![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 250 Pomógł: 1 Dołączył: 6.08.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć,
zamierzam do swojej gry stworzyć system inflacji. Chyba nie muszę tłumaczyć co to jest inflacja więc przejdę od razu do rzeczy. Chciałbym, żeby codziennie wartość wirtualnego pieniądza spadała i wszystko było coraz droższe o np. 0,25. Przykładowo w pierszym dniu za coś będziemy musieli zapłacić 25 zł a już drugiego dnia 25,25 zł. Coś w tym rodzaju. Teraz konkrety. Chodzi mi o to jak stworzyć taki skrypt, który będzie się wykonywać co 24 godziny? Proszę Was o jakiej porady. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 729 Pomógł: 346 Dołączył: 4.04.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
po prostu odpalasz skrypt cronem co 24 godziny, zasada skryptu wczytujesz z bazy/pliku wartość z poprzedniego dnia zwiększasz/zmniejszasz ją o inflacje i zapisujesz. Cała filozofia.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 250 Pomógł: 1 Dołączył: 6.08.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A czy da się jakoś bez korzystania z crona? Z jakiejś "wbudowanej" funkcji w PHP?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 264 Pomógł: 54 Dołączył: 31.08.2007 Skąd: Tychy Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
sprawdzaj datę, dla każdego dnia rób aktualizację i zapisz gdzieś fakt że w danym dniu aktualizacja została wykonana. Za każdym razem sprawdzasz czy dzisiaj już została wykonana, jeśli nie - aktualizujesz i zapisujesz że została zrobiona, jeśli została zrobiona nie robisz nic.
Ten post edytował Greg0 30.08.2013, 21:34:54 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 812 Pomógł: 117 Dołączył: 2.12.2008 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 1 Dołączył: 9.08.2013 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wiesz co, skoro to jest gra, to może powinien być w niej jakiś "realny" powód inflacji, może warto by było podnosić lub obniżać ceny w reakcji na zachowanie rynku w grze?
Ten post edytował Neboc Nalrah 30.08.2013, 23:39:16 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 08:38 |