![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 9 Pomógł: 0 Dołączył: 5.08.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam mam prosbe o rozwiazanie mojego malego problemu. Otoz tworze gre MMORPG via www. Gra toczy sie w czasie rzeczywistym gdzie akcje graczy i botow sa widoczne dla kazdego gracza np. gracz A ruszyl sie na pole XY i gracz B widzi ten ruch bez odswiezania strony. I tu pojawia sie problem a w zasadzie to dylemat jakiej technologii uzyc aby bez odswiezania strony gracz B widzial ruch gracza A.
Do wyboru mam AJAX, AS lub JAVA ktory z tych jezykow najlepiej pasowal by do gry oraz nie zarzynal przegladarki i serwera? ps. gra przewidziana jest na 200-500 graczy online |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Nadaj sensowny tytuł.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 592 Pomógł: 445 Dołączył: 12.03.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
AJAX to nie jest język programowania tak jak JAVA.
W tym przypadku użycie ajaxa jest jak najbardziej na miejscu. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 9 Pomógł: 0 Dołączył: 5.08.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wybaczcie brak ladu w poprzednim poscie ale pisalem go w nocy (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) moje pytanie mialo brzmiec nastepujaco: ktora z ponizszych technologii najlepiej nadaje sie do stworzenia interaktywnej mapy gdzie gracze obserwuja poczynania innych graczy w czasie rzeczywistym bez koniecznosci przeladowania strony.
Osobiscie chcialem wykozystac AJAX ale przeczytalem gdzies na tym forum, ze przy duzej ilosci obiektow z interwalem co sekunde zarzne urzytkownikowi przegladarke. Dlatego prosze o szersze i bardziej szczegolowe odpowiedzi: - dlaczego ta technologia a nie inna - plusy i minusy wykozystania jej w mojej grze Z gory dziekuje i pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 15 467 Pomógł: 1451 Dołączył: 25.04.2005 Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów ![]() |
Przy takim obciążeniu dobrze byłoby napisać natywną aplikację kliencką. ;]
Cytat Osobiscie chcialem wykozystac AJAX ale przeczytalem gdzies na tym forum, ze przy duzej ilosci obiektow z interwalem co sekunde zarzne urzytkownikowi przegladarke. Órzydkownigowi nitz bendzie. Fajnie się czyta? To nie kalecz naszych oczu. Grupuj żądania po kilka i wysyłaj parę operacji w jednym. Jeśli zależy Ci na nie wykorzystywaniu zewnętrznych wtyczek, zostaje właściwie tylko i wyłącznie AJAX. Musisz porobić testy, gdyż po pierwsze: nie wiemy, co konkretnie będziesz przesyłał, po drugie: jak często i w jakich ilościach. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 9 Pomógł: 0 Dołączył: 5.08.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Przy takim obciążeniu dobrze byłoby napisać natywną aplikację kliencką. ;] Za wysokie progi jak na moje nogi (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Cytat Órzydkownigowi nitz bendzie. Fajnie się czyta? To nie kalecz naszych oczu. Ty natomiast nie kalecz sobie palcow na wypisywanie takich komentarzy. Kazdemu moze sie przytrafic blad. O jakich zewnetrznych wtyczkach mowisz? Przesylanie danych odbywac sie bedzie co sekunde: - polozenie gracza na mapie - atrybuty gracza: wyglad, nick, klasa postaci itp. - akcje gracza: stoi, rozmawia, walczy itp. - teksty wypisywane w shoutboxie - polozenie potworow na mapie - akcje potworow: stoi, walczy itp. Ostatnio przegladalem pare gier via www w poszukiwaniu odpowiedniej technologi i jedna z nich napisana jest w pelni w AS i przy obciazeniu 200-300 graczy dziala bez zadnych problemow([LINK] ) i tu pojawiaja sie moje watpliwosci czy napewno AJAX to jest to czego potrzebuje (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Ten post edytował tsdarky 7.09.2009, 16:16:19 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 15 467 Pomógł: 1451 Dołączył: 25.04.2005 Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów ![]() |
Cytat Ty natomiast nie kalecz sobie palcow na wypisywanie takich komentarzy. Kazdemu moze sie przytrafic blad. To się go poprawia albo korzysta ze sprawdzania pisowni. Jesteśmy w Polsce i piszemy po polsku. Temat: Ortografia w postach Cytat Przesylanie danych odbywac sie bedzie co sekunde: Co sekundę? A na co taka rozdzielczość? Na np. shoutbox wystarczy w zupełności co 10 sekund, zawsze można wysyłać nagłówki, czy coś się zmieniło, czy nie - jeśli tak, to wymuszasz zestawienie dodatkowego połączenia XHR, na żądanie, żeby tylu danych nie przesyłać. Ogólnie rzecz biorąc, AJAX będzie tu dość wąskim gardłem, a to z tej racji, iż będzie wymagał każdorazowego zestawiania połączenia HTTP (TCP), co już samo w sobie jest i zasobożerne, i czasochłonne. Nie wiem, czy można by było tu wykorzystać flasha, który trzymałby połączenie keep-alive i komunikował się tak, jak komunikatory. Ciężko mi się w tej sprawie wypowiedzieć, gdyż moja znajomość ActionScript jest na poziomie dość podstawowym. ;] |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 24.08.2025 - 07:01 |