![]() ![]() |
Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Cześć,
Mam coś takiego
Jak zrobić żeby wartość hasła była równa "wylosowane_haslo"? W tej chwili otrzymuję błąd "wylosowane_haslo is not defined"... Wiem że to podstawy ale dopiero próbuję to ogarniać, a nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie. Dziękuje i pozdrawiam |
|
|
|
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 36 557 Pomógł: 6315 Dołączył: 27.12.2004 |
Wypadaloby wpier wypelnic tablice motto danymi....
-------------------- "Myśl, myśl, myśl..." - Kubuś Puchatek || "Manual, manual, manual..." - Kubuś Programista "Szukaj, szukaj, szukaj..." - Kubuś Odkrywca || "Debuguj, debuguj, debuguj..." - Kubuś Developer |
|
|
|
Post
#3
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Wszystko jest
var motto = new Array(3); motto[0] = "Motto Ala ma kota"; motto[1] = "Motto Gość w domu dziecko w drodze"; motto[2] = "Motto Być albo nie być oto jest pytanie"; |
|
|
|
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 36 557 Pomógł: 6315 Dołączył: 27.12.2004 |
Kod function losowanie() { var wylosowana_liczba = Math.round(Math.random() * 3); alert(wylosowana_liczba); wylosowane_haslo = motto[wylosowana_liczba]; alert(wylosowane_haslo); } To pokaz jeszcze raz dokladnie co zwraca zmodyfikowany przeze mnie kod -------------------- "Myśl, myśl, myśl..." - Kubuś Puchatek || "Manual, manual, manual..." - Kubuś Programista "Szukaj, szukaj, szukaj..." - Kubuś Odkrywca || "Debuguj, debuguj, debuguj..." - Kubuś Developer |
|
|
|
Post
#5
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Ułatwię.
|
|
|
|
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 36 557 Pomógł: 6315 Dołączył: 27.12.2004 |
Nie ulatwiles. Nadal nie wiem co wyswietlaja alerty o ktore prosilem. Czy ja szpreching chinese?
-------------------- "Myśl, myśl, myśl..." - Kubuś Puchatek || "Manual, manual, manual..." - Kubuś Programista "Szukaj, szukaj, szukaj..." - Kubuś Odkrywca || "Debuguj, debuguj, debuguj..." - Kubuś Developer |
|
|
|
Post
#7
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Alerty wyświetlają odpowiednio
nr. wylosowany przez funkcję random oraz motto przypisane do indexu z tablicy które jest wybierane według funkcji random W funkcji wszystko działa, nie wiem natomiast jak wydobyć haslo/motto poza funkcję i tam podmienić zmienną na motto wylosowane w funkcji. |
|
|
|
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 36 557 Pomógł: 6315 Dołączył: 27.12.2004 |
Kod var motto = new Array(3);
motto[0] = "Motto Ala ma kota"; motto[1] = "Motto Gość w domu dziecko w drodze"; motto[2] = "Motto Być albo nie być oto jest pytanie"; function losowanie() { var wylosowana_liczba = Math.round(Math.random() * 3); return motto[wylosowana_liczba]; } var haslo = losowanie(); -------------------- "Myśl, myśl, myśl..." - Kubuś Puchatek || "Manual, manual, manual..." - Kubuś Programista "Szukaj, szukaj, szukaj..." - Kubuś Odkrywca || "Debuguj, debuguj, debuguj..." - Kubuś Developer |
|
|
|
Post
#9
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 37 Pomógł: 9 Dołączył: 14.09.2016 Skąd: Śląskie Ostrzeżenie: (0%)
|
Kod var motto = new Array(3); motto[0] = "Motto Ala ma kota"; motto[1] = "Motto Gość w domu dziecko w drodze"; motto[2] = "Motto Być albo nie być oto jest pytanie"; function losowanie() { var wylosowana_liczba = Math.round(Math.random() * 3); return motto[wylosowana_liczba]; } var haslo = losowanie(); Wydaję mi się, że tablice są indeksowane od 0, a w twoim losowaniu może paść liczba 3 (out of index), Zastąp Math.round na Math.floor :-) |
|
|
|
Post
#10
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Ale jak podpiąć do tego div'a z onclick?
Chodzi o to żeby po kliknięciu w diva losowało się motto. Ten post edytował soliniak 28.10.2016, 11:38:50 |
|
|
|
Post
#11
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 36 557 Pomógł: 6315 Dołączył: 27.12.2004 |
rety....
<div id="losowanie" onclick="haslo = losowanie();">LOSUJ</div> -------------------- "Myśl, myśl, myśl..." - Kubuś Puchatek || "Manual, manual, manual..." - Kubuś Programista "Szukaj, szukaj, szukaj..." - Kubuś Odkrywca || "Debuguj, debuguj, debuguj..." - Kubuś Developer |
|
|
|
Post
#12
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Dziwna sprawa....
Wytłumaczę od początku. Robiłem z tutorialem grę w wisielca. Całość poszła dość sprawnie. Miałem hasło do odgadnięcia wpisane na sztywno. Hasło było zakreskowane. Po kliknięciu odpowiedniej litery alfabetu jeśli literka znajdowała się w haśle to się odkrywała. Pięknie. Teraz chcąc ulepszyć projekt chcę dodać wybór kategorii + automatyczne losowanie hasła z danej kategorii. Myślałem że wystarczy podmienić var haslo = "Ala ma kota"; na var haslo = wylosowane_haslo_z_funkcji; Tylko że nie chce mi to działać :/ Po kliknięciu w div'a LOSUJ, hasło się niby losuje, ale nie wyświetla się na ekranie, jak chcę żeby się wyświetliło na ekranie to nie jest zakreskowane i dodatkowo po kliknięciu w prawidłowe literki jest błędna reakcja (tj. kliknięcie w złą literkę) Załączam cały kod. Może ktoś pomoże. index.htm
wisielec.js
Dziękuję i pozdrawiam |
|
|
|
Post
#13
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 268 Pomógł: 254 Dołączył: 11.06.2009 Skąd: Świętochłowice Ostrzeżenie: (0%)
|
Cytat Robiłem z tutorialem grę w wisielca. A ja wciąż nie rozumiem popularności tych tutorialów, serio. Kod, który w nich powstaje, leży mile od dzisiejszego kodu JS. Skoro zmienna haslo jest globalna, to nie twórz niepotrzebnie zmiennej wylosowane_haslo tylko od razu przypisuj wszystko do haslo. W ten sposób powinieneś sobie znacząco ułatwić pracę. Inna rzecz, że skoro hasło losujesz w funkcji, to także generowanie zakreskowanej wersji powinieneś zamknąć w funkcje. -------------------- ★Mój blog || Okiem krytyka★
|
|
|
|
Post
#14
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Możesz podać jakiś przykład? Nie jestem w stanie znaleźć ani zobrazować sobie jak to powinno wyglądać. :/
Ten post edytował soliniak 28.10.2016, 15:43:12 |
|
|
|
Post
#15
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 268 Pomógł: 254 Dołączył: 11.06.2009 Skąd: Świętochłowice Ostrzeżenie: (0%)
|
Kod for (i = 0; i<dlugosc; i++) { if (haslo.charAt(i) == " ") haslo1 = haslo1 +" "; else haslo1 = haslo1 + "-"; } Ten fragment kodu powinien się wykonywać dopiero, gdy wylosujesz haslo, nie od razu. -------------------- ★Mój blog || Okiem krytyka★
|
|
|
|
Post
#16
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Zacząłem jeszcze raz i potrzebuję żeby mi ktoś to wytłumaczył...
Czemu nie wywołuje mi się ta funkcja po kliknięciu buttona? Po odświeżeniu strony motto elegancko się losuje, ale już po kliknięciu buttona nie dzieje się nic, a żadne błędy nie są zwracane... Kod <button onclick="losujmi()">LOSUJ</button> Kod var motto = new Array(3);
motto[0] = "Motto Ala ma kota"; motto[1] = "Motto Gość w domu dziecko w drodze"; motto[2] = "Motto Być albo nie być oto jest pytanie"; function losujmi() { var losuj = Math.floor((Math.random() * 3)); return haslo = motto[losuj].toUpperCase(); } var haslo = losujmi(); |
|
|
|
Post
#17
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 268 Pomógł: 254 Dołączył: 11.06.2009 Skąd: Świętochłowice Ostrzeżenie: (0%)
|
Bo po kliknięciu w przycisk wylosowane hasło nie jest przypisywane do zmiennej haslo.
-------------------- ★Mój blog || Okiem krytyka★
|
|
|
|
Post
#18
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Dokładnie :/
Co/jak zrobić żeby się przypisywało? |
|
|
|
Post
#19
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 268 Pomógł: 254 Dołączył: 11.06.2009 Skąd: Świętochłowice Ostrzeżenie: (0%)
|
Najlepiej zrobić to w sposób cywilizowany: https://jsfiddle.net/Comandeer/s5rahn5g/
-------------------- ★Mój blog || Okiem krytyka★
|
|
|
|
Post
#20
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 66 Pomógł: 0 Dołączył: 8.08.2009 Ostrzeżenie: (0%)
|
Dzięki za pomoc
Ten post edytował soliniak 9.11.2016, 08:25:22 |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 20.08.2025 - 02:39 |