Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Gra internetowa 2D w przeglądarce?
Kildyt
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 869
Pomógł: 53
Dołączył: 20.10.2003
Skąd: Przeworsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam

Chciałbym się poradzić. Wiem, że jest to pomysł głupi, chciałbym się jedynie spytać, czy nie jest to pomysł beznadziejny. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Chodzi mi o grę mmorpg z dużym światem napisanym w php, przy użyciu AJAX-a. Aby nie obciążać zbytnio serwera wszystkie pliki graficzne znajdowałyby się na dysku. Co wy o tym sądzicie?
Go to the top of the page
+Quote Post
2 Stron V   1 2 >  
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
bim2
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


http://local.hernass.pl/web.altaron.pl/ testowe1/aaaaa
Może nie trzymam plików na dysku, ale i tak ładnie się sprawuje. Mogą być problemy kiedy klikniesz na mapkę za daleko, bo bawię się w autochodzenie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)

Czemu głupi pomysł? Zapraszam gorąco do współpracy ^^, może powstać naprawdę coś wartościowego :]

Ten post edytował bim2 26.12.2008, 13:54:35
Go to the top of the page
+Quote Post
l0ud
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 387
Pomógł: 273
Dołączył: 18.02.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Aby nie obciążać zbytnio serwera wszystkie pliki graficzne znajdowałyby się na dysku. Co wy o tym sądzicie?


W jaki sposób chciałbyś to osiągnąć? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Chodziło chyba o transfer, a z plikami to nie problem. W ustawieniach user wskazuje gdzie lezy dany plik (type="file"), ale zamiast uploadować to sprawdzasz tylko ściezkę i później na stronie file://sciezka_z_ustawien/image_1.png
(IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) Tak na plemionach bodajrze się da.
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Podstawowym problemem będą chyba opóźnienia. Operam się na tym co podał bim2. Tam niestety niemożliwe było płynne poruszanie się.
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tak, ale zawsze można zachować pozory, niestety nieestetycznie one wyglądają. Jednak do gry wspólnej się nadaje. I tak walka z potworami ma być turowa, więc czemu nie zrobić trybu wspólnej walki? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Go to the top of the page
+Quote Post
tommy4
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 288
Pomógł: 12
Dołączył: 2.12.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


A po co robić grę w przeglądarcę, która wymaga instalacji swoich plików na dysku? Moim zdaniem to jest bezcelowe. Chyba lepszym rozwiązaniem jest zrobić grę, która w całości mieści się na dysku i nie potrzebuje przeglądarki do uruchomienia, czyli tak jak się robi normalne gry.
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tommy, inaczej. Robić grę która zadziała na kazdym komputerze gdziekolwiek jesteś po wpisaniu 2 pól (login oraz hasło) i mającą możliwość pobrania na własny komputer w celu przyspieszenia wczytywania się gry. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Użytkuje teraz pożyczonego lapka, i na koniec i tak muszę wszystko usuwać. Szczescie, że jest google docs, gmail i inne (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Jakbym miał grać to dla mnie też to wygoda. Może jestem inny (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) ale nie trzeba borykać się z problemami sprzętowaymi. Nikt nie pobiera updatów na komputer, bo to ty wszystko utrzymujesz :]
Go to the top of the page
+Quote Post
Kildyt
post
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 869
Pomógł: 53
Dołączył: 20.10.2003
Skąd: Przeworsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Rozmyślałem trochę nad tym i sądzę, że to nie jest taki głupi pomysł. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Muszę się do tego porządnie zabrać i co najważniejsze z głową!
Mam już ogólny pomysł na działanie gry. Mapa byłaby podzielona na kwadraty (np. 1000x1000) i całość opierałaby się na blokach z marginesem od góry i od lewej strony. Kurcze, tylko cały czas przewija się problem opóźnień. Wyobraźcie sobie, że w jednej sekundzie do serwera wpada 1000 zapytań o ruch. Serwer musi to wszystko przetworzyć, zapisać do bazy aktualną pozycję, stan i zwrócić to wszystko. Kurcze. Zrobić grę to nie jest taka strasznie trudna rzecz, tylko gorzej jak na koniec okaże się, że nie nadaje się dla większej ilości osób. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/sciana.gif)

Ten post edytował Kildyt 26.12.2008, 19:48:24
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Kildyt trochę mam już w tym doświadczenia. Zgadaj na gg to ci podpowiem może parę rzeczy. Na moje oko serwer taki to max 100-200 osób (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Więcej na mapie się nie pomieści rozsądnej, i serwer (nawet najmocniejszy) nie wyrobi :]
Go to the top of the page
+Quote Post
Jabol
post
Post #11





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 1 467
Pomógł: 13
Dołączył: 22.02.2003

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wiesz mi, że ebay przerabia więcej informacji. Wystarczy dobre zarządzanie zasobami (głównie tranzakcjami) i wszystko będzie ok.
Go to the top of the page
+Quote Post
ShadowD
post
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 333
Pomógł: 137
Dołączył: 25.03.2008
Skąd: jesteś??

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nawet fajne Bin...

Mimo wszystko moim zdaniem przeglądarki nie nadają się do tego typu zadań i przy 100 graczach server by się totalnie katował (może jakieś dedyki nie). Pisałeś że trzeba do niej login, hasło i przeglądarkę a nie każdy ma js. Ciekawe czy telefony by to obsłużyły... ;p

Btw można na jednym koncie robić dwie lub więcej rzeczy naraz (dwa lub więcej okna przeglądarki).Dodatkowo trzeba było by to upłynnić bo po kilkunastu minutach w głowie się coś robi.

Ten post edytował ShadowD 26.12.2008, 20:57:03
Go to the top of the page
+Quote Post
bartg
post
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 226
Pomógł: 25
Dołączył: 4.07.2007
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Gwoli ścisłości to wgrałem all na http://web.altaron.pl więc jak jestem online to można podejrzec.
Go to the top of the page
+Quote Post
ppx
post
Post #14





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 16
Pomógł: 0
Dołączył: 2.12.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Skoro twierdzicie że poruszanie w czasie rzeczywistym nie będzie komfortowe to proszę zajrzeć w polską grę www.margonem.pl (2d przez przeglądakre)
Go to the top of the page
+Quote Post
Moli
post
Post #15





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 662
Pomógł: 45
Dołączył: 26.03.2007
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
przy 100 graczach server by się totalnie katował (może jakieś dedyki nie)

A brałeś pod uwagę jakiś inny przy planowaniu gry ?
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #16





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


No własnie. Powiem szczerze, że na dziś przy domowym komputerze gra działa nad wyraz sprawnie. oczywiście są skoki postaci, ale to gra przeglądarkowa (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Nie mogę za bardzo js obciążać. Zaczynam teraz tworzyć system walki i system npc. Już większość działa bardzo ładnie i w miarę płynnie. :] Naprawdę da się stworzyć taką grę w przeglądarce ;]
Go to the top of the page
+Quote Post
ppx
post
Post #17





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 16
Pomógł: 0
Dołączył: 2.12.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,
Wziąłem się również za pisanie czegoś takiego, a dopiero uczę się php więc napotkałem pewien problem. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać kolizje mapy. Pomysł miałem aby z bazy danych pobierał [x,y] kolizji Tylko nie wiem na jakiej zasadzie można zrobić pozycje w postaci [x,y]. Aktualnie mój system chodzenia opiera się na dodawaniu marginesu z lewej lub z prawej ekranu.
Go to the top of the page
+Quote Post
Spawnm
post
Post #18





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 069
Pomógł: 497
Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Warszawa




Cytat(ppx @ 28.02.2009, 13:46:13 ) *
Witam,
Wziąłem się również za pisanie czegoś takiego, a dopiero uczę się php więc napotkałem pewien problem. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać kolizje mapy. Pomysł miałem aby z bazy danych pobierał [x,y] kolizji Tylko nie wiem na jakiej zasadzie można zrobić pozycje w postaci [x,y]. Aktualnie mój system chodzenia opiera się na dodawaniu marginesu z lewej lub z prawej ekranu.

jak dajesz tablice[x][y] to poprostu robisz potem np table 2 wymiarowe
i w nim wyświetlasz
00000
00000
00100

1-user
pozycja x=2 y=3
dajesz krok w gore i masz
x=2 y=2
i wyswietlasz
00000
00100
00000
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #19





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Sprawdziłem około 20 sposobów na poruszanie się i znalazłem 19 sposoób jak poruszać się tak żeby przeglądarka się cieła (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)

Podpowiem, że potrzebny ci background-position (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
ppx
post
Post #20





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 16
Pomógł: 0
Dołączył: 2.12.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Czyli postać stoi w miejscu a my poruszamy tłem?
Go to the top of the page
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 24.12.2025 - 10:48