Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [PHP] Serwer gry lokalnej
--fenix--
post
Post #1





Goście







Potrzebuję w ramach ćwiczenia napisać grę multiplayer która by działała w sieci lokalnej. Myślałem by napisać serwer w php i wyglądałoby to tak, że uruchamiam na karcie w przeglądarce plik .php w którym jest napisany serwer, on sobie działa w pętli. A oprócz tego włączam drugą kartę z klientem (HTML+jQuery+AJAX) i się łącze z serwerem po IP oraz na innym kompie w sieci lokalnej się łącze po IP i można grać. Pytanie moje jak napisać serwer PHP by był on w pętli by cały czas jakoś nasłuchiwał. Musi to być serwer PHP, nie mogę użyć żadnych socketów.
Go to the top of the page
+Quote Post
adeptofvoltron
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 51
Pomógł: 2
Dołączył: 4.09.2013

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Większość serwerów WWW, przerywa nieskończone pętle php'a
czyli nie zrobisz napisanego w PHPie serwera, który działa w nieskończoność.

jeśli się mylę ktoś mnie poprawi.

Edyta: zrób sobie cwiczenie napisz kod:
  1. while(true){ echo x;}


nie bedziesz miał nieskonczenie wiele x-ów

Ten post edytował adeptofvoltron 9.02.2014, 12:25:25
Go to the top of the page
+Quote Post
-Gość-
post
Post #3





Goście







A czy to nie jest określone limitem czasu wykonywania skryptu? Chyba jest takie coś w apache. To ma być prosta gra do szkoły i na potrzeby można wyłączyć ten czas albo dać go większym.
Go to the top of the page
+Quote Post
!*!
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Zapoznaj się z http://www.php.net/manual/en/book.sockets.php a pełno przykładów znajdziesz pod "html5 php chat websockets".
Go to the top of the page
+Quote Post
adeptofvoltron
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 51
Pomógł: 2
Dołączył: 4.09.2013

Ostrzeżenie: (0%)
-----


ok to musisz zwrócić uwagę na jedno:
Serwer nie wyśle do przeglądarki strony, jeśli skrypt się nie wykona.
a więc przeglądarka Ci rzuci jakimś błędem-pewnie timeout---skrypt bedzie zasuwał na serwerze i jedyną metodą go wyłączenia będzie zabicie procesu na serwerze(ew. wyłączenie serwera). Zamknięcie przeglądarki Ci nie zatrzyma serwera gry.
Go to the top of the page
+Quote Post
--Fenix--
post
Post #6





Goście







Jasne że HTML nie będzie zwracany. Oprócz serwera będzie klient który się będzie komunikował za pomocą js||jquery+ajax. Serwer by miał samą logikę tylko. Ale nie wiem czy jest sens robić takie coś.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 14.09.2025 - 22:23