![]() ![]() |
Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 869 Pomógł: 53 Dołączył: 20.10.2003 Skąd: Przeworsk Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam
Chciałbym się poradzić. Wiem, że jest to pomysł głupi, chciałbym się jedynie spytać, czy nie jest to pomysł beznadziejny. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Chodzi mi o grę mmorpg z dużym światem napisanym w php, przy użyciu AJAX-a. Aby nie obciążać zbytnio serwera wszystkie pliki graficzne znajdowałyby się na dysku. Co wy o tym sądzicie? |
|
|
|
Post
#2
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
http://local.hernass.pl/web.altaron.pl/ testowe1/aaaaa
Może nie trzymam plików na dysku, ale i tak ładnie się sprawuje. Mogą być problemy kiedy klikniesz na mapkę za daleko, bo bawię się w autochodzenie (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Czemu głupi pomysł? Zapraszam gorąco do współpracy ^^, może powstać naprawdę coś wartościowego :] Ten post edytował bim2 26.12.2008, 13:54:35 |
|
|
|
Post
#3
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 387 Pomógł: 273 Dołączył: 18.02.2008 Ostrzeżenie: (0%)
|
Cytat Aby nie obciążać zbytnio serwera wszystkie pliki graficzne znajdowałyby się na dysku. Co wy o tym sądzicie? W jaki sposób chciałbyś to osiągnąć? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) |
|
|
|
Post
#4
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Chodziło chyba o transfer, a z plikami to nie problem. W ustawieniach user wskazuje gdzie lezy dany plik (type="file"), ale zamiast uploadować to sprawdzasz tylko ściezkę i później na stronie file://sciezka_z_ustawien/image_1.png
(IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/biggrin.gif) Tak na plemionach bodajrze się da. |
|
|
|
Post
#5
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%)
|
Podstawowym problemem będą chyba opóźnienia. Operam się na tym co podał bim2. Tam niestety niemożliwe było płynne poruszanie się.
|
|
|
|
Post
#6
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Tak, ale zawsze można zachować pozory, niestety nieestetycznie one wyglądają. Jednak do gry wspólnej się nadaje. I tak walka z potworami ma być turowa, więc czemu nie zrobić trybu wspólnej walki? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
|
|
|
|
Post
#7
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 288 Pomógł: 12 Dołączył: 2.12.2005 Ostrzeżenie: (0%)
|
A po co robić grę w przeglądarcę, która wymaga instalacji swoich plików na dysku? Moim zdaniem to jest bezcelowe. Chyba lepszym rozwiązaniem jest zrobić grę, która w całości mieści się na dysku i nie potrzebuje przeglądarki do uruchomienia, czyli tak jak się robi normalne gry.
|
|
|
|
Post
#8
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Tommy, inaczej. Robić grę która zadziała na kazdym komputerze gdziekolwiek jesteś po wpisaniu 2 pól (login oraz hasło) i mającą możliwość pobrania na własny komputer w celu przyspieszenia wczytywania się gry. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Użytkuje teraz pożyczonego lapka, i na koniec i tak muszę wszystko usuwać. Szczescie, że jest google docs, gmail i inne (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Jakbym miał grać to dla mnie też to wygoda. Może jestem inny (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) ale nie trzeba borykać się z problemami sprzętowaymi. Nikt nie pobiera updatów na komputer, bo to ty wszystko utrzymujesz :]
|
|
|
|
Post
#9
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 869 Pomógł: 53 Dołączył: 20.10.2003 Skąd: Przeworsk Ostrzeżenie: (0%)
|
Rozmyślałem trochę nad tym i sądzę, że to nie jest taki głupi pomysł. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Muszę się do tego porządnie zabrać i co najważniejsze z głową!
Mam już ogólny pomysł na działanie gry. Mapa byłaby podzielona na kwadraty (np. 1000x1000) i całość opierałaby się na blokach z marginesem od góry i od lewej strony. Kurcze, tylko cały czas przewija się problem opóźnień. Wyobraźcie sobie, że w jednej sekundzie do serwera wpada 1000 zapytań o ruch. Serwer musi to wszystko przetworzyć, zapisać do bazy aktualną pozycję, stan i zwrócić to wszystko. Kurcze. Zrobić grę to nie jest taka strasznie trudna rzecz, tylko gorzej jak na koniec okaże się, że nie nadaje się dla większej ilości osób. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/sciana.gif) Ten post edytował Kildyt 26.12.2008, 19:48:24 |
|
|
|
Post
#10
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Kildyt trochę mam już w tym doświadczenia. Zgadaj na gg to ci podpowiem może parę rzeczy. Na moje oko serwer taki to max 100-200 osób (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Więcej na mapie się nie pomieści rozsądnej, i serwer (nawet najmocniejszy) nie wyrobi :]
|
|
|
|
Post
#11
|
|
|
Grupa: Przyjaciele php.pl Postów: 1 467 Pomógł: 13 Dołączył: 22.02.2003 Ostrzeżenie: (0%)
|
Wiesz mi, że ebay przerabia więcej informacji. Wystarczy dobre zarządzanie zasobami (głównie tranzakcjami) i wszystko będzie ok.
|
|
|
|
Post
#12
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 333 Pomógł: 137 Dołączył: 25.03.2008 Skąd: jesteś?? Ostrzeżenie: (0%)
|
Nawet fajne Bin...
Mimo wszystko moim zdaniem przeglądarki nie nadają się do tego typu zadań i przy 100 graczach server by się totalnie katował (może jakieś dedyki nie). Pisałeś że trzeba do niej login, hasło i przeglądarkę a nie każdy ma js. Ciekawe czy telefony by to obsłużyły... ;p Btw można na jednym koncie robić dwie lub więcej rzeczy naraz (dwa lub więcej okna przeglądarki).Dodatkowo trzeba było by to upłynnić bo po kilkunastu minutach w głowie się coś robi. Ten post edytował ShadowD 26.12.2008, 20:57:03 |
|
|
|
Post
#13
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 226 Pomógł: 25 Dołączył: 4.07.2007 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Gwoli ścisłości to wgrałem all na http://web.altaron.pl więc jak jestem online to można podejrzec.
|
|
|
|
Post
#14
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 16 Pomógł: 0 Dołączył: 2.12.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Skoro twierdzicie że poruszanie w czasie rzeczywistym nie będzie komfortowe to proszę zajrzeć w polską grę www.margonem.pl (2d przez przeglądakre)
|
|
|
|
Post
#15
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 662 Pomógł: 45 Dołączył: 26.03.2007 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%)
|
Cytat przy 100 graczach server by się totalnie katował (może jakieś dedyki nie) A brałeś pod uwagę jakiś inny przy planowaniu gry ? |
|
|
|
Post
#16
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
No własnie. Powiem szczerze, że na dziś przy domowym komputerze gra działa nad wyraz sprawnie. oczywiście są skoki postaci, ale to gra przeglądarkowa (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Nie mogę za bardzo js obciążać. Zaczynam teraz tworzyć system walki i system npc. Już większość działa bardzo ładnie i w miarę płynnie. :] Naprawdę da się stworzyć taką grę w przeglądarce ;]
|
|
|
|
Post
#17
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 16 Pomógł: 0 Dołączył: 2.12.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Witam,
Wziąłem się również za pisanie czegoś takiego, a dopiero uczę się php więc napotkałem pewien problem. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać kolizje mapy. Pomysł miałem aby z bazy danych pobierał [x,y] kolizji Tylko nie wiem na jakiej zasadzie można zrobić pozycje w postaci [x,y]. Aktualnie mój system chodzenia opiera się na dodawaniu marginesu z lewej lub z prawej ekranu. |
|
|
|
Post
#18
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa |
Witam, Wziąłem się również za pisanie czegoś takiego, a dopiero uczę się php więc napotkałem pewien problem. Mianowicie nie wiem jak rozwiązać kolizje mapy. Pomysł miałem aby z bazy danych pobierał [x,y] kolizji Tylko nie wiem na jakiej zasadzie można zrobić pozycje w postaci [x,y]. Aktualnie mój system chodzenia opiera się na dodawaniu marginesu z lewej lub z prawej ekranu. jak dajesz tablice[x][y] to poprostu robisz potem np table 2 wymiarowe i w nim wyświetlasz 00000 00000 00100 1-user pozycja x=2 y=3 dajesz krok w gore i masz x=2 y=2 i wyswietlasz 00000 00100 00000 |
|
|
|
Post
#19
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 873 Pomógł: 152 Dołączył: 9.04.2006 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%)
|
Sprawdziłem około 20 sposobów na poruszanie się i znalazłem 19 sposoób jak poruszać się tak żeby przeglądarka się cieła (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Podpowiem, że potrzebny ci background-position (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) |
|
|
|
Post
#20
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 16 Pomógł: 0 Dołączył: 2.12.2007 Ostrzeżenie: (0%)
|
Czyli postać stoi w miejscu a my poruszamy tłem?
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 24.12.2025 - 20:23 |