![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 72 Pomógł: 1 Dołączył: 21.07.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam Was mam taki problem i za bardzo nie wiem jak sobie z nim poradzić, ponieważ problem wydaj mi się dość dziwny to opiszę od początku całą historię.
Słowem wstępu, mam w klinice sieć. Połączenie jest takie chello modem (jak dobrze pamiętam) -> router linksys WRT54GL -> 3 komputery. Idea działania sieci jest taka: - router udostępnia połączenie lokalne dla 3 sieci, - przy okazji jest internet dla tych 3 komputerów Na pierwszym komputerze którym można na upartego nazwać serwerem, jest program do obsługi pacjentów. Zawiera on prostą bazę plikową, która to jest udostępniana w sieci. Komputery klienty, mają ten sam program tyle, że ścieżki do danych są ustawione / zmapowane na dysk sieciowy. Który to jest katalogiem z danymi na serwerze. Jakoś 2 tygodnie temu zaczęły się problemy internet działał losowo na każdym komputerze, wyjęcie i wsadzenie skrętki w gniazdo serwera natychmiast zawieszało komputer. Ponieważ czyszczenie komputera (serwera) różnymi antywirusami nie pomogło, dokupiłem kartę sieciową za parę groszy. Starą kartę na płycie głównej całkowicie wyłączyłem w biosie a nową na pci-e podłączyłem do sieci. Nagle wszystko ruszyło, sieć zaczęła działać tyle tylko, że do następnego dnia. Potem ta sama bajka. Serwer ten i tak miał być zmieniany tak więc zakupiłem nowy. W nowym zainstalowałem system, program dla pacjentów, sp2, sp3 Firefox i flash plugin, i tak naprawdę wszystko co instalowałem. Tutaj powyżej ta sama bajka, komputery klienty skonfigurowałem bo działały z nowym serwerem. Wszystko śmigało calutki dzień. Następnego dnia ta sama bajka, komputery nie mają internetu, nie widzą się w sieci lokalnej, nie można zalogować się też do panelu admina routera. Jest to na prawdę dla mnie dziwna sprawa i nie wiem co może być jej powodem. Kilka rzeczy, które zrobiłem i które nie pomagają - wymieniałem router - odłączyłem modem - odłączałem poszczególne komputery ale miał to gdzieś (router) - wystawiłem router na świeże powietrze (jest w takiej jak by kanciapie i jest tam ciepło dosyć) Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie. W załącznikach są zrzuty błędów z starego serwera. Z nowego jeszcze nie mam. (IMG:http://obrazki.elektroda.pl/6581430900_1319041473_thumb.jpg) (IMG:http://obrazki.elektroda.pl/4211496900_1319041474_thumb.jpg) (IMG:http://obrazki.elektroda.pl/6545036600_1319041474_thumb.jpg) (IMG:http://obrazki.elektroda.pl/3075631200_1319041474_thumb.jpg) (IMG:http://obrazki.elektroda.pl/8106979700_1319041475_thumb.jpg) (IMG:http://obrazki.elektroda.pl/1339674000_1319041475_thumb.jpg) Wszędzie jest windows XP prof legalny aktualizowany jak zresztą wszystko tam. Pozdrawiam serdecznie |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Skoro adresy się "gubią", to coś szwankuje na bramie moim zdaniem DHCP. Wątpię żeby problem sprawiał sam modem lub połaczenie na linii modem-router. Możliwe, że są problemy z długością czasu na "dzierżawę". Zastanawia mnie jednak komunikat, który czepia się do VB (a konkretniej mfc80.dll), ale gdy patrzę na inne to mam wrażenie, że wszystkie komunikaty wynikają z nagłego "znikania" aplikacji serwerowej w sieci i reszta nagle głupieje. Dlatego moim zdaniem winowajcą jest złe mapowanie lub utrata połączenia przez kompy z owym mapowanym dyskiem. Spróbuj ustawic wszystkm komputerom stałe IP (oraz ustaw je w routerze) i wyłącz DHCP dla testów wtedy oraz sprawdź wtedy stabilność całości.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 72 Pomógł: 1 Dołączył: 21.07.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dzięki za info, jutro będę w klinice to sprawdzę. Martwi mnie tylko, że ta sama szopka działa się z routerem tplinka wsadzonego testowo. Czy przepiecia w sieci mogą robić takie awarie?. Nie wiem czy są ale się wole dopytać. Najwyżej kupie jakiegoś UPS
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Chwilowe braki zasilania mogą zadziałać w podobny sposób ponieważ na chwilkę, ale jednak urządzenia tracą połączenie między sobą, a router w chwili odpytania nie działa i tym samym DHCP także nie. Urządzenia więc się gubią i nie wiedzą co gdzie jest. A jak mają trafić na zmapowany dysk, skoro adres im pokazywany nie wiadomo gdzie jest w sieci? A od momentu gdy jest zasilanie a serwer znów stoi mija jakiś czas. Jeśli jest on dłuższy niż maksymalny przewidywany na odpowiedź to jest kicha. Tak więc najważniejsze by pod UPS było podłączone urządzenie gdzie jest urządzenie z DHCP (zapewne router) i komp ze zmapowanym dyskiem (dostęp do bazy plikowej). Modem nie musi być pod UPS podpięty bo robi tylko za wyjście w Internet i nawet jeśli padnie, to sieć lokalna oparta o router nadal będzie działać, choć można na chwilkę zapomnieć o dostępie do netu (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 590 Pomógł: 107 Dołączył: 25.10.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie wiem, czy problem jest jeszcze aktualny. Jeśli tak, to moja diagnoza jest taka: komputer, na którym robiłeś zrzuty ekranu, ma problem z dostaniem się do serwera DHCP. Czyli musisz sprawdzić wszystko, co dotyczy tych dwóch maszyn i połączenia pomiędzy nimi. Od czego ja bym zaczął? Przede wszystkim od zdiagnozowania dhcp (na jak długi czas serwer dhcp przydziela adres? Może warto wydłużyć?) Osobna kwestia to zrezygnowanie z DHCP (jak sugerował thek). Jednak z doświadczenia wiem, że windowsy po wypięciu wtyczki z ethernetem z gniazda zupełnie zapominają o adresie i po wpięciu ponownie szukają serwera dhcp. Problem zapewne jest gdzieś indziej - i tu dochodzimy do wspólnego miejsca, łączącego wszystkie kompy: zapewne problem będzie w WRT. Możliwe, że któreś gniazdo we wbudowanym switchu zostało uszkodzone (na skutek starości, temperatury, whatever). Dla 3 kompów opcja jest prosta: wykorzystać jedno gniazdo tego WRT, dopiąć do niego (nawet tymczasowo, do diagnozowania) jakiegokolwiek switcha (5port lub 8 port u Ciebie powinno wystarczyć) i zobaczyć, czy problem nadal istnieje. Opcjonalnie, jeśli modem chello ma styk ethernet, to w ogóle zamienić WRT na "tymczasowego" switcha. Jeśli problem ustanie - to znak, że problem był w WRT. Ponadto jakiekolwiek problemy z niestabilnością samego internetu (przy stabilności sieci LAN) potwierdzą moje przypuszczenia - wtedy warto będzie szukać następcy WRT.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 253 Pomógł: 29 Dołączył: 18.08.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Może to banał ale chyba warto przetestować skrętki czy nie mają mechanicznego uszkodzenia.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 5.10.2025 - 10:20 |