![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 Pomógł: 0 Dołączył: 13.07.2017 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć,
Jestem totalnym laikiem w kwestii programowania a pojawiam się tutaj ponieważ chciałbym to zmienić. Mam swój pomysł na grę przez przeglądarkę i chciałbym do tej gry stworzyć również apkę mobilną. Pojawia się jednak dość istotne pytanie w jakich językach powinienem to zrobić? Gry via www z tego co wiem pisane są w PHP/MySql ale czy może istnieje jakiś "lepszy" język do wykorzystania w tym celu? Czy później mając taka grę via www da się do niej napisać apke na androida i w jakim języku najlepiej to robić? Prosiłbym Was o pomoc w dobraniu optymalnych narzędzi. Udzielając swoich odpowiedzi proszę napiszcie dlaczego akurat ten język i jeżeli macie jakieś kursy online do polecenia to tez chętnie przyjmę linki do nich (najfajniej byłoby gdyby były za free). Z góry dziękuje za pomoc. PS. Gdyby ktoś chciał pomoc w samym tworzeniu silnika to tez byłoby super. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 146 Pomógł: 19 Dołączył: 1.03.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja to robiłem w ten sposób.
Gra Via WWW php + MySQL czyli taki standard. Dodatkowo napisałem coś w rodzaju serwera Rest API do komunikowania się. Aplikację na androidzie pisałem w Android Studio (Java i nic innego (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) ). Co więcej, komunikowanie się poprzez wysyłanie zapytań POST, GET do naszego serwera jest bardzo ładnie obsługiwane również w C# i tam właśnie napisałem również klienta do komunikowania się. Tutaj masz kody źródłowe (podstawy bo podstawy ale zawsze możesz użyć jako tutorial (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) https://github.com/leonpro778) Najlepiej tak, żeby miało to wszystko "ręce i nogi" powinieneś napisać to w ten sposób: 1. Klient do gry Via WWW. 2. Klient do gry Via Android. 3. Serwer gry (tutaj będą wszystkie oblicznenia wykonywane) Nie opłaca się robić CAŁEJ gry na stronie (chyba, że chcesz pozostać tylko przy kliencie via WWW) a następnie tworzyć TO SAMO pod Androida (chodzi o mechanikę) bo jest to po pierwsze bez sensu (jak będziesz chciał wprowadzić modyfikację to musisz przerabiać oba kody źródłowe) a po drugie wyszukiwanie błędów spowodowałoby, że pociąłbyś się klawiaturą (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 Pomógł: 0 Dołączył: 13.07.2017 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Najlepiej tak, żeby miało to wszystko "ręce i nogi" powinieneś napisać to w ten sposób: 1. Klient do gry Via WWW. 2. Klient do gry Via Android. 3. Serwer gry (tutaj będą wszystkie oblicznenia wykonywane) Nie opłaca się robić CAŁEJ gry na stronie (chyba, że chcesz pozostać tylko przy kliencie via WWW) a następnie tworzyć TO SAMO pod Androida (chodzi o mechanikę) bo jest to po pierwsze bez sensu (jak będziesz chciał wprowadzić modyfikację to musisz przerabiać oba kody źródłowe) a po drugie wyszukiwanie błędów spowodowałoby, że pociąłbyś się klawiaturą (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) Na pewno sprawdzę Twoje skrypty ale mam pytanie w takim razie w czym robić klienta www i android? Wrzucam też fotki z podobnej gry cia www ale bez klienta mobi. (IMG:https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c38b999572c2.png) (IMG:https://naforum.zapodaj.net/thumbs/65783fa102d5.png) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 146 Pomógł: 19 Dołączył: 1.03.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To co pokazałeś (chodzi o screeny) to tylko i wyłącznie strona www otwarta na telefonie. Aby zrobić APLIKACJĘ mobilną musisz napisać aplikację pod androida. Ja używam do tego Android Studio (darmowe narzędzie, bardzo fajne na początek). Grę www tworzysz w php + MySQL (plus dodatkowo frameworki takie jakie Ci się podobają). Swojego czasu zrobiłem ja swoją grę www (nindelreht.pl) i obecnie przerabiam ją właśnie pod takim kątem aby aplikacja na telefon również była obsługiwana. W zasadzie piszę wszystko od nowa (na szczęście cała mechanika gry jest załatwiona a wierz mi, to jest najtrudniejsze, no, jest jeszcze balansowanie gry ale to inna rozmowa).
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 Pomógł: 0 Dołączył: 13.07.2017 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To co pokazałeś (chodzi o screeny) to tylko i wyłącznie strona www otwarta na telefonie. Aby zrobić APLIKACJĘ mobilną musisz napisać aplikację pod androida. Ja używam do tego Android Studio (darmowe narzędzie, bardzo fajne na początek). Grę www tworzysz w php + MySQL (plus dodatkowo frameworki takie jakie Ci się podobają). Swojego czasu zrobiłem ja swoją grę www (nindelreht.pl) i obecnie przerabiam ją właśnie pod takim kątem aby aplikacja na telefon również była obsługiwana. W zasadzie piszę wszystko od nowa (na szczęście cała mechanika gry jest załatwiona a wierz mi, to jest najtrudniejsze, no, jest jeszcze balansowanie gry ale to inna rozmowa). Tak to tylko www. Chodziło mi o pokazanie jak ta gra wyglada przez przeglądarkę. Ze nie mamy tu grafiki jak w typowym cRPG. A link do Twojej gry nie działa. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 146 Pomógł: 19 Dołączył: 1.03.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Grafika to chyba najmniej ważna rzecz dla programisty. Jak zaczniesz projektować to zacznij od mechaniki na prostych modelach graficznych. Później sobie zmienisz.
Co do linku to ten działa: ninderleht.pl Wcześniej wdarła się literówka (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 Pomógł: 0 Dołączył: 13.07.2017 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Okej mam już wszystko postawione tak jak chciałem.
Pojawił się niestety problem. Chciałbym mocno okroić to co jest w tej chwili dostępne i dla graczy zostawić dostęp tylko do poczty, karczmy i sesji. W jakich plikach powinienem usuwać kod aby pozbyć się reszty modułów? Czy ktoś ogarnięty chciałby mi pomoc? Wiem ze dla Was pewnie zajęłoby to jakieś 15 minut (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 342 Pomógł: 23 Dołączył: 20.01.2011 Skąd: Chełm Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
leonpro, skoro to ma być gra przeglądarkowa i na androida to nie lepiej gdyby na androida pisał w html5/js. Nie musiałby pod tym względem wiele zmieniać, kopiuj-wklej z pewnymi zmianami pod mobilke.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 23.08.2025 - 18:08 |