Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Build (skill) kalkulator - zapisywanie wartości w linku
gcdreak
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 365
Pomógł: 8
Dołączył: 16.12.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam
Na stronie http://www.teraguru.ru/glyphcalc.html#ar60...000000000000000
możecie zobaczyć kalkulator skilli.

Na jakiej zasadzie poszczególne wartości są zapisywane w linku?
Znacie jakieś lepsze sposoby, by zrealizować takie zadanie?
Go to the top of the page
+Quote Post
wszerad
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 106
Pomógł: 18
Dołączył: 11.12.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Poprzez document.location.hash jest to najlepszy sposób bo potem można taki link wstawić na forum i każdy będzie mógł odtworzyć, każda inna manipulacja linkiem powoduje przeładowanie strony.
Go to the top of the page
+Quote Post
gcdreak
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 365
Pomógł: 8
Dołączył: 16.12.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie do końca o to mi chodzi.
Chodzi mi o to jak te poszczególne punkty są dodawane, a nie jak są zapisywane w linku.
Na pewno nie jest tak, żę każdy skill ma swoją pozycję wśród tych liczb tylko jakoś inaczej.
I właśnie liczę, że powiecie mi jak (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
pczeglik
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 10
Pomógł: 1
Dołączył: 14.05.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Na pierwszy rzut oka wydaje mi się, że jest to oparte o system zapisu binarnego: 0 -false, 1 - true.

Biorąc pod uwagę poniższe fragmenty linku:

glyphcalc.html#sr60:000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
0000000000000000 (brak zaznaczonych skili)
glyphcalc.html#sr60:100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
0000000000000000 (zaznaczony skill pierwszy)
glyphcalc.html#sr60:100010000000000000000000000000000000000000000000000000000000
0000000000000000 (zaznaczony skill piąty)

Możemy domyślać się, że po '#sr60:' występuje ilość cyfr (początkowo zer) równa ilości skili dla danej klasy (w tym przypadku sorcerer).
Każdy skill ma określoną pozycję w tym łańcuchu. Gdy jest zaznaczony skill to na odpowiedniej pozycji jest ustawiana wartość 1 (true), a po
odznaczeniu skila wartość jest ponownie zamieniana na 0 (false).

Zwróć uwagę na to że jak klikniesz w pierwszego skila, to w urlu zmienia Ci się pierwsze 0 na 1. Zaznaczając 5 skila zmienia Ci się 0 w 1 na piątej pozycji, etc. :-)

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
+Quote Post
gcdreak
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 365
Pomógł: 8
Dołączył: 16.12.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Niestety tak nie, jest. Żeby się o tym przekonać wystarczy iść "od tyłu" czyli od ostatnich elementów - kiedy zaznaczymy 3 lub 4 ostatnie to widać, że jest to trochę inaczej
Go to the top of the page
+Quote Post
pczeglik
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 10
Pomógł: 1
Dołączył: 14.05.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie wiem co tam jest Twoim zdaniem nie tak. Istnieje tam pewna zależność (powiązanie) między niektórymi skilami, polegająca na tym, że nie mogą być np jednocześnie wybrane wszystkie skile z jednej kategorii. Nic innego tam nie widzę.

Przykład:

glyphcalc.html#sr60:000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
0000000000000111 (zaznaczone 3 ostatnie rangi)
glyphcalc.html#sr60:000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
0000000010111011 (zaznaczone od końca (pierwsza, druga, czwartą (powiązana jest z trzecia dlatego nie mogą być zaznaczone na raz), piąta, szósta, ósma (powiązana z siódmą).

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 11.10.2025 - 04:46