![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 23 Pomógł: 0 Dołączył: 14.12.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Mam problem, ponieważ napisałem prostę grę 2d (html5 i javascript) przy pomocy tutoriali w internecie ale jest jeden mały problem. Gra nie chodzi tak jak należy. Ma ona przypominać starę już grę Icy Tower. Gdy użytkownik skacze (spacja) staje na stopniach. Ale nie wiem dlaczego czasami postać staje w środku stopnia a nie na górze jak na screenie http://s24.postimg.org/z5d9ibcrp/Bez_tytu_u.jpg Sam algoryt wykrywania kolizji jest 'prawdopodobnie' dobry. Nie wiecie w czym może być problem? link do gry: http://jump.ugu.pl/ w źródle jest plik game.js a w nim cały algorytm gry. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 806 Pomógł: 1828 Dołączył: 11.03.2014 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Prawdopodobnie badasz kolizję po przesunięciu obiektu/postaci. Przy dużej szybkości (stepY) najzwyczajniej postać nachodzi na schodek, a Ty w tym momencie porównując współrzędne wykrywasz kolizję i zatrzymujesz obiekt.
Powinieneś przed każdym ruchem, sprawdzić czy Y+stepY przekracza krawędź schodka. Jeśli tak, to obliczyć maksymalny stepY, który nie przekroczy krawędzi schodka. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 18.09.2025 - 02:16 |