Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [PHP]Zmiana kodowania z ANSI na UTF-8 bez BOM, Proszę o pomoc
Becku
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3
Pomógł: 0
Dołączył: 7.07.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Zajmuję się teraz postawieniem serwera xNova na silniku xNova 1.1a i do sprawnego działania serwera potrzebuję zmienić kodowanie plików z ANSI na UTF-8 bez BOM i tutaj zaczynają się schody. Bawię się na dwóch programach: Notepad++ oraz DzSoft PHP Editor. Oba mają funkcję zmiany kodowania, z tym że NP++ ma możliwość konwersji. A więc otwieram moje pliki kodowane w ANSI w NP++, konwertuje na UTF-8 bez BOM, zapisuję wszystkie, zamykam, wchodzę przez NP++ ponownie na plik a tam ponownie wyświetla się że jest kodowany w ANSI pomimo zmiany na UTF-8 bez BOM. Co z tym zrobić? Czy coś robię źle?

Ponownie proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Dzieje się tak ponieważ UTF-8 bez BOM-u i ANSI mają dokładnie taką samą reprezentację dla znaków 0x00 - 0x7F. Dlatego też o ile w pliku występują jedynie znaki w tym przedziale nie ma technicznej możliwości rozróżnienia obu kodowań - bo plik będzie bit w bit taki sam.
Go to the top of the page
+Quote Post
Becku
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3
Pomógł: 0
Dołączył: 7.07.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


nie da się tego przekonwertować w jakiś sposób? bo po wprowadzeniu zmian w kodzie gry, zainstalowaniu silnika i zalogowaniu wyświetla się biały ekran. Gość z mmocenter który ma własną grę powiedział żeby część plików pozostawić w ANSI a część przekonwertować do UTF-8 bez BOM'u, wtedy nie będzie kłopotów z białym ekranem i "płotkami" na podstronach.

cytat dokładnej wypowiedzi:

Cytat
Pierwszą i zasadniczą sprawą kiedy jest białe tło w XNovie jest problem z kodowaniem plików często wynikające z modyfikacji plików.

Poniżej przedstawiam odpowiednie kodowanie dla folderów:
admin: UTF-8 bez BOM
db: ANSI
includes: ANSI
includes/functions: ANSI
language: UTF-8 bez BOM
templates: UTF-8 bez BOM
pliki w folderze głownym: UTF-8 bez BOM

Powyższe kodowanie usuwa białe tło, a także problem krzaczków na różnych podstronach. Przy zmianie kodowanie trzeba skorzystać z opcji: Konwertuj na ...

W razie problemów pisać.


Objawy się zgadzają: dopiero po modyfikacji silnika pojawia się po zalogowaniu cały biały ekran.

Pomoże ktoś, bo widocznie musi być jakaś rada na to, a tego gościa już miesiąc nie ma na forum.

Ok zapytam inaczej: Co zrobić, by UTF-8 bez BOM był kodowaniem przewodnim i jak można je ustawić zamiast ANSI?

Ten post edytował Becku 7.07.2011, 18:01:16
Go to the top of the page
+Quote Post
Deusx
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 126
Pomógł: 2
Dołączył: 27.08.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Próbowałeś
templates/opengame
zmienić na
templanets/OpenGame (wielkość liter ustawić, bo niektóre klienty FTP automatycznie zmieniają wszystkie na małe), to jeżeli chodzi o xnova).

Jeżeli chodzi o kodowanie, to jak kolega wyżej napisał, w NP++ ustawiasz kodowanie na utf bez bom-u to ponownie otwierając plik program może nie wiedzieć, czy jest ansi czy utf bo jest ta sama reprezentacja znaków, co nie oznacza, że jest ansi.

Ten post edytował Deusx 7.07.2011, 20:08:01
Go to the top of the page
+Quote Post
Becku
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 3
Pomógł: 0
Dołączył: 7.07.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


sam do tego doszedłem (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ) ale gdyby nie Crozin to bym się nie skapnął dlatego leci thanks (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) do zamknięcia
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 4.10.2025 - 16:38