![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 Pomógł: 0 Dołączył: 7.07.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zajmuję się teraz postawieniem serwera xNova na silniku xNova 1.1a i do sprawnego działania serwera potrzebuję zmienić kodowanie plików z ANSI na UTF-8 bez BOM i tutaj zaczynają się schody. Bawię się na dwóch programach: Notepad++ oraz DzSoft PHP Editor. Oba mają funkcję zmiany kodowania, z tym że NP++ ma możliwość konwersji. A więc otwieram moje pliki kodowane w ANSI w NP++, konwertuje na UTF-8 bez BOM, zapisuję wszystkie, zamykam, wchodzę przez NP++ ponownie na plik a tam ponownie wyświetla się że jest kodowany w ANSI pomimo zmiany na UTF-8 bez BOM. Co z tym zrobić? Czy coś robię źle?
Ponownie proszę o pomoc. Z góry dziękuję. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dzieje się tak ponieważ UTF-8 bez BOM-u i ANSI mają dokładnie taką samą reprezentację dla znaków 0x00 - 0x7F. Dlatego też o ile w pliku występują jedynie znaki w tym przedziale nie ma technicznej możliwości rozróżnienia obu kodowań - bo plik będzie bit w bit taki sam.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 Pomógł: 0 Dołączył: 7.07.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
nie da się tego przekonwertować w jakiś sposób? bo po wprowadzeniu zmian w kodzie gry, zainstalowaniu silnika i zalogowaniu wyświetla się biały ekran. Gość z mmocenter który ma własną grę powiedział żeby część plików pozostawić w ANSI a część przekonwertować do UTF-8 bez BOM'u, wtedy nie będzie kłopotów z białym ekranem i "płotkami" na podstronach.
cytat dokładnej wypowiedzi: Cytat Pierwszą i zasadniczą sprawą kiedy jest białe tło w XNovie jest problem z kodowaniem plików często wynikające z modyfikacji plików. Poniżej przedstawiam odpowiednie kodowanie dla folderów: admin: UTF-8 bez BOM db: ANSI includes: ANSI includes/functions: ANSI language: UTF-8 bez BOM templates: UTF-8 bez BOM pliki w folderze głownym: UTF-8 bez BOM Powyższe kodowanie usuwa białe tło, a także problem krzaczków na różnych podstronach. Przy zmianie kodowanie trzeba skorzystać z opcji: Konwertuj na ... W razie problemów pisać. Objawy się zgadzają: dopiero po modyfikacji silnika pojawia się po zalogowaniu cały biały ekran. Pomoże ktoś, bo widocznie musi być jakaś rada na to, a tego gościa już miesiąc nie ma na forum. Ok zapytam inaczej: Co zrobić, by UTF-8 bez BOM był kodowaniem przewodnim i jak można je ustawić zamiast ANSI? Ten post edytował Becku 7.07.2011, 18:01:16 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 126 Pomógł: 2 Dołączył: 27.08.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Próbowałeś
templates/opengame zmienić na templanets/OpenGame (wielkość liter ustawić, bo niektóre klienty FTP automatycznie zmieniają wszystkie na małe), to jeżeli chodzi o xnova). Jeżeli chodzi o kodowanie, to jak kolega wyżej napisał, w NP++ ustawiasz kodowanie na utf bez bom-u to ponownie otwierając plik program może nie wiedzieć, czy jest ansi czy utf bo jest ta sama reprezentacja znaków, co nie oznacza, że jest ansi. Ten post edytował Deusx 7.07.2011, 20:08:01 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 3 Pomógł: 0 Dołączył: 7.07.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
sam do tego doszedłem (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) ) ale gdyby nie Crozin to bym się nie skapnął dlatego leci thanks (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) do zamknięcia
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 4.10.2025 - 16:38 |