Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Bezpieczny zapis danych JS do bazy na serwerze
ciembor
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 42
Pomógł: 3
Dołączył: 10.02.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Sprawa wygląda tak. Chciałbym sobie zrobić grę w javascripcie, z wykorzystaniem <canvas>. Rzecz w tym, że gra ma robić ranking wyników na podstawie (między innymi) zdobytych punktów. I tutaj trudne pytanie, nad którym już dość długo się głowię. Jak to zrobić, żeby użytkownik nie mógł oszukiwać i wysyłać fałszywych wyników? Mam wrażenie, że jest to wręcz niewykonalne (już szczególnie kiedy dostępne są narzędzia takie jak Firebug (IMG:style_emoticons/default/dry.gif) ). Jednak na pewno można jakoś zminimalizować szansę oszustwa do granicy opłacalności. Interesuje mnie każdy pomysł, sam do niczego nie mogę dojść, a taka burza mózgów dobrze robi. Liczę na was;).

Ten post edytował ciembor 6.11.2010, 01:18:54
Go to the top of the page
+Quote Post
sebekzosw
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 437
Pomógł: 42
Dołączył: 16.04.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


jako taki nie ma rozwiązania na takie coś - nic skutecznego... możesz sprawdzać referer, potem czy został skrypt wykonany przez ajax... i nic mi do głowy nie przychodzi...
Go to the top of the page
+Quote Post
ciembor
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 42
Pomógł: 3
Dołączył: 10.02.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


A jak porazdził sobie z tym Adobe we Flashu? Poza tym, że flash daje binarkę(IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) .
Go to the top of the page
+Quote Post
flashdev
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 812
Pomógł: 117
Dołączył: 2.12.2008

Ostrzeżenie: (10%)
X----


Cytat(ciembor @ 6.11.2010, 23:49:51 ) *
A jak porazdził sobie z tym Adobe we Flashu? Poza tym, że flash daje binarkę(IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) .


Przecież flash`a też łatwo zdekompilować.
Jeśli chcesz maksymalnie utrudnić życie potencjalnemu manipulatorowi to polecam obfuskacja kodu w czasie rzeczywistym (za każdym razem inny kod js generowany przez php) + szyfrowanie przesyłanych danych.
Go to the top of the page
+Quote Post
kamil4u
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 350
Pomógł: 512
Dołączył: 4.01.2009
Skąd: Wrocław / Świdnica

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wysyłać po jakimś czasie/jakieś ilości ruchów/po iluś punktach, zapytanie do PHP, które porówna wynik z poprzednim zapytaniem do serwera PHP, dzięki temu będziesz mógł się dowiedzieć, czy użytkownik dochodził do swojego wyniku w sposób naturalny - krok po kroku.

@down: Właśnie o tym napisałem (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Ten post edytował kamil4u 7.11.2010, 13:11:33
Go to the top of the page
+Quote Post
ciembor
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 42
Pomógł: 3
Dołączył: 10.02.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wpadł mi do głowy właśnie taki pomysł. Stworzyć sesję, przechowywać po stronie serwera czas jej powstania i w momencie przesłania wyników sprawdzić, czy w takim czasie gry możliwe jest zdobycie takiej liczby punktów. Chyba najlepiej by było połączyć wszystkie pomysły do kupy:).
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 23.08.2025 - 09:05