![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mam jakiś dziwny problem...
Znalazłem kod na necie...
Lecz za grosz nie chce on działać. W ogóle nie chce mi działać coś takiego:
Pisałem wiele w javascript ale zawsze używałem jquery do "podpinania" zdarzeń. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 15 467 Pomógł: 1451 Dołączył: 25.04.2005 Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów ![]() |
A w konsoli błędów jest cokolwiek?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 332 Pomógł: 294 Dołączył: 12.10.2008 Skąd: Olkusz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mam jakiś dziwny problem... Znalazłem kod na necie...
Lecz za grosz nie chce on działać. W ogóle nie chce mi działać coś takiego:
Pisałem wiele w javascript ale zawsze używałem jquery do "podpinania" zdarzeń. podany przez Ciebie skrypt z neta działa u mnie na mozilli - w jednym ze swoich skryptów mam bardziej uniwersalne rozwiązanie (troszku dłuższa tylko linijka na key): key = ((window.event) ? window.event.keyCode : e.keyCode ? e.keyCode : e.which); drugi skrypt aby zadziałał to jeśli jest on wmieszany w html'a skrypt musi znajdować się najwcześniej zaraz za elementem o tym id bądź później (gdyż DOM nie jest cały "podpięty") lub przypisać zdarzenie do tego elementu po zdarzeniu domready aby skrypt ten element mógł wyszukać w drzewie DOM... [ps.] - ten element wcześniej musisz aktywować (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) poza tym do podpinania zdarzeń zalecałbym używania w "normalnych" przeglądarkach addEventListener()... w IE jest attachEvent() - tutaj link nie bezpośrednio do tej funkcji by po trochu poruszać inne zagadnienia i jeśli chcesz pisać w czystym js warto poczytać o propagacji zdarzeń (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Ten post edytował zegarek84 11.08.2009, 10:34:05 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A w konsoli błędów jest cokolwiek? Właśnie nic, cisza... podany przez Ciebie skrypt z neta działa u mnie na mozilli - w jednym ze swoich skryptów mam bardziej uniwersalne rozwiązanie (troszku dłuższa tylko linijka na key): key = ((window.event) ? window.event.keyCode : e.keyCode ? e.keyCode : e.which); Szkoda, że u mnie nie działa... drugi skrypt aby zadziałał to jeśli jest on wmieszany w html'a skrypt musi znajdować się najwcześniej zaraz za elementem o tym id bądź później (gdyż DOM nie jest cały "podpięty") lub przypisać zdarzenie do tego elementu po zdarzeniu domready aby skrypt ten element mógł wyszukać w drzewie DOM... Nie jestem takim laikiem, żeby nie wiedzieć tego. poza tym do podpinania zdarzeń zalecałbym używania w "normalnych" przeglądarkach addEventListener()... w IE jest attachEvent() - tutaj link nie bezpośrednio do tej funkcji by po trochu poruszać inne zagadnienia i jeśli chcesz pisać w czystym js warto poczytać o propagacji zdarzeń (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) Szczerze to chodzi mi tylko o napisanie skryptu do greasemonkey (dodatek do FF) abym na forum mógł użyć w "polu" do pisania skrótu ctrl + m, wtedy przez prompt pobieram nazwę i wstawiam ją między znaczniki manual. Takie po prostu ułatwienie... :< A chciałem sam to napisać ze względu na fakt, iż nie znalazłem tego na necie... Ogólnie czysty js jest do d... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 332 Pomógł: 294 Dołączył: 12.10.2008 Skąd: Olkusz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Szczerze to chodzi mi tylko o napisanie skryptu do greasemonkey (dodatek do FF) abym na forum mógł użyć w "polu" do pisania skrótu ctrl + m, wtedy przez prompt pobieram nazwę i wstawiam ją między znaczniki manual. Takie po prostu ułatwienie... :< A chciałem sam to napisać ze względu na fakt, iż nie znalazłem tego na necie... Ogólnie czysty js jest do d... było tak od razu ;p - zwłaszcza pod mozillą różnica jest zasadnicza - pod operą nie... w mozilli userscript wykonuje się po zdarzeniu DOMContentLoaded - ale co do mozilli najistotniejsze jest, że normalnie skrypty GM są odseparowane od skryptów wykonywanych na stronie ale jest obiekt unsafeWindow przez którą można dostać się do zmiennych i funkcji zdefiniowanych w dokumencie - ogólnie nie polecam używanie tego - jest sposób na obejście tego: http://wiki.greasespot.net/UnsafeWindow i jeszcze jedno - skrypty do instalacji pod mozille jak zapewne wiesz muszą mieć rozszerzenie *.user.js - mozilla jak mozilla i u niej tylko tak a zaś z operą jeśli jest takie samo rozszerzenie to skrypt też się ładuje po zdarzeniu DOMContentLoaded, zaś jeśli jest samo rozszerzenie *.js w operze to skrypt ładuje się przed załadowaniem DOM... [a i jeszcze w skryptach musisz mieć zdefiniowane na jakich stronach mają się wykonywać - ale to zapewne wiesz - a jak nie to zajrzyj do gotowych skryptów (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg) ] a i jeszcze jedno unsafeWindow jest tylko pod mozillą... ogólnie swego czasu jak mnie wciągli w jedną gierkę trochu tych skryptów na nią i pod php i w js popisałem - ale w js to trza było pisać anonimowe obiekty i odpowiednio zmienne by nie było ich w document bo czasem były w grze załączane skrypty "szpiegowskie" na niedozwolone skrypty - dlatego też kilku znajomym napisałem parser php żeby potem bez obaw urzywali dowolnych skryptów js które oczywiście nie pobierają ze strony nadmiernych ilości danych... Ten post edytował zegarek84 11.08.2009, 12:31:05 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ok udało się!
Jakby kogoś interesował skrypt:
Oczywiście kochane forum nie może wyświetlić wszystkiego poprawnie... jednak po kliknięciu na plain text jest ok. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Pozdrawiam, Fifi209. Ten post edytował fifi209 11.08.2009, 15:27:04 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 23.08.2025 - 11:17 |