Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [PHP][AJAX][inne]pytanie
tsdarky
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 9
Pomógł: 0
Dołączył: 5.08.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam mam prosbe o rozwiazanie mojego malego problemu. Otoz tworze gre MMORPG via www. Gra toczy sie w czasie rzeczywistym gdzie akcje graczy i botow sa widoczne dla kazdego gracza np. gracz A ruszyl sie na pole XY i gracz B widzi ten ruch bez odswiezania strony. I tu pojawia sie problem a w zasadzie to dylemat jakiej technologii uzyc aby bez odswiezania strony gracz B widzial ruch gracza A.
Do wyboru mam AJAX, AS lub JAVA ktory z tych jezykow najlepiej pasowal by do gry oraz nie zarzynal przegladarki i serwera?


ps. gra przewidziana jest na 200-500 graczy online
Go to the top of the page
+Quote Post
Spawnm
post
Post #2





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 069
Pomógł: 497
Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Warszawa




Nadaj sensowny tytuł.
Go to the top of the page
+Quote Post
vokiel
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 592
Pomógł: 445
Dołączył: 12.03.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


AJAX to nie jest język programowania tak jak JAVA.

W tym przypadku użycie ajaxa jest jak najbardziej na miejscu.
Go to the top of the page
+Quote Post
tsdarky
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 9
Pomógł: 0
Dołączył: 5.08.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Wybaczcie brak ladu w poprzednim poscie ale pisalem go w nocy (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) moje pytanie mialo brzmiec nastepujaco: ktora z ponizszych technologii najlepiej nadaje sie do stworzenia interaktywnej mapy gdzie gracze obserwuja poczynania innych graczy w czasie rzeczywistym bez koniecznosci przeladowania strony.

Osobiscie chcialem wykozystac AJAX ale przeczytalem gdzies na tym forum, ze przy duzej ilosci obiektow z interwalem co sekunde zarzne urzytkownikowi przegladarke.

Dlatego prosze o szersze i bardziej szczegolowe odpowiedzi:
- dlaczego ta technologia a nie inna
- plusy i minusy wykozystania jej w mojej grze


Z gory dziekuje i pozdrawiam
Go to the top of the page
+Quote Post
erix
post
Post #5





Grupa: Moderatorzy
Postów: 15 467
Pomógł: 1451
Dołączył: 25.04.2005
Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów




Przy takim obciążeniu dobrze byłoby napisać natywną aplikację kliencką. ;]

Cytat
Osobiscie chcialem wykozystac AJAX ale przeczytalem gdzies na tym forum, ze przy duzej ilosci obiektow z interwalem co sekunde zarzne urzytkownikowi przegladarke.

Órzydkownigowi nitz bendzie. Fajnie się czyta? To nie kalecz naszych oczu.

Grupuj żądania po kilka i wysyłaj parę operacji w jednym. Jeśli zależy Ci na nie wykorzystywaniu zewnętrznych wtyczek, zostaje właściwie tylko i wyłącznie AJAX. Musisz porobić testy, gdyż po pierwsze: nie wiemy, co konkretnie będziesz przesyłał, po drugie: jak często i w jakich ilościach.
Go to the top of the page
+Quote Post
tsdarky
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 9
Pomógł: 0
Dołączył: 5.08.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Przy takim obciążeniu dobrze byłoby napisać natywną aplikację kliencką. ;]

Za wysokie progi jak na moje nogi (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Cytat
Órzydkownigowi nitz bendzie. Fajnie się czyta? To nie kalecz naszych oczu.

Ty natomiast nie kalecz sobie palcow na wypisywanie takich komentarzy. Kazdemu moze sie przytrafic blad.

O jakich zewnetrznych wtyczkach mowisz?

Przesylanie danych odbywac sie bedzie co sekunde:
- polozenie gracza na mapie
- atrybuty gracza: wyglad, nick, klasa postaci itp.
- akcje gracza: stoi, rozmawia, walczy itp.
- teksty wypisywane w shoutboxie
- polozenie potworow na mapie
- akcje potworow: stoi, walczy itp.

Ostatnio przegladalem pare gier via www w poszukiwaniu odpowiedniej technologi i jedna z nich napisana jest w pelni w AS i przy obciazeniu 200-300 graczy dziala bez zadnych problemow([LINK] ) i tu pojawiaja sie moje watpliwosci czy napewno AJAX to jest to czego potrzebuje (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Ten post edytował tsdarky 7.09.2009, 16:16:19
Go to the top of the page
+Quote Post
erix
post
Post #7





Grupa: Moderatorzy
Postów: 15 467
Pomógł: 1451
Dołączył: 25.04.2005
Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów




Cytat
Ty natomiast nie kalecz sobie palcow na wypisywanie takich komentarzy. Kazdemu moze sie przytrafic blad.

To się go poprawia albo korzysta ze sprawdzania pisowni. Jesteśmy w Polsce i piszemy po polsku. Temat: Ortografia w postach

Cytat
Przesylanie danych odbywac sie bedzie co sekunde:

Co sekundę? A na co taka rozdzielczość? Na np. shoutbox wystarczy w zupełności co 10 sekund, zawsze można wysyłać nagłówki, czy coś się zmieniło, czy nie - jeśli tak, to wymuszasz zestawienie dodatkowego połączenia XHR, na żądanie, żeby tylu danych nie przesyłać.

Ogólnie rzecz biorąc, AJAX będzie tu dość wąskim gardłem, a to z tej racji, iż będzie wymagał każdorazowego zestawiania połączenia HTTP (TCP), co już samo w sobie jest i zasobożerne, i czasochłonne. Nie wiem, czy można by było tu wykorzystać flasha, który trzymałby połączenie keep-alive i komunikował się tak, jak komunikatory. Ciężko mi się w tej sprawie wypowiedzieć, gdyż moja znajomość ActionScript jest na poziomie dość podstawowym. ;]
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 24.08.2025 - 07:01