![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 9 Pomógł: 0 Dołączył: 28.11.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam, mam pytanie chciałbym zrobić statystyki dla gry przez przeglądarkę. Statystyka byłaby pobierana z tableki players i moża by było sprawdzić graczy którzy mają najwięcej doświadczenia, najwięcej śmierci, najwięcej wykonanych misji, najwięcej ataków itp.
Teraz w tabeli sa na bierzaco aktualizowane dane graczy. Moje pytanie brzmi, czy nie będzie to uciążliwe za każdym razem gdy gracz sprawdzi kto jest najlepszy w grze skrypt będzie to wyciągał z ponad 10 tys róznych graczy. I tak za kazym odswiezeniem storny. Jest jakies inne rozwiązanie tego bardziej optymalne? |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 690 Pomógł: 92 Dołączył: 6.02.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A LIMIT 1 to co?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Zależy jak bardzo aktualne miały by to być dane. Jesli mogą być średnio, to najlepiej co jakiś czas sobie zrobić to zapytanie i wrzucać odpowiedź bazy do cache'u jakiegoś. Nie zamęczysz tak bazy.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 872 Pomógł: 94 Dołączył: 31.03.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
10 tys to nic. Jak dobrze zoptymalizujesz zapytanie nie powinno trwac dluzej, niz 0,01 sekundy. Jesli masz to zle zrobione to mozesz w cronie co minute tworzyc statystyki w innej tabeli/w pliku za kazdym razem od nowa i je wlasnie wyswietlac graczom.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 559 Pomógł: 93 Dołączył: 4.03.2008 Skąd: Olsztyn Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Najlepiej i tak będzie skorzystać z cache. Raz na np 6h wykonujesz crona który pobiera statystyki i zapisuje je do jakiegoś pliku w formie tabelki czy tablicy. Sposób do wyboru (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 3.10.2025 - 15:15 |