Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

Reply to this topicStart new topic
> Wyszukiwanie po imieniu i nazwisku, Wybór możliwych rozwiązań
markonix

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

Myślę, że to dość powtarzający się problem i pewnie ma ktoś już jakieś doświadczenie.

Chodzi o wyszukiwarkę. Pomińmy może rozwiązania wymagające instalacji oprogramowania na serwerze czyli co MySQL daje w standardzie.

Prosto z mostu - co najlepiej użyć? Mamy dwie kolumny imię i nazwisko.

- CONCAT + LIKE %%
- AGAINST
- AGAINST BOOLEAN
- LEVENSTEIN

?

Pierwsze ok, w miarę działa ale nie posortuje wg trafności.
Z resztą nie mam doświadczenia dlatego pisze ten temat.
Czy w AGAINST (BOOLEAN) można dać większy priorytet dla danej kolumny np. nazwiska?
Np. Jeżeli ktoś się nazywa Jan Adam to chciałbym aby po wpisaniu "Adam" wyszukiwał najpierw osoby o nazwisku Adam, potem dopiero poszukał Adamów. Ogólnie nazwisko powinno mieć większy priorytet.

Potem fajnie by było dodawać dodatkowe punkty za dodatkowe wartości np. jeżeli wyszukana osoba jest z tej samej miejscowości. Czy tu da radę to zrobić na poziomie zapytania czy już wyniki uzupełniać w PHP?

Ten post edytował markonix 5.12.2012, 17:42:53
Go to the top of the page
+Quote Post
alegorn

-----

LEVENSTEIN jest do sprawdzenia odleglosci ciagow znakow, czyli jak nie znajdziesz takiego jak szukasz - to mozesz podpowiedziec/zalozyc ze chodzi prawdopodobnie o :..

jesli po dwu kolumnach i tylko wyszukiwarka - to nie bawilbym sie w AGAINST, tylko w zwykly index.
nie bardzo wiem jaki masz pomysl na to, tzn czego konkretnie szukasz, prawdopodobnie dopytujesz sie o jakis 'suggest'. to nie dokonca to samo co wyszukiwarka.

jesli chcesz podpowiadac mozliwe wyniki, to najlepiej bedzie jak zalozysz index i szukal po like 'ciag%', i tutaj opcjonalnie LEVENSTEIN, jesli nei znajdziesz niczego.