![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 0 Dołączył: 4.08.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
zabrałem się parę dni temu za próbę wymyślenia struktury gry, powszechnie nazywanej "kulki". Nie będe jej opisywał, bo wydaje mi się że każdy ją zna (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) I zatrzymałem się na problemie którego nie mogę sam rozwiązać. Mianowicie jak powinno przebiegać sprawdzanie czy w poziomie, pionie, lub ukosie nie ustawiły się akurat 4 kulki tego samego koloru? Myślałem o nieskończonej pętli, która będzie sprawdzała wszystkie pola obok przestawionej kulki, i jeżeli nie natrafi na taką samą to przerywa się instrukcją break;, jednak nie jest to zbyt dobre rozwiązanie, bo przecież może być sytuacja gdy wstawiamy kulkę w środek gotowego już rzędu i wtedy z żadnej strony nie będzie po 4. Ten post edytował Koperfild 4.07.2008, 21:46:38 |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 380 Pomógł: 2 Dołączył: 5.01.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
algorytm nie bedzie trudny, mozna np tak:
przeszukujesz komorki wierszami z gory na dol, od lewej prawej jesli kolumna nie jest pusta sprawdzasz rekurencyjnie - sasiadujace pola w prawo - sasiadujace pola na ukos (prawy dolny rog) - sasiadujace pola na ukos (lewy dolny rog) //dopisane - sasiadujace pola w dol od kulki jesli ktores z tych sprawdzen da wynik >= 4 to kasujesz dany rzad, nie wiem jak w kulkach ma sie sprawa "podwojnych" rzedow, ktory zostanie skasowany jesli postawiona kulka tworzy jednoczesnie rzad pionowy i poziomy, ale to juz kosmetyka stan planszy musisz sprawdzic po kazdej zmianie na niej a nie tylko po przestwieniu kulki (kulki dolaczane z automatu tez moga spowodowac ulozenie rzedu czterch takich samych) a ten, w jaki sposob chcesz zorganizowac komunikacje z serwerem? Ten post edytował maryaan 24.02.2007, 11:26:24 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 146 Pomógł: 0 Dołączył: 15.01.2007 Ostrzeżenie: (60%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 5 724 Pomógł: 259 Dołączył: 13.04.2004 Skąd: N/A Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Kulki, czyli po ustawieniu min 5ciu kulek tego samego koloru w poziomie, pionie i ukosie one znikaja, tak? I gra na jednego gracza?
OMG do 12ej nie zasnales? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) zartuje Chcesz wykryc czy dolozenie kulki utworzy lancuch dlugosci min 5ciu kulek ktore potem nalezy usunac? Czy po prostu chcesz nzalezc 4kulkowe ciagki kulek? Drugiego przypadku nie omawiam. W przypadku pierwszym: ciag min 5ciu kulek powstanie dopiero wtedy gdy przedstawisz, dolozysz kulke na plansze. I Gdy ten ciag powstanie ZAWIERA on ta kulke (to chyba jest jasne). No i teraz szukasz we wszystkich kierunkach od tej kulki kulek w tym samym kolorze i odpowiednio zliczasz, np w gore byly dwie, i dwie na dole, piata w srodku i masz linie. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 224 Pomógł: 40 Dołączył: 6.07.2004 Skąd: Wuppertal Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
najłatwiej zrobic to tak:
przelatujesz pętlą każde pole na planszy jesli jest tam kulka, to sprawdzasz dwa pola po lewej i dwa po prawej. jesli maja taki sam kolor to masz ciąg. sprawdzasz dwa pola w góre, i dwa pola w dol, jesli maja taki sam kolor to masz ciag analogicznie sprawdzasz skosy (juz chyba wymyslisz jak:P), i to masz caly algorytm:) edit: napisalem algorytm dla 5 kulek, ale analogicznie mozesz sprawdzac po 1 z lewej, a 2 pola z prawej, tak samo zadziala. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 146 Pomógł: 0 Dołączył: 15.01.2007 Ostrzeżenie: (60%) ![]() ![]() |
ActivePlayer --> twój algorytm nie stety nie zadziała, bo moze byc sytuacja ze beda
4 kulki + dziura + nastepne 4 kulki i jak sie w tą dziurę włoży kulke to bedzie razem 9 kulek i wtedy by zaznaczylo tylko 5, wiec kicha. Tak poza tym piszecie to samo co juz napisalem, po co nabijacie posty? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 380 Pomógł: 2 Dołączył: 5.01.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Kisiol_Ent tylko ze Twoja wersja jest dla dwoch graczy, a kulki to gra w ktorej pojawiaja sie roznokolorowe pilki na planszy i trzeba je ustawiac w rzedach, ale robi to jeden gracz. Juz pomijam fakt ze rozszyfrowanie tego tekstu zajmuje dobre kilka minut.
do mojego pierwszego posta trzeba jeszcze dopisac sprawdzanie w kierunku dolnego lewego rogu, co zaraz zrobie. Sa tylko cztery mozliwosci ulozenia kulek na planszy i trzeba sprawdzic wszystkie, a ja jedna pominalem |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 146 Pomógł: 0 Dołączył: 15.01.2007 Ostrzeżenie: (60%) ![]() ![]() |
Aha, bo ja sie nie znam na tych kulkach. Myslalem ze to gra multiplayer...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 24.08.2025 - 00:22 |