2007 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeśli przeglądarkowa to java albo flash, jeśli nie to praktycznie wszystko (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 471 Pomógł: 89 Dołączył: 29.07.2008 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
moim zdaniem rozpisz sobie jakie dokladnie zalozenia ma gra: czy wszystko jest realtime, jakie dopuszczac opoznienia, jak wazna jest dla Ciebie kontrola bledow transmisji itp pozniej zastanow sie nad oprawa graficzna, skalowalnoscia etc
a dopiero pozniej wybieraj technologie i ewentualnie odrzucaj http streaming (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) w tym momencie chcialbys zeby ktos wylozyl Ci tutaj tabele 20x20 gdzie przy kazdym jezyku/technologii bedzie waga 1-10 jak dobrze sobie poradzi z tym czy tamtym - nie da sie dobrze odpowiedziec na Twoje pytanie bo jest zbyt ogolne (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Ten post edytował yevaud 18.06.2010, 20:14:51 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 14.09.2025 - 18:25 |