![]() ![]() |
Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 23 Pomógł: 0 Dołączył: 3.08.2008 Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam
Dziś mam bardzo oryginalne pytanie. Pisząc grę doszłem do momentu wyznaczenia doświadczenia potrzebnego na nowy poziom i totalnie nie mam pomysłu jakim równaniem go opisać :( W każdym bądź razie w skrypcie za każde zdarzenie jest średnio kilka punktów doświadczenia razy aktualny poziom. Tak wiec liczę na wasze sugestie w tej nie co innej sprawie. |
|
|
|
Post
#2
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa |
razy ? chyba powinno być odwrotnie sa łatwiejsze zadanie mniejszy lvl powinien dostać więcej exp bo było mu trudniej...
przy questach dawaj jakiś exp i potem działanie np. ileexp-lvl*5; zresztą sam pokombinuj , to twoja gra i wiesz najlepiej gdzie co i jak by nie przekoksić (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
|
Post
#3
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 23 Pomógł: 0 Dołączył: 3.08.2008 Ostrzeżenie: (0%)
|
zresztą sam pokombinuj , to twoja gra i wiesz najlepiej gdzie co i jak by nie przekoksić :) po paru dniach traci sie dystans :( i nie dosztrzega sie pewnych rzeczy generalnie masz racje, myślalem nad znacznym zwiększaniem progów a tym czasem można ograniczać ilość zdobywanego exp i wtedy te progi nie będą musiały być tak znaczne :) może mam tu jakiegoś matematyka który zna jakiś fajny wzór na progi :) |
|
|
|
Post
#4
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Coraz lepsze pytania widzę na forum (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Nie zawsze na początku ma się najwięcej expa (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Ale wątpię czy opiszesz to idealnym wzorem. Jakiś współczynnik, może kilka musisz obrać, zebrać najwięcej danych jakie mogłyby wpływać na ilośc przyznawanego expa i spóbować coś napisać. |
|
|
|
Post
#5
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 304 Pomógł: 51 Dołączył: 4.02.2005 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%)
|
Może funkcja logarytmiczna o odpowiedniej podstawie by się do tego nadała. Z założenia pewnie ma być tak, że na początku łatwo się zdobywa kolejne levele, a z czasem co raz trudniej. Jeśli zrobisz liniowe progi (czyli każdy level co tyle samo pkt doświadczenia) do kolejnych levelów, a to doświadczenie wyliczysz z funkcji logarytmicznej to dostaniesz właśnie taki efekt. Tylko musiałbyś dobrać odpowiednią podstawę (byćmoże też jakiś odpowiedni współczynnik liniowości), aby znowu nie przesadzić (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Możesz też wziąć jakąś funkcję której granica w nieskończoności jest skończona (arcus tangens? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) ), wtedy uzyskasz taki efekt że nie będzie można mieć większego levela od pewnej liczby (tak bodajże jest w WoWie - podobno 70 leveli możliwych z tego co słyszałem (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) ). Chyba że chcesz odwrotnie, progi nieliniowe, a zdobywane doświadczenie liniowe, ale takie coś można chyba analogicznie uzyskać. Ten post edytował -=Peter=- 2.03.2009, 13:56:52 |
|
|
|
Post
#6
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 2 921 Pomógł: 269 Dołączył: 11.08.2005 Skąd: 127.0.0.1 |
Sprawdź jak to jest zrobione w książkowych RPG (Cybepunk, Warhammer, MERP, AD&D). Jeśli nadal nie będziesz wiedział, to pokombinuj z mnożeniem aktualnego poziomu przez jakiś współczynnik, np lvl*1.5.
|
|
|
|
Post
#7
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Albo zrób jak w World of Warcraft. Próg expa rośnie co lewel o tyle samo, powiedzmy o 10k. Kazdy potworek, który ma lvl +-2 jak twój daje 500expa, -3 200expa - 6 0 expa itd.
|
|
|
|
Post
#8
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 155 Pomógł: 17 Dołączył: 9.07.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
No to ja nie wiem czy my o tym samym WoWie mowimy (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif)
http://wowvault.ign.com/View.php?view=Guid...tail&id=112 hir ya go. IMO dobrym sposobem na taki problem jest ciag geometryczny an = a1*q^n-1. |
|
|
|
![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 26.12.2025 - 16:43 |