![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 109 Pomógł: 0 Dołączył: 7.03.2004 Skąd: Szczecin|Bukowe Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Napisałem skrypt w C++ oparty o OOP, który liczy pole prostokąta, którego długości boków z góry s ustalone.
Oto kod: Kod #include <iostream>
class Point //klasa przechowująca współrzędne x i y { public: void SetX(int x) {itsX=x;} void SetY(int y) {itsY=y;} int GetX() const {return itsX;} int GetY() const {return itsY;} private: int itsX; int itsY; }; //koniec klasy przechowujacej wspolrzedne class Rectangle //klasa tworząca prostokąt { public: Rectangle(int top, int bottom, int left, int right); ~Rectangle(){} int GetTop() const {return itsTop;} int GetBottom() const {return itsBottom;} int GetRigth() const {return itsRight;} int GetLeft() const {return itsLeft;} Point GetUpperLeft() const {return itsUpperLeft;} Point GetLowerLeft() const {return itsLowerLeft;} Point GetUpperRight() const {return itsUpperRight;} Point GetLowerRight() const {return itsLowerRight;} void SetUpperLeft(Point Location) {itsUpperLeft=Location;} void SetLowerLeft(Point Location) {itsLowerLeft=Location;} void SetUpperRight(Point Location) {itsUpperRight=Location;} void SetLowerRight(Point Location) {itsLowerRight=Location;} void SetTop(int top) {itsTop=top;} void SetBottom(int bottom) {itsBottom=bottom;} void SetLeft(int left) {itsLeft=left;} void SetRight(int right) {itsRight=right;} int GetArea() const; private: int itsTop, itsBottom, itsLeft, itsRight; Point itsUpperLeft; Point itsLowerLeft; Point itsUpperRight; Point itsLowerRight; }; //koniec naglowka Rectangle::Rectangle(int top, int left, int bottom, int right) { itsTop=top; itsBottom=bottom; itsLeft=left; itsRight=right; itsUpperLeft.SetX(left); itsUpperLeft.SetY(top); itsUpperRight.SetX(right); itsUpperRight.SetY(top); itsLowerLeft.SetX(left); itsLowerLeft.SetY(bottom); itsLowerRight.SetX(right); itsLowerRight.SetY(bottom); } //obliczanie pola prostokata int Rectangle::GetArea() const { int Width=itsRight-itsLeft; int Height=itsTop-itsBottom; return(Width*Height); } using namespace std; int main() { //lokalna zmienna typu Rectangle Rectangle MyRectangle(100, 20, 50, 80); int Area =MyRectangle.GetArea(); cout << "Pole prostokąta wynosi: " << Area << "n"; system("PAUSE"); return 0; } Jednak wyświetla mi błędy: Kod 86 C:Documents and SettingsMateuszPulpitC++main.cpp
`Rectangle' undeclared (first use this function) 86 linijka: Rectangle MyRectangle(100, 20, 50, 80); Chciałem tu stworzyc zmienną typu Rectangle i kolejny błąd: Kod 87 C:Documents and SettingsMateuszPulpitC++main.cpp
`MyRectangle' undeclared (first use this function) 87 linijka: int Area =MyRectangle.GetArea(); -------------------- "Unix is like a vigvam - no windows, no gates, Apache inside"
Warsztat: Windows XP PE | Dreamweaver | Apache 1.3.29 | PHP 4.3.4 | Araneae | MYSQL 4 | Visual Studio | Dev-C++ [b]Programowanie: llllll 40% |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 19.08.2025 - 15:29 |