Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> co powinien zawierać crm?
jarmiar
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 616
Pomógł: 12
Dołączył: 16.07.2006
Skąd: : getCity ( );

Ostrzeżenie: (0%)
-----


jak w temacie, wypowiadajcie się jakie funkcje powinny się znaleźć oraz czego wam brakuje w już istniejących
Go to the top of the page
+Quote Post
markonix
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 707
Pomógł: 290
Dołączył: 16.12.2008
Skąd: Śląsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


CRM powinien być modułowy tak aby go dostosować do potrzeb firmy i tyle.
Co firma to inne wymagania.
Go to the top of the page
+Quote Post
!*!
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
co powinien zawierać crm?

Powinien zawierać opis, czym jest CRM. To bardzo ważne i kluczowe. Miałem klienta który twierdził że chce CRM na swojej witrynie, jak się okazało chodziło mu o widget czatu gg.
Go to the top of the page
+Quote Post
Adi32
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 348
Pomógł: 26
Dołączył: 8.10.2008
Skąd: Lublin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


CRM to już nie tylko 'Customer Relationship Management' a jego definicji wciąż przybywa.
Jak napisano wyżej powinien być modułowy i zazwyczaj (w sumie z innym przypadkiem się nie spotkałem) CRM słóży do zarządzania klientami, zamówieniami, pracownikami, towarami, kalendarzem.
CRM sam tworzy relacje pomiędzy modułami (np. klient_zamówienie) itd.
CRM sam buduje wszystkie widoki i wyszukiwarki itd.

Przynajmniej te CRMY na których pracowałem (polecam SugarCRM) i ten który sam stworzyłem.

edit. pytałeś o funkcje jakie powinny być w CRM'ach. Ja pracowałem na SugarCRM i nie weim czy w ten zmodyfikowany MVC dałoby się jeszcze cokolwiek wepchnąć.
On pochłania nawet Zenda. Spory minus, że te komercyjne są dość trudne w nauce.

Ten post edytował Adi32 23.08.2013, 07:48:49
Go to the top of the page
+Quote Post
emp
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 195
Pomógł: 14
Dołączył: 12.01.2006
Skąd: Gotham City

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Crm to strategia firmy która jest zorientowana na klienta i zwiększnie jego pozytywnych doświadczeń. Aplikacja crm może wspierać wąski lub szeroki zakres procesow w tej dziedzinie.
Do najważniejszych ( nie bede sie rozdrabniał ) należy wspomaganie procesu sprzedaży, przeprowadzania kampani marketingowych, segmentowanie klientów i tworzenie ich profili, określanie wartości klienta, prognozowanie przyszłej sprzedaży itp itd.
Crm dzieli się na ogół na operacyjny ( styk z klientem ) i analityczny ( wykorzystywanie zbiorów danych o klientach do analizy wyników firmy i udoskanalania procesów, podejmowania decyzji )

Crm relacje z klientami - Jill Dyche Książka z 2000 roku ale i tak bardzo aktualna. Każdy kto ma cokolwiek wspólnego z Crm powinien przeczytać tą książke.

Ten post edytował emp 23.08.2013, 15:06:48
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 23.12.2025 - 22:45